EA: Vi kan bli bättre

Medlem

Jag må faktiskt ta och hålla med honom om att deras placering är överdriven. Det finns betydligt värre företag i USA. Hammerpoint Interactive t.ex., som utvecklar/utvecklade The War Z. Folk var bara sura över SimCity och stirrade sig blind på EA, och förra året var det Mass Effect 3 som folk var besvikna på.

Medlem

Jag gillar denna nya killen. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Jelen:

Allt "hat" EA får är absurdt. De gör en del ocoola saker, men att de röstats fram till amerikas sämsta företag? Kom igen.

Ibland måste man gå med överdrifter för att få resultat.

Goldman Sachs och Banks of America och andra har dessutom redan vunnit den placeringen flera gånger så jag tyckte det var bra att det uppmärksammades så. Spelindustrin är värd flera miljarder men trots det uppmärksammas fulspel inom den långtifrån lika mycket som andra industrier.

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Så du menar att vi bör köpa deras skitspel, i förhoppning om att de på något vis ska lära sig en läxa (huh?) och göra bra spel därefter? Tvärtom låter rimligare, ge fan i att köpa skitspelen, så de lär sig en läxa och gör vettigare spel.
Piratkopieringen påverkar spelföretagen ungefär lika mycket som den påverkar film och musikbranschen, vilket är, enligt all tillgänglig objektiv forskning, inte det minsta negativt. Sluta komma med falska påståenden som om de vore fakta. Forskningen pekar istället på det motsatta, att de som fildelar mest, köper mest.

Ni som menar på att t.ex. BP är värre, för att de gjort sig skyldiga till större problem, förstår nog inte vad priset avser. Det går inte till det företaget som har gjort mest skada i världen (i så fall skulle valfritt vapenbolag vinna varje gång). Utan priset går till det företag som betett sig sämst, efter problemen har inträffat, och/eller det som har sämst kundhandhavande.

Tro inte ett ord på vad Peter moore säger. Han säger det kunderna vill höra, inget annat. EA kommer aldrig någonsin att ändra på sig. Företaget är alldeles för stort för att kunna ändra på sig. Det enda positiva EA någonsin igen kommer kunna göra för spelkulturen, är att dö. Sorgligt men sant. Och enda sättet för EA att dö, är genom att vi spelare bojkottar företaget. Så sluta köpa deras kassa produkter.

Tänk på de spelen de har släppt under senare tid. BF3 t.ex. Vissa menar på att det är ett bra spel. Visst, det är säkert ganska roligt, någorlunda snyggt, balanserat, buggfritt, etc. Men, är det egentligen så annorlunda mot BF2, eller ens BF1942, som idag är över 10 år gammalt? Nej, det är det inte, spelen är otroligt lika egentligen. Varför? För att sålänge de säljer, så behöver man inte ändra på dem. Man behöver inte förbättra dem. Precis som Fifa och NHL och Madden.

Tänk vad BF3 hade vart idag, om DICE och EA hade tvingats att göra bästa möjliga spel för att kunna sälja det. Utvecklingen går inte ens hälften så fort som den egentligen borde göra. Tänk på att ni röstar med plånboken när ni köper spel. Ni röstar för eller emot utvecklingen, beroende på vad ni köper.

Vill avsluta detta inlägg med en länk till en video på youtube, som förklarar det jag precis skrivit, på ett snyggare och enklare sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=A6TmTv6deTI

Medlem

"EA: Vi kan bli bättre"
Ja ni KAN bli bättre... men det verkar inte som om ni vill bli.

Inaktiv

Ibland måste man nå botten för att komma upp igen. Lycka till EA!

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Exakt! Hur många sitter och gnäller över att man inte ska förboka, köpa DLC's eller spel från EA och sen springer de och inhandlar rubb och stubb. Konsumenten bestämmer. Slutar vi köpa skräp som t.e.x Need for speed 18: Most Wanted Insane Crashes Cops and Robbers och Medal of honour så slutar EA prångla ut sådan dynga eller så går de i konkurs. Jag håller inte med alla som grinar över Origin. Har alltid funkat klockrent för mig. Tar knappt några resurser och ligger som omärkbar bakgrundprocess.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av bastard:

Säga vad man vill om EA men Origin funkar faktiskt fint. Battlefield 3:s Battelog fungerat faktiskt riktigt bra till skillnad från serverletar-eländet i Battlefield 2 och Bad Company 2.

Att man ska vara beroende av ett tredjepart's program för att kunna spela är inte rimligt.
Och det är därför det är min åsikt att Battlelog är bara skräp.

Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Mass Effect 3 var det sista EA spelet jag köpt, och kommer troligen inte köpa fler igen om det inte blir några stora förändringar med EA, vilket tråkigt nog är föga troligt.

Inaktiv

Mars what? Vad sägs om alla horribla Need for speed? Buggigaste spyware ever med Origin och allt DLC:eande med BF3.

Hatet är absolut rätt riktat och berättigat. Dock kanske inte USAs sämsta företag, men absolut spelvärldens sämsta.

Medlem

Tycker Activision är bra mycket värre , Ea är inte lika smutsigt som det var för ett antal år sedan.

Sen är det ju bara sorgligt hur ett företag som visserligen ofta producerar skit men som håller till i nöjesbranschen röstas till Amerikas värsta företag. Amerikas sämsta spelföretag kanske men man blir ju mörkrädd, finns bra mycket värre företag och organisationer som sysslar med allvarligare problem än att göra dåliga spel. (Visar ju iofs bara vilka det är som röstar)

Medlem

Att folk tar det bokstavligt att det är världens sämsta företag är idiotiskt. Såklart det inte är bokstavligt! Det är bara ett sett för internet/spel-världen att uttrycka sig mot ett företag som har stor makt inom området.

Och tydligen fungerar det, de öppnar ögonen lite? Nu får vi se om de faktiskt tänker göra något åt saken också.

Såklart det är överdrift, det förstår vem som helst, men det är inte poängen i det hela.

Medlem

Den mest passiv aggressiva ursäkten jag har läst på ett tag.

Åter igen så bevisar EA att de inte förstår vad de gör fel och gömmer sig bakom lgbt rörelsen. "Om du hatar oss så hatar du homosexuella", vidrigt.

Consumerist svar var rätt kul dock
http://consumerist.com/2013/04/05/ea-admits-it-can-do-better-...

Skrivet av Consumerist:

Here’s our question to Peter Moore: If your entire industry is engaged in the production of something so trivial as to not warrant inclusion in a contest that features a poop trophy, why do you even work in it?

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Den mest passiv aggressiva ursäkten jag har läst på ett tag.

Åter igen så bevisar EA att de inte förstår vad de gör fel och gömmer sig bakom lgbt rörelsen. "Om du hatar oss så hatar du homosexuella", vidrigt.

Consumerist svar var rätt kul dock
http://consumerist.com/2013/04/05/ea-admits-it-can-do-better-...

Skrivet av Consumerist:

Here’s our question to Peter Moore: If your entire industry is engaged in the production of something so trivial as to not warrant inclusion in a contest that features a poop trophy, why do you even work in it?

Väldigt bra länk den!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av jooster:
Skrivet av the_apollo:

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Så du menar att vi bör köpa deras skitspel, i förhoppning om att de på något vis ska lära sig en läxa (huh?) och göra bra spel därefter? Tvärtom låter rimligare, ge fan i att köpa skitspelen, så de lär sig en läxa och gör vettigare spel.
Piratkopieringen påverkar spelföretagen ungefär lika mycket som den påverkar film och musikbranschen, vilket är, enligt all tillgänglig objektiv forskning, inte det minsta negativt. Sluta komma med falska påståenden som om de vore fakta. Forskningen pekar istället på det motsatta, att de som fildelar mest, köper mest.

Ni som menar på att t.ex. BP är värre, för att de gjort sig skyldiga till större problem, förstår nog inte vad priset avser. Det går inte till det företaget som har gjort mest skada i världen (i så fall skulle valfritt vapenbolag vinna varje gång). Utan priset går till det företag som betett sig sämst, efter problemen har inträffat, och/eller det som har sämst kundhandhavande.

Tro inte ett ord på vad Peter moore säger. Han säger det kunderna vill höra, inget annat. EA kommer aldrig någonsin att ändra på sig. Företaget är alldeles för stort för att kunna ändra på sig. Det enda positiva EA någonsin igen kommer kunna göra för spelkulturen, är att dö. Sorgligt men sant. Och enda sättet för EA att dö, är genom att vi spelare bojkottar företaget. Så sluta köpa deras kassa produkter.

Tänk på de spelen de har släppt under senare tid. BF3 t.ex. Vissa menar på att det är ett bra spel. Visst, det är säkert ganska roligt, någorlunda snyggt, balanserat, buggfritt, etc. Men, är det egentligen så annorlunda mot BF2, eller ens BF1942, som idag är över 10 år gammalt? Nej, det är det inte, spelen är otroligt lika egentligen. Varför? För att sålänge de säljer, så behöver man inte ändra på dem. Man behöver inte förbättra dem. Precis som Fifa och NHL och Madden.

Tänk vad BF3 hade vart idag, om DICE och EA hade tvingats att göra bästa möjliga spel för att kunna sälja det. Utvecklingen går inte ens hälften så fort som den egentligen borde göra. Tänk på att ni röstar med plånboken när ni köper spel. Ni röstar för eller emot utvecklingen, beroende på vad ni köper.

Vill avsluta detta inlägg med en länk till en video på youtube, som förklarar det jag precis skrivit, på ett snyggare och enklare sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=A6TmTv6deTI

Tror du verkligen på crapet du skrivit om pirat spel laddning?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.

Du slipper Origin.

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.

Du slipper Origin.

Spelade BF3 intensivt ett bra tag vid release och jag hade så gott som inga problem alls med Origin. Tvärtom jag gillade faktiskt Origin.

Källan consumerist.com är ju lika rättvis som aftonbladet.

EA må ha en del problem men det handlar oftast om petitesser då jag personligen inte haft några direkta problem med EA:s spel sedan många år tillbaka

Nu låter ju detta säker som jag "rövslickar" EA på något vis, vilket jag inte gör. Det är bara min erfarenhet av allt ja lirat från dem.

Jag kan dock tänka mig att många som gnäller på EA fixar liret genom TPB

Inaktiv
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.

Du slipper Origin.

Spelade BF3 intensivt ett bra tag vid release och jag hade så gott som inga problem alls med Origin. Tvärtom jag gillade faktiskt Origin.

Källan consumerist.com är ju lika rättvis som aftonbladet.

EA må ha en del problem men det handlar oftast om petitesser då jag personligen inte haft några direkta problem med EA:s spel sedan många år tillbaka

Nu låter ju detta säker som jag "rövslickar" EA på något vis, vilket jag inte gör. Det är bara min erfarenhet av allt ja lirat från dem.

Jag kan dock tänka mig att många som gnäller på EA fixar liret genom TPB

Well. 1) Origin avslutas ibland. 2) Origin står och tuggar 99 i CPU på aktivitetshanteraren när datorn varit på i 12h+. 3) Origin kan ibland inte synka could data. 4) Uppdateringarna saknar changelogs.

När man trodde ingen kunde göra värre jobb än Steam så POW. EA bitches.

Jag ångrar mitt BF3 köp som fan, ingen färdig produkt. Inte mitt BC2 köp som jag äger både på PS3 och PC. Precis som jag ångrade mitt BF2142 köp. EA/DICE har lätt för att kränga halvfärdig skit. Well, jag skippar det tsv.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.

Den frågan kan du väl ställa till dom miljoner människor som gör det?

Inaktiv

Peter Moore lägger upp sitt försvar i punktform, här är mina kommentarer:
1: om Sim Citys online-krav inte är DRM, varför har då utvecklarna ljugit om dess funktioner? Spelet behöver INTE internet för att simulera saker som händer i själva staden vilket är vad som påståtts.
2: Antalet Origin-användare är ett extremt klent argument. EA har gjort Origin obligatoriskt för samtliga spel som släpps av dem. Har de provat att fråga sina användare hur många av dem som hade föredragit att använda Steam? Hur många av dem som föredragit DRM-fria spel?
3: no comments
4 och 5: I princip argumentum ad hominem. EA försöker nonchalera all kritik genom att hävda att den kommer från dårfinkar, fanatiska böghatare och småsinta tonåringar.

EA är ett shitty företag och förtjänar skiten de får eftersom de fortsätter jävlas med fansen. Ubisoft fick en jävla massa skit och bättrade sig - nu får de inte samma kritik längre. Väldigt enkelt.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

4 och 5: I princip argumentum ad hominem. EA försöker nonchalera all kritik genom att hävda att den kommer från dårfinkar, fanatiska böghatare och småsinta tonåringar.

Han säger ju "We owe gamers better performance than this. Some of these complaints are 100 percent legitimate" osv.

Medlem

EA har förvisso gjort sig förtjänta av en hel del kritik, men att dom ens ska synas på en top-1000 lista över världens sämsta företag, än mindre ligga i topp, är ett skämt. Jag vet att den kanske inte är jätte allvarlig, men vilket jävla i-lands problem...får mig att skämmas över att vara människa.

Medlem

Ni som skriver att ni minsann inte har haft några problem med EA's spel eller Origin och därför inte tycker att de förtjänar priset, hur fan tänker ni?

Det här handlar inte om hur just du har haft tur med ett fungerande spel eller att du inte har några problem Origin. Det handlar om EA's agerande på en större skala än så. Deras ignoranta beteende mot kunder som faktiskt haft problem med deras spel, uppköpandet och nedläggningen av kreativa studios, lögner och åter lögner.

Men ni som gärna sväljer allt och istället blundar kan helt enkelt skita i att rösta och fortsätta köpa DLC #143 till the sims.

Jag har aldrig haft några problem med bensinen från BP så jag förstår inte varför alla gnäller på dem.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Dead space 2, Shadows of the damned och DA:O är dom EA spelen jag äger. Och nej, jag kommer INTE köpa nästa EA spel, senaste var BF3, och det har kommit mååånga spel från EA sen dess. Så jo finns visst folk som bojkottar, bara för att du köper nästa EA spel så betyder inte det att dom som trashtalkar EA gör det.

Medlem

EA är onda. Det är inte helt omöjligt att om hundra år så kallar vi EA för rymdimperiet och köper slaviskt deras spel och dlc i rädsla för Vaders vrede.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Dead space 2, Shadows of the damned och DA:O är dom EA spelen jag äger. Och nej, jag kommer INTE köpa nästa EA spel, senaste var BF3, och det har kommit mååånga spel från EA sen dess. Så jo finns visst folk som bojkottar, bara för att du köper nästa EA spel så betyder inte det att dom som trashtalkar EA gör det.

Jag har inte köpt några EA-spel alls sedan de införde Origin. Vill inte ha skiten på min dator och har inga planer på att införskaffa det.

Medlem

Er förlust. Jag kommer åtminstonde fortsätta köpa bra spel från EA.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Reaction:

Folk som spelar brukade vara något av en raritet, inte nu längre. Nu spelar folk som galningar. Det är skitkul!

Detta leder dock till att företagen lägger mindre tid på sina spel som däräv blir sämre, blir mer som en produktion än en konstform. Precis som musik.

Ja EA, ni kan bli jävligt mycket bättre. Kvalité över kvantitet är något som kommer dö ut ifall ni (och fler stora företag) fortsätter som ni gör.

Tyvärr så är det något spelföretag måste göra nu för tiden då olaga fildelning och tjuvar som stjäl deras spel är ett stort problem, om fler köper spel så kommer EA göra bättre spel,
men när förre köper deras spel och spelutvecklingskostnaderna kvarstår så blir kvaliten lidande..

Det där måste jag tyvärr säga är bara rent skitsnack.
Då dessa spel som piratkopieras så hårt säljer bättre än någonsin.

Battlefield 3 har laddats ner olagligt långt över 4 miljoner gånger.
Men dom har fortfarande sålt över 11 miljoner exemplar och är en av dom top 10 bästsäljande spel någonsin.

Den största majoriteten av folk som piratkopierar skulle aldrig någonsin köpa spelen på laglig väg.
Men ändå så används dom som fantasisiffror för utebliven inkomst av dom stora företagen som EA, en ren lögn alltså.

Varför ska man ladda ner ett spel olagligt? Det finns absolut ingen anledning/ursäkt för att göra det.

Du slipper Origin.

Spelade BF3 intensivt ett bra tag vid release och jag hade så gott som inga problem alls med Origin. Tvärtom jag gillade faktiskt Origin.

Källan consumerist.com är ju lika rättvis som aftonbladet.

EA må ha en del problem men det handlar oftast om petitesser då jag personligen inte haft några direkta problem med EA:s spel sedan många år tillbaka

Nu låter ju detta säker som jag "rövslickar" EA på något vis, vilket jag inte gör. Det är bara min erfarenhet av allt ja lirat från dem.

Jag kan dock tänka mig att många som gnäller på EA fixar liret genom TPB

Well. 1) Origin avslutas ibland. 2) Origin står och tuggar 99 i CPU på aktivitetshanteraren när datorn varit på i 12h+. 3) Origin kan ibland inte synka could data. 4) Uppdateringarna saknar changelogs.

När man trodde ingen kunde göra värre jobb än Steam så POW. EA bitches.

Jag ångrar mitt BF3 köp som fan, ingen färdig produkt. Inte mitt BC2 köp som jag äger både på PS3 och PC. Precis som jag ångrade mitt BF2142 köp. EA/DICE har lätt för att kränga halvfärdig skit. Well, jag skippar det tsv.

1. Det felet minns jag inte alls. Tror det inte ens hände mig en enda gång. 2. Min dator står oftast på i flera veckor i sträck, likaså gjorde Origin(första 3-4 månaderna från release). Konstigt problem du hade där då jag lirade på alla möjliga spel som vanligt(med origin i brakgrunden).

Punkt 3 och 4 bryr jag mig i helhet inte ett dugg om, jag kunde spela när jag vill och det var allt jag önska.

Jag och flera av mina vänner hade fruktansvärt kul bra många månader i sträck med BF3. Visst jag erkänner att vi nån gång ibland inte kunde "grupp joina" ett game helt korrekt utan att nån blev kvar i Origin. Men detta uppstod kanske i 1 av 10 fall.

Det felet vara egentligen det enda fel jag minns från Origin. Skulle jag hålla med dig, ljuger jag för mig själv?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av robbis:

Det är ju intressant att EA är det sämsta företaget. Känns som alla här trycker ner EA och snackar skit men gör inget drastiskt för att få dem att ändra sig. ni köper ju ändå nästa spel EA släpper, egentligen så är det bara EA spel ni äger... Kör kom igen, vilka har inte Battlefield x 20, Sim City, Fifa o Nhl alla årgångar, Mass effect och Dragon Age etc. Ni har ju redan gett dem en halv förmögenhet! They win, you lose!

Dead space 2, Shadows of the damned och DA:O är dom EA spelen jag äger. Och nej, jag kommer INTE köpa nästa EA spel, senaste var BF3, och det har kommit mååånga spel från EA sen dess. Så jo finns visst folk som bojkottar, bara för att du köper nästa EA spel så betyder inte det att dom som trashtalkar EA gör det.

Jag har inte köpt några EA-spel alls sedan de införde Origin. Vill inte ha skiten på min dator och har inga planer på att införskaffa det.

Enda spelet på Origin är DA: O, men det betalade jag inte ens för. Jag har inte ens origin installerat på datorn, finns ingen mening anser jag Ska jag bojkotta EA så är det lite dumt att ha deras tjänst installerat på datorn om jag ändock bara har 1 spel på det. Dom andra 2 spelen jag äger har jag på ps3an.

Medlem

"snedvridna betalningsmodeller som exempel på när de gjort fel."

Betala 100kr extra så får du BETA ACCESS till BF4.

Hmm :I


signatur

Rwa?

Skriv svar