Dice: Vi har redan nu kul i Battlefield 4

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

BUHUHUHU!!!!! Det är ju FAN vad alla ska gnälla!!!
Kanske skulle satt en 18års gräns för att få logga in på FZ?

Jag skulle säga att de flesta kritiska röster tillhör oss som är gamla nog för att kunna ha barn i den åldern du talar om. Vi som betalar spelet med våra egna pengar och inte månadspengen du lagt undan för att få senaste cod/bf3-dlc till din xbox360 vill ha något vettigt för pengarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Corporalen:

Jag vill ha bort "regenerate health" så sjukvårdare får en funktion igen. Annars kan man bara springa och gömma sig en liten stund så har man fullt liv igen. Samma gäller fordon, reparera sig själva. Vad har man ingenjören till då?

Personligen tycker jag att man ska kunna återhämta sig till en viss del.. blir du skadad ner till 10% ska du bara kunna regga till 25%, samma gäller fordon..

Varför? Vart kommer denna magiska kraft ifrån som reparerar av sig självt? Behövs det en sjukvårdare, ingenjör, support med ammo?
Varför får man inte tillbaka ammo av sig självt när man skjutit magasin efter magasin med sin AK47?
Löjligt är det!
Man ska jobba som lag, behöver man liv får man ropa på en sjukvårdare eller gå till en. Behöver man reparera sin stridsvagn ja då kanske man ska välja ingenjör klassen och hoppa ut och reparera den. Inte köra iväg och gömma sig bakom ett hus och låta den reparera av sig självt.

Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av warh0g:

Hybrid:
100% health (soft)
Ingen 3d-spotting (hard)
Ingen regen (hard)
Inget crosshair för höftskjutande (hard)

Modifikationer:
Ingen spawn protection (existerar i båda lägena)
Gör supression unikt för supportklassen eller ändra hur mekaniken fungerar* (alla klasser i dagsläget)
Man ska inte kunna se igenom smoke! Dvs inga nametags när du tittar in i rökmoln.

Hybridbeskrivningen matchar ungefär det som jag beskrev tidigare, en vettigare mix av saker som skulle göra spelet mer utmanande

Normalt läge.
100% hp (som counter-strike, BF2) skadad förlorar du en viss mängd beroende på hur mycket skada skottet gör.
Ingen regenerate. Mer liv ska man få från sjukvårdare.
Ingen självreparering av fordon.
3d-spotting

Hardcore:
Inget sikte - Bara iron sight, reflex scope etc.
Ingen 3d-spotting
Minimal HUD
Vapen gör mer skada.

Inaktiv

Hade någon väntat sig en annan rubrik? Jag menar, det hade ju varit överraskande om Dice själva sa; äh...Battlefield 4 är fan inte mö bättre än 3'an - inget nytt mer än en uppfräschning av motorn vi ändå inte tänker använda fullt ut.

Medlem

Hoppas FZ har lärt sig lite vad läsarna vill höra nu efter det lilla bråket i tråden.

Personligen gillar jag inte frågorna som ställdes i intervjun, alldeles för förutsägbara och något man redan kan förvänta sig, fråga gärna saker som jag skrev tidigare, under huven på spelet, det folk inte vet om som de borde veta för att kunna lägga sina pengar rätt (vilket är jävligt svårt att få ur ett AAA utvecklare)

FZ's jobb är att upplysa oss om positiva och negativa saker inom spelbranschen, störstadel negativa så vi kan undvika dåliga köp i denna djungel av kassa spel.

Medlem
Skrivet av bleak:

Citerar en kille jag känner på DICE:

" Det är alltid ett jävla gnäll på FZ "

det kanske är ett "jävla gnäll" på FZ för att företag som DICE har tryckt kniven i ryggen på konsumenterna?på 90 talet hade man betydligt större förtroende för de stora företagen, vilket har gått och blivit tvärt om på senare år, att de stora företagen slänger ut halvfärdigt skräp medan de små indieföretagen gör spel som faktiskt är rejält intressanta.

Medlem

Blir fan mörkrädd när jag ser kommentarsfälten på vissa artiklar. Det finns fan inget som kan få er glada längre. Ni har ingen aning om vilka förändringar som gjorts och därför måste ni stampa ned hela paketet rakt ner i skiten innan ni ens fått en förklaring till det nya spelet och vilka förändringar som gjorts gentemot BF3.

Jag har fortfarande jävligt kul i BF3 även fast de gjort vissa sjukt irriterande saker med spelet som får en att vilja gå i taket. Det är fortfarande ett bättre spel än resten av smörjan som släppts de senaste åren.

Jag är också för att ge konstruktiv kritik som kund till företag. Men det är skillnad på kritik och att agera hormonhög 14-åring som inte fått leksaken han så gärna ville ha. Det är folk som går full rageface som har gjort att företagen tröttnat och inte längre lyssnar på sina konsumenter. Sen att de inte längre behöver det för att alla köper produkterna endå är en annan sak.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gameboy:

Kul att FZ står längst fram i ledet för EA/DICE hypemaskin, BF4 nyheter jämnt, reklam filmer på sidan och intervjuer hela tiden. Synd bara att Battlefield serien idag är en grafisk konfetti bomb utan substans utformad att mjölka, blott en svag skugga av vad serien en gång var.

FZ är en sajt som skriver om spel. Battlefield-serien är väldigt populära spel. Vi skriver gärna om populära spel. Vi skriver också om andra spel.

Ja ni levererar recensioner på alla BF DLC. Har ni funderat på att göra samma sak för andra spel så som det super populära COD eller Assassn´s Creed exempelvis? Eller bara kanske skriva en nyhet om att nu har ett nytt DLC för COD:BO2 tannonseras och det släpps den 16:onde April exempelvis. Det är ju inte direkt att ni bryr er om de läsarna som faktiskt tycker om att spela COD (missförstå mig rätt). jag har inget emot BF uppskattar det ni gör på sajten med BF men BF är inte de enda stora spelet det är det jag försöker påpeka.

Jag har förståelse att FZ följer DLC till sveriges största franchise. Det måste väl du förstå? Vill att FZ gör ännu mer intervjuer och förhandstittar på svenska spel. The Showdown effect ? Nähä.

Showdown Effect-recension kommer förhoppningsvis till helgen. Försökte ta tid att göra den själv men det hanns inte med. Håll också utkik efter tävling.


signatur
Medlem
Skrivet av trashlight:

Blir fan mörkrädd när jag ser kommentarsfälten på vissa artiklar. Det finns fan inget som kan få er glada längre. Ni har ingen aning om vilka förändringar som gjorts och därför måste ni stampa ned hela paketet rakt ner i skiten innan ni ens fått en förklaring till det nya spelet och vilka förändringar som gjorts gentemot BF3.

Kan ju vara så också att DICE åt den största chipotleburriton, hypade BF3 så det knakade i röven, kom med one-liners som "det kommer vara utvecklat för och med PC i åtanke" och "vi lyssnar på våra mest hardcore fans" (citat höftat lite, point gets across).
När de sedan sålt sina miljoner exemplar, tvingat på varenda ovetande jäkel Origin och det äckligaste "sociala" BF3-interface plug-in de kunde hitta på, och då kände att de inte kunde hålla sig längre. Ja, då sket de ner oss alla DUKTIGT med att säga att "halvvägs in i utvecklingen skiftade vi fokus från PC till konsol". Och det märktes ju mer än gärna i den där CoD-kopian med fordon de knåpat ihop.
Så ja, att det råder en riktigt hatisk stämning tycker jag inte alls är särskilt konstigt eller negativt (att mycket är riktat mot FZ förstår jag dock inte).

Skit ska skit ha.

Nu var ju inte DICE själva med att skita ner oss hängivna spelare förra året, BioWare, som exempel, åt alldeles för starkt dem också.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av trashlight:

Blir fan mörkrädd när jag ser kommentarsfälten på vissa artiklar. Det finns fan inget som kan få er glada längre. Ni har ingen aning om vilka förändringar som gjorts och därför måste ni stampa ned hela paketet rakt ner i skiten innan ni ens fått en förklaring till det nya spelet och vilka förändringar som gjorts gentemot BF3.

Jag har fortfarande jävligt kul i BF3 även fast de gjort vissa sjukt irriterande saker med spelet som får en att vilja gå i taket. Det är fortfarande ett bättre spel än resten av smörjan som släppts de senaste åren.

Jag är också för att ge konstruktiv kritik som kund till företag. Men det är skillnad på kritik och att agera hormonhög 14-åring som inte fått leksaken han så gärna ville ha. Det är folk som går full rageface som har gjort att företagen tröttnat och inte längre lyssnar på sina konsumenter. Sen att de inte längre behöver det för att alla köper produkterna endå är en annan sak.

Vart fan har du hållit hus dom senaste åren? Det är inte så svårt att förutspå vad spelet kommer innehålla. Det är en trend DICE har haft i många år nu. Allt tack vare EA.
Och visst fan har vi varit civiliserade en gång i tiden och get konstruktiv kritik. Men allt eftersom EA och DICE har lurat fler spelare så har vi blivit allt mer högljuda. Sista droppen va med alla lögner som medföljde BF3.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Till alla er som gnäller över gnället: klipp er och väx upp.

Folket har definitivt en rätt att såga en spelserie som CoD-ifieras för varje nytt spelsläpp. De tog bort modbarheten som var möjlig förrut, numera har man DLC som CoD-serien. Det blir allt mer fokus på casual pang pang istället för taktik.

BF3 är fortfarande idag en ooptimerad röra. Är det mycket begärt att DICE/EA ska fokusera på att göra det nuvarande spelet spelbart istället för att satsa allt på olika DLC som man ska köpa och så direkt efter det släppa 4:an utan att fixa 3:an?

Dessutom har FZ länge haft en överdrivet positiv täckning av BF-serien. Det är ett fenomen generellt med svensk journalistik, inte bara för spel/teknik. Samma sak i sportvärlden där alla svenska fotbollsstjärnor behandlas ofta med silkeshandskar bara de är "stora nog"(som landslagsnivå).

Vi är ett litet land sett till befolkningsmängd så det är klart vi är stolta över en studio som DICE men det betyder inte att vi ska helt frånkoppla all kritik bara för att de är svenskar som styr studion och att de är baserade i Sverige.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Blir fan mörkrädd när jag ser kommentarsfälten på vissa artiklar. Det finns fan inget som kan få er glada längre. Ni har ingen aning om vilka förändringar som gjorts och därför måste ni stampa ned hela paketet rakt ner i skiten innan ni ens fått en förklaring till det nya spelet och vilka förändringar som gjorts gentemot BF3.

Jag har fortfarande jävligt kul i BF3 även fast de gjort vissa sjukt irriterande saker med spelet som får en att vilja gå i taket. Det är fortfarande ett bättre spel än resten av smörjan som släppts de senaste åren.

Jag är också för att ge konstruktiv kritik som kund till företag. Men det är skillnad på kritik och att agera hormonhög 14-åring som inte fått leksaken han så gärna ville ha. Det är folk som går full rageface som har gjort att företagen tröttnat och inte längre lyssnar på sina konsumenter. Sen att de inte längre behöver det för att alla köper produkterna endå är en annan sak.

Fast problemet är att "konstruktiv kritik" inte lyssnas på. Spelbasen vill ha en sak och har uttryckt det länge, men blir ändå skitna i ansiktet av företaget. Att låtsas om att det regnar när någon pissar dig i ansiktet - kontinuerligt - är självbedrägeri och masochism.

Vi ville inte att de skulle ta bort modmöjligheten. Vi ville inte se en CoD-ifiering. Vi ville inte bli lurade att tro att de talade sanning när de sa att de "utvecklade för PC:n" när det senare visade sig att de ljög bara för att sno andelar av förnedrade PC-spelare som behandlas av skit av spelföretagen.

Vi ville dessutom inte spela ett spel som var halvklart. Och när det väl kom ut och var halvklart så ville vi att de skulle fixa problemen, men det gjorde de inte, de började pumpa ut DLC:n för $$$ skull.

Vi kan ha en debatt om det är DICE:s fel eller om det är EA som tvingar dem. Men Patrik Bach, före detta VD för DICE som nu gör karriär i EA:s högkvarter var den drivande kraften bakom allt detta. Han gjorde klart flera gånger att "spelarna inte vet vad de vill ha". Tyvärr så vet vi det. Men så länge som han har spelare som du som alltid kommer kasta dig framför spåren för ett företag som pissar dig i ansiktet och skrattar medan det gör det så klandrar jag inte honom för att ta spelarbasen för givet.

Medlem

Dice: Fyfan vad tråkigt Battlefield 4 är, det suger verkligen balle.

Jag tröttnar mer och mer på pr och alla spelföretag som försöker överyga om att deras spel är SÅ JÄVLA BRA. Varje gång jag hör någon säga något sånt här antar jag direkt motsatsen.

Medlem

Själv så var sista bf spelet jag köpte bf2.
Had kört bf3 om e-sporten hade fått en chans.

Men som många redan sagt, för mycket cod, och slit och släng produkt. BF är dött för mig, det innehåller inget jag söker.
Men dom tjänar ju på det så varför ändra sig.

dmn
Medlem

Battlefield kommer aldrig igen vara Battefield utan mod-support.

Medlem

Fool me once, shame on you.
Fool me twice, shame on me.
Fool me thrice, shame on me.
But fool me a fourth time, shame on me again...
Etc

Typ så ni känner er gällande relationen Ni - Dice ?

Skriv svar