Hayter: "Hade jag fått välja skulle jag spela rollen resten av livet"

Robot
Hayter: "Hade jag fått välja skulle jag spela rollen resten av livet"
Inaktiv
Hayter: "Hade jag fått välja skulle jag spela rollen resten av livet"

Varför ändra på något som fungerar?

Medlem

April april? Han skrev inlägget igår...

Skribent
Skrivet av Aevir:

April april? Han skrev inlägget igår...

Fast redan 29:e mars avslöjade Kojima att han inte är med.

(Skulle ju dock inte vara första aprilskämtet i år som började flera dagar innan första april.. *morr*)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelar man som Snake i femman då?
(Iof, Hayter gjorde väl rösten till Big Boss också? Eller är jag ute och cyklar nu?)

Medlem

Riktigt tråkigt, förstår inte varför man byter röstskådespelare om folket gillar den man har och han/hon vill fortsätta. Hoppas de ändrar sig, men det verkar inte troligt.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Aevir:

April april? Han skrev inlägget igår...

Fast redan 29:e mars avslöjade Kojima att han inte är med.

(Skulle ju dock inte vara första aprilskämtet i år som började flera dagar innan första april.. *morr*)

Okej missade det. Det var ju tråkigt om det är sant, man får hoppas att det verkligen var ett tidigt aprilskämt då!

Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Spelar man som Snake i femman då?
(Iof, Hayter gjorde väl rösten till Big Boss också? Eller är jag ute och cyklar nu?)

Man spelar som Big Boss, som blivit spelad av Hayter i MGS3, Portable ops, Peace Walker och av Richard Doyle i MGS4. Så i mina ögon är Hayter att föredra men det är acceptabelt och till viss del att Doyle gör rösten nu när Big Boss börjar bli sig lite på åren. The Phantom Pain passar väl bäst med Doyle eftersom det utspelar sig 9 år efter tidigare spel så Bossis är runt 48/49 i det spelet, svårt att säga exakt eftersom det inte är spikat hur lång tidsperiod som Ground Zeroes täcker. Men han är född 1935 och peace walker utspelar sig 1974 vilket gör Boss till 39 där och sedan om vi lägger på 1 år för Ground Zeroes och sedan 9 år som boss legat i coma.

Och ja jag är fullt medveten om att jag går in för hårt för MGS fakta.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Om dom inte ska använda han kan dom lika gärna dubba spelet till svenska precis som med Diablo till konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Om dom inte ska använda han kan dom lika gärna dubba spelet till svenska precis som med Diablo till konsol.

Du!

Diablo 1 på svenska. Var det bästa som någonsin hänt spelvärlden.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har för mig att han tyckte det var jobbigt att göra rösten, att det slet oerhört på halsen osv..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

David Hater är en av mina favorit röstskådisar genom tiderna. Han ÄR Snake och Big Boss. MGS skulle inte känns som MGS utan Hayter som upprepar varje fråga han får.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Som med Kerrigan i Starcraft då...spelar inte MGS men det är verkligen märkligt att de ger sina karaktärer nya röster hur som helst. varför, liksom? Helt ologiskt.

Medlem

https://www.change.org/petitions/kojima-productions-bring-bac...

Chansen att detta får dem att faktiskt ångra sig är förmodligen väldigt liten till obefintlig, men det kan knappast skada att visa var man står i frågan.

Medlem

Är det ett skämt eller inte? Hela grejjen är så märklig, David aktiv som fan och Kojima är knäpptyst.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av marcus8958:

Om dom inte ska använda han kan dom lika gärna dubba spelet till svenska precis som med Diablo till konsol.

Du!

Diablo 1 på svenska. Var det bästa som någonsin hänt spelvärlden.

Disneys action spel med Herkules, nuff said

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av marcus8958:

Om dom inte ska använda han kan dom lika gärna dubba spelet till svenska precis som med Diablo till konsol.

Du!

Diablo 1 på svenska. Var det bästa som någonsin hänt spelvärlden.

Jag kollade upp det på youtube, höll på garva ihjäl mig xD

Inaktiv

"Phantom pain sensations are described as perceptions that an individual experiences relating to a limb or an organ that is not physically part of the body. Limb loss..."

+ Hayters inlägg var på den 1st April.
+ Första trailer var också skämtsamt kryptisk.

PR-trick som in i helvete. Så vi behöver nog inte oroa oss.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag skulle inte sakna hans röst i MGS. Skrattat mig igenom mången dialog där Snake krystar fram sina repliker samtidigt som dem andra karaktärerna pratar helt "normalt". Men jag förstår också lite varför han skulle vara saknad då det blir ett ganska speciellt röstskådespeleri.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Om dom inte ska använda han kan dom lika gärna dubba spelet till svenska precis som med Diablo till konsol.

Orm? Orm?! OOOOORM!!!

Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Spelar man som Snake i femman då?
(Iof, Hayter gjorde väl rösten till Big Boss också? Eller är jag ute och cyklar nu?)

Han var rösten för Big Boss i Snake Eater/Subsistence, Portable Ops och Peace Walker men inte i Guns of the Patriots. Detta är troligen inte ett PR-trick, det är nog mer så att Kojima helt medvetet gjorde valet för han vill börja skilja på Big Boss och Solid Snake. Ni som spelade Peace Walker kommer nog ihåg vad som hände efter Paz...

1
Skriv svar