Det går bra för pc-marknaden
PC är till för att arbeta på och konsol att spela på.
Du kanske inte inser det roliga i det uttalandet, men det var precis så man sade på 80- och 90-talet innan PC konkurrerade ut i stort sett allt annat man kunde spela på.
Idag används PC till precis allt men jag kan lova dig att det inte är arbete datorer används till om de inte står på en arbetsplats.
Privat ägda PC = Underhållningsplattformar.
PC:n som plattform är döende och det är bara att acceptera.
Köp en PS4 and move on.
Vänta en stund, jag måste bara iväg och garva halvt ihjäl mig!
Du är bra lustig du Aw8. Men jo, pc som plattform är kanske döende fast på samma sätt som jag är döende. Dvs, att jag kanske kommer att leva tills jag är 100, och då har jag ändå 67 år kvar. Livet är en sjukdom med 100% dödlighet.
PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta. Men håller man sig ifrån Steam så kan man klara sig. Beror nog på att Origin och Uplay favoritviserar sina spel. På de tjänsterna har jag inte ännu stött på några begränsningar men så var det också på Steam innan de släppte in all allsköns DRM från 3:e part.
PS - Nu får jag nog stryk för mina beska ord. Men jag trollar inte, jag berättar bara hur jag upplever kära Steam.
Som vanligt så fattar ni inte att det har ingenting med plattformen att göra. Det är bara era kära arslen till utgivare som ställer till det för PC spelare.
Vissa spel är helt enkelt roligare och enklare att spela på PC, medan andra är det på konsol. First Person på PC, och Third Person på konsol.
Jag förstår inte varför alla ska gnälla så mycket. Varför inte bara köpa både en PC och en konsol. På så sätt så man the best of both worlds.
PC är till för att arbeta på och konsol att spela på. Spelar visserligen själv mest PC men problemen finns där. Särskilt när DRM kickar igång om man byter hårvara ofta. Men håller man sig ifrån Steam så kan man klara sig. Beror nog på att Origin och Uplay favoritviserar sina spel. På de tjänsterna har jag inte ännu stött på några begränsningar men så var det också på Steam innan de släppte in all allsköns DRM från 3:e part.
PS - Nu får jag nog stryk för mina beska ord. Men jag trollar inte, jag berättar bara hur jag upplever kära Steam.
Består din hjärnbark enbart av jordnötssmör? Testa på att modifiera till konsol istället, så ska du se.
Försäljningen av konsollspel har gått nedåt för fjärde året i rad. Vi får se om NextGenkonsollerna kan rädda denna trend.
Vi vet heller inte hur det skall gå för Sony som tampats med stora ekonomiska problem.
http://edition.cnn.com/2012/11/09/tech/gaming-gadgets/console...
Och skulle allt fler spel släppas utan äckliga allways online DRM så skulle PC marknaden växa sig ännu större.
Nästan alla min spelköp görs på gog då de endast säljer spel utan DRM skydd, vare sig de från början släpptes utan eller med DRM.
Nja, tyvärr gäller det inte *alla* spela på GOG.
Och skulle allt fler spel släppas utan äckliga
allways online DRM så skulle PC marknaden växa sig ännu större.
Nästan alla min spelköp görs på gog då de endast säljer spel utan DRM skydd, vare sig de från början släpptes utan eller med DRM.
Om fler spel görs rent för pc så vi slipper konsol ver crappet.
När pc spel rekommenderar gamepad då vet man att konsol nissarna har varit o sabbat spelet.
Men spel företagen hyr ju inte in riktiga pc codare utan verkar tro att konsol nissarna kan, det är riktigt fail.
Tycker det är helt ok att konsoler finns men föredrar PC som spel plattform. Mina barnbarn spelar på min 360 jag tänker aldrig röra den mer blev såå besviken på den. Men vi gillar alla olika.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Konsoll = lek och spel
PC = spel och gaming
...
...
...
och lek, och arbete, och utbildning, och programmering, med mera. PC är bättre på alla punkter, och kan göra allt som konsollerna kan, bättre.
gulligt
Har kommit på mig själv med att jag inte piratkopierat spel på evigheter till PC, skumt...
Nu får filmbranschen ta reda på hemligheten.
Tillgängligheten i digital downloads och därtill är många spel helt enkelt värt pengarna det kostar att spela online istället för att jiddra med crackservrar och annat patchande. Tror inte det är ett generellt ställningstagande av pirater då det fortfarande kopieras kopiösa mängder av allt, även spel. Däremot tror jag man blivit mer intresserad av att betala för sig för att det är så mycket smidigare. Steam till exmepel samlar ju ihop spelen enkelt med simpelt patchande och enkelt installationsförfarande (inte minst efter att de la till möjligheten till fler ställen att installera på,
Filmbranschen är inte intresserade. inte heller musikbranschen. De vill att allt alltid ska vara som allt alltid ha varit för annars tjänar de inte pengar på samma sätt som de alltid gjort. Sen att vi inte sitter med vinylspelare och ser CD som ett modernt medium för musikspelande spelar ingen roll. Vi ska ska hålla käften och använda deras produkter som de vill.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
lira hardcore pcspel var la kul när man var lite mindre, nu är det skönare att knäppa upp ett par bärs o lira lite konsol på helgerna istället.
Det är för att du börjar bli gubbe min käre WarpGuN
Synd bara att det verkar vara dåliga spel som drar till sig PC spelare...
Finns absolut kassa spel till pc men nämn ett par ifall jag inte förstår vilka pc spel som är dåliga som då uppenbart spelas av de flesta pc ägare.
Är det verkligen värt tiden att trolla med en konsol kramare? Låt han växa upp på egen hand så lär han hur saker funkar...
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Synd bara att det verkar vara dåliga spel som drar till sig PC spelare...
Finns absolut kassa spel till pc men nämn ett par ifall jag inte förstår vilka pc spel som är dåliga som då uppenbart spelas av de flesta pc ägare.
Är det verkligen värt tiden att trolla med en konsol kramare? Låt han växa upp på egen hand så lär han hur saker funkar...
Nä egentligen inte men jag har gott om tid samt att jag är väldigt nyfiken
Visste att det skulle bli konsoll vs pc här haha..
Jag spelar både xbox och pc, föredrar vissa spel på pc och vissa på xbox. Alla har olika smaker, t.e.x jag föredrar o lira HALO på Xbox. Diablo på pc, hade jag ju inte haft för mig o köpa diablo 3 till xbox/ps när de väl kommer..
Sen har PC mer val, man kan ha skype igång samtidigt med sina vänner t.e.x samtidigt som man spelar (ja jag vet att man kan snacka i mic på xbox/ps, men tycker ändå skype är smidigare eller något annat program). Som folk också påpekat så kan man modifiera grejer, man kan hålla servrar till spel.. Ja det är helt annorlunda.
Smaken är som baken :)!
PC är till för att arbeta på och konsol att spela på.
Du kanske inte inser det roliga i det uttalandet, men det var precis så man sade på 80- och 90-talet innan PC konkurrerade ut i stort sett allt annat man kunde spela på.
Idag används PC till precis allt men jag kan lova dig att det inte är arbete datorer används till om de inte står på en arbetsplats.
Privat ägda PC = Underhållningsplattformar.
Vissa spel är helt enkelt roligare och enklare att spela på PC, medan andra är det på konsol. First Person på PC, och Third Person på konsol.
Jag förstår inte varför alla ska gnälla så mycket. Varför inte bara köpa både en PC och en konsol. På så sätt så man the best of both worlds.
Varför 3rd person på konsol? Du vet att det bara är att koppla in en handkontroll i USB-jacket så fungerar det direkt?
Det ända som är smidigare på konsol är om man vill sitta med kompisar i soffan och spela något split-screen eller typ fifa/nhl. Även det går att fixa med PC om man bara orkar dra lite sladdar, konsoller är för de ignoranta/lata som tror att handkontroller inte fungerar på PC och att man måste uppgradera varannan vecka för att kunna spela spel - newsflash, hårdvaran åldras inte snabbare i en PC än i en konsoll.
Att vissa speltillverkare envisas med att bara släppa sina spel till konsoller kan man bara beklaga, om alla spel även släpptes till PC skulle alla spel vara bättre på PC.
Konsoll = lek och spel
PC = spel och gaming
...
...
...
och lek, och arbete, och utbildning, och programmering, med mera. PC är bättre på alla punkter, och kan göra allt som konsollerna kan, bättre.
imo så är konsoler bättre för casual gaming