Cities in Motion 2

Robot
Cities in Motion 2

Alla har åsikter om sin lokaltrafik, vanligtvis inkluderar åsikterna ord om inte lämpar sig i tryck. Men med Cities of Motion 2 - gör det bättre själv om du tror att du kan.

#cities-in-motion, #cities-in-motion-2, #colossal-order-ltd


Geeks Gaming
Cities in Motion 2

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

Ser ju dessutom mer ut som en "riktig" stad än pastellvärlden som Maxis levererar. Det här ska jag kolla närmare på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dessutom kostar det bara en spottstyver i jämförelse med SimCity

Medlem

Det är inget fel att spela massa andra spel medans man väntar på en uppföljare till Sim City 4.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hmm, trodde inte detta spel skulle få soppas högt betyg...

Tycker UIn är fruktandsvärd och det är svårt att förstå vad alla ikoner betyder.

Har spelat mycket utav ettan och visst, det är en uppföljare, men dom kunde ha skippat att ändra så mycket på UIn

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har spelat mycket utav ettan och visst, det är en uppföljare, men dom kunde ha skippat att ändra så mycket på UIn

Läser man på feedback-forum med mera verkar det vara ganska många som inte gillar UI:t. Fortsätter det så så skulle jag inte bli förvånad om dom uppdaterar det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av totte1015:

Har spelat mycket utav ettan och visst, det är en uppföljare, men dom kunde ha skippat att ändra så mycket på UIn

Läser man på feedback-forum med mera verkar det vara ganska många som inte gillar UI:t. Fortsätter det så så skulle jag inte bli förvånad om dom uppdaterar det.

Kan hoppas på det.
För annars såg spelet mycket bra ut

Medlem

Haha PEGI 3, skulle vilja se en treåring lösa transportsystem i en storstad!

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Haha PEGI 3, skulle vilja se en treåring lösa transportsystem i en storstad!

"Märkningen på ett spel bekräftar dess lämplighet för spelare över en viss ålder. Följaktligen är ett spel märkt PEGI 7 endast avsett för dem som är 7 år och äldre och ett spel med märkningen PEGI 18 är endast lämpligt för vuxna som är arton år och äldre. PEGI-märkningen bedömer vilken ålder ett spel är lämpligt för, inte dess svårighetsgrad."

Citerat från www.pegi.info. Läs framför allt sista meningen.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Medlem

helt okej spel men kamra systemet suger riktigt hårt men spelet får som sagt av mig 3,5 av 5

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången

Kan så vara, vet bara att dom har dåligt rykte och är inte godkända av Valve eller EA.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången

Kan så vara, vet bara att dom har dåligt rykte och är inte godkända av Valve eller EA.

Dåligt rykte vet jag inget om - men det andra kan säkert stämma.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Köpte det på releasedagen och är väldigt nöjd.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

i Cities in Motion har du bara hand om kollektivtrafiken, och har inget med själva byggandet av staden att göra, så vill du har ett direktalternativ till Sim City så är detta spel nog inte rätt.

Medlem

Förstår att UI:t är svårt att förstå men ang. nedersta bilden i recensionen så kanske det hjälper att ta upp ett fönster åt gången.

Medlem

ser nice ut.. kanske får ta o köpa detta


signatur

//Peace out

Medlem

åh Paradox interactive! detta ska köpas!

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången

Kan så vara, vet bara att dom har dåligt rykte och är inte godkända av Valve eller EA.

Inga av siterna som säljer nycklar är godkända av vare sig Valve eller EA...

Inaktiv
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången

Kan så vara, vet bara att dom har dåligt rykte och är inte godkända av Valve eller EA.

Inga av siterna som säljer nycklar är godkända av vare sig Valve eller EA...

Vad får du det ifrån? Greenmangaming är "certifierad" återförsäljare, av både EA och Valve. Kolla på exempelvis steamforumet.

Dom sidorna som inte är godkända är ju i en gråzon, och har bland annat handlat med stulna nycklar eller nycklar från andra regioner, som ryska keys. Eller att nycklar köpts med stulna kreditkort.
Disclaimer: Givetvis inte alla nycklar till alla spel hela tiden dygnet runt året runt, men det har hänt.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Kanske skaffa detta i stället för SimCity

125kr från U2play.com
Ska själv köpa 2 exemplar nu efter att ha läst recensionen!

98SEK från Greenmangaming.com, och så får du garanterat en äkta nyckel.
Knappa in koden i kassan (utan den blir det ca 130SEK): GMG25-S0FSG-R7Z9B

Tack - men det är garanterat äkta från U2play också. har själv köpt ett 20tal nycklar.
Dock hade GmG bättre pris den här gången

Kan så vara, vet bara att dom har dåligt rykte och är inte godkända av Valve eller EA.

Inga av siterna som säljer nycklar är godkända av vare sig Valve eller EA...

Vad får du det ifrån? Greenmangaming är "certifierad" återförsäljare, av både EA och Valve. Kolla på exempelvis steamforumet.

Dom sidorna som inte är godkända är ju i en gråzon, och har bland annat handlat med stulna nycklar eller nycklar från andra regioner, som ryska keys. Eller att nycklar köpts med stulna kreditkort.
Disclaimer: Givetvis inte alla nycklar till alla spel hela tiden dygnet runt året runt, men det har hänt.

Anledningen till att nycklarna är billiga är just för att de köps i en region där priset är lägre, normalt Sydostasien. Det är inte tillåtet att köpa dem där för att sälja dem "till oss rika västerlänningar" såsom de här företagen gör, enligt just Steam och Origin. Det värsta som kan hända är att du får ditt konto bannat permanent. Oddsen är däremot försvinnande små i nuläget att man helt random ska bli bannad för en nyckel köpt i Asien.

Hela poängen med olika prissättning runt om i världen är för att nå så många kunder (och ligga så nära smärtgränsen prismässigt) som möjligt. Företagen som säljer nycklar rubbar denna affärsidé. Mängder med sidor hävdar samtidigt att deras verksamhet är tillåten och godkänd av Steam osv.

Inaktiv
Skrivet av Plastsoldat:

läs ovan ni som vill se allt

Jo det är jag medveten om, hur den marknaden fungerar. Dock inte det jag ifrågasatte, utan att du skrev ju att GMG inte är auktoriserade av Valve eller EA. Finns att läsa på "nätet", men vi har också andra saker som gör att GMG är så kallade helt "legit."

Anledningen till att vissa EA titlar säljs i pund och inte dollar på GMG är pga avtal med EA, och tar vi Valve så ser vi på deras forum hur icke auktoriserade sidor, som g2play blir automatiskt censurerade. GMG blir det inte censurerade, utan har istället en stor tråd på steamforumet:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=204694...

Tråden är öppen sedan 2009, då förstår man ju att GMG är ok. När dom säger att dom är auktoriserade så är dom alltså det på riktigt.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Plastsoldat:

läs ovan ni som vill se allt

Jo det är jag medveten om, hur den marknaden fungerar. Dock inte det jag ifrågasatte, utan att du skrev ju att GMG inte är auktoriserade av Valve eller EA. Finns att läsa på "nätet", men vi har också andra saker som gör att GMG är så kallade helt "legit."

Anledningen till att vissa EA titlar säljs i pund och inte dollar på GMG är pga avtal med EA, och tar vi Valve så ser vi på deras forum hur icke auktoriserade sidor, som g2play blir automatiskt censurerade. GMG blir det inte censurerade, utan har istället en stor tråd på steamforumet:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=204694...

Tråden är öppen sedan 2009, då förstår man ju att GMG är ok. När dom säger att dom är auktoriserade så är dom alltså det på riktigt.

GMG ar legit, japp

1
Skriv svar