Curiosity – reparera kuben

Robot
Medlem
Curiosity – reparera kuben

Life (and money) well spent...

Inaktiv

Vilken innovatör...

Gäller att det är något coolt när kuben sen är helt trasig, för det här måste ju vara hans sista chans till att vara något annat än mr tom hype?

Medlem

Ooh The greed!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

And so it begins...

Medlem

Att det ens finns folk som visar minsta intresse för det här. Detta måste vara det minst intressanta "spelet" någonsin. Så otroligt meningslöst. Om det åtminstone var pengar man kunde vinna efter sista slaget kanske det hade varit intressant att försöka gambla lite för en del men...

Gissar på att det kommer vara en stor besvikelse vad som nu finns inne i kuben.

Medlem

Jag kan verkligen inte förstå hur det här konceptet kan fungera. Vem finner det värt och meningsfullt att använda sin tid/pengar i denna programvara?

Jag är egentligen mer nyfiken än dömmande, för det är helt oförståligt för mig

Medlem
Skrivet av Cedric:

Att det ens finns folk som visar minsta intresse för det här. Detta måste vara det minst intressanta "spelet" någonsin. Så otroligt meningslöst. Om det åtminstone var pengar man kunde vinna efter sista slaget kanske det hade varit intressant att försöka gambla lite för en del men...

Gissar på att det kommer vara en stor besvikelse vad som nu finns inne i kuben.

Kan tänka mig att det kommer var ett stort Trollface med undertiteln ''U mad bro?''

Medlem

Hmm.. Kanske ett "magiskt" kontoutdrag från mr. Molyneux bank i Schweiz döljer sig i kuben? Vet inte om det kommer "vara värt det" men skulle vara roligt att se hur mycket pengar han har tjänat när detta "sociala experiment" tar slut (om det gör det).

Medlem

Så när en massa människor har betalat för att hacka bort bitar så ska några nu kunna betala för att reparera det som andra tar bort? Jag vet inte riktigt vad man ska säga.

Jag trodde ärligt talat att detta spel var över sedan länge. Hur länge är det tänkt att folk ska spela innan man når mitten?

Moderator | Testpilot

Har folk fått reda på vad som var inne i kuben ännu?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har folk fått reda på vad som var inne i kuben ännu?

Nope!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Alla molyneux-spel som släpps, gratis för den som hackar sista biten. Det gissar jag på:)

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Kan tänka mig att det kommer var ett stort Trollface med undertiteln ''U mad bro?''

Hahaha, om det är det så kommer jag nog inte bli besviken ändå, även om jag inte kommer spela det.

Medlem

Herregud, detta är ju på samma nivå som "Nigeriabrev"...


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

zsm
Medlem

Ponzie scheme much?

Medlem

Så för en del pengar så kan man alltså återställa kuben och förstöra det hackande som tagit folk 5 månader att utföra? Bra där.

Dessutom förstör detta ju hela idén med att hacka. När det börjar bli dags för sista bitarna så betalar någon helt enkelt för att ta bort 10 miljoner bitar eller dylikt på en gång, så denna garanterat får sista biten och således "vinsten".

Medlem

Alla hade väl redan glömt bort detta trodde jag?
Det är väl ett bra sätt att avsluta skiten, låt folk betala för att få slut på eländet...

Medlem

Är det så att alla i världen som spelar denna spel samarbetar för att ta sönder kuben? Jävlar vilka troll dom som lägger till xD


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har folk fått reda på vad som var inne i kuben ännu?

Nope!

Or did they...


signatur

Nämen!

Medlem

Men det är ju konstigt att detta fortfarande existerar.

Max intjänat borde ligga runt 2000 pund, eller har jag missat något?

FML
Medlem

Kan vi inte gora en massvote i varlden om att ingen rora hans dumma cube? Let it go...

Medlem

Fattar inte hur någon kan intressera sig för detta eller ännu mindre betala för skiten... :-/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Ett experiment i människors dumhet.

Medlem

Dom största trollen här kommer att vara 22 Cans själva som utan tvekan har en funktion för att lägga till lager utan att behöva betala.

Det är tragiskt att folk har slösat miljontals pund på något så meningslöst som det här när det finns barn som går hungriga.

Medlem

Jag intresserar mig för skiten och tycker faktiskt det är fruktansvärt intressant ur ett socialvetenskapligt perskeptiv. Jag skulle verkligen tycka att det skulle vara ännu bättre/intressant om det verkligen var en extrem bra "belöning/upplevelse" inuti kuben som bara en enda person fick ta del av.

Men eftersom det är gjort av och finansieras som ett företag så kommer det inte vara något som revolutionerar vår värld där inne. Eftersom de saker som skulle kunna ha möjlighet att revolutionera vår värld är alldeles för dyra och skulle inte ge bra bokslut på året för aktieägarna.

Men om det nu skulle vara något som förändrar vår värld så kommer alla/>50% av folket tro ändå att det är humbugg och lurendrejeri. Det p.g.a att vi blir matade med reklam hela tiden och skapat ett otroligt starkt källkritiskt tänkande mot företagen. Jag kan tycka detta är bra och dåligt. Vi som svenssons måste ALLTID vara på vår vakt och inte kunna lita på företagen, vilket jag tycker är dåligt.
Men samtidigt inte kunna bli lurade av en oärlig part. Vilket jag tycker är bra.

Men eftersom bolag som grundprincip att tjäna mer pengar än förra året så gör de PR trix(reklam) för att få konsumenter att köpa/använda produkten, kommer det inte bli bättring. Jag tycker att ett företag borde jobba med att skapa förtroende vilket skapar mer köpkraft i längden och in i framtiden(se på gamla företag som gjort kvalitets produkter och finns idag p.g.a rykte och börjat med billigt skit och fått sämre rykte. tex philips).

Och för att knyta ihop det så hoppas jag att det finns en trevlig belöning i kuben. Så har det som jag ser som ett häftigt socialtexperiment fått ut något av det(resultat ser vi senare). Och inte bara blivit offer för marknadsföring och PR. och samtidigt givit vatten på kvarnen för skeptikerna/trollen som inte tror på mer vetenskapliga metoder än de som de kan känna med deras egna fingrar.
Snälla Peter... Leverera det du lovar nu...

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Herregud, detta är ju på samma nivå som "Nigeriabrev"...

Jag är beredd att hålla med faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Dom största trollen här kommer att vara 22 Cans själva som utan tvekan har en funktion för att lägga till lager utan att behöva betala.

Det är tragiskt att folk har slösat miljontals pund på något så meningslöst som det här när det finns barn som går hungriga.

Sant +1, ibland undrar man hur folk tänker


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Dom största trollen här kommer att vara 22 Cans själva som utan tvekan har en funktion för att lägga till lager utan att behöva betala.

Det är tragiskt att folk har slösat miljontals pund på något så meningslöst som det här när det finns barn som går hungriga.

Jag ser ingen grund alls för kritik mot 22 cans eller Molyneux, de har från början varit kristallklara i sin info om vad det här handlar om.

Det är absolut tragiskt att se vad folk väljer att lägga sina pengar på ibland men kanske projektet avser att påpeka just den saken? Det är åtminstone en positiv bieffekt av det.
Samtidigt ifrågasätter uttalandet om hungriga barn moralen i att lägga pengar på ett spel. Det känns något underligt i ett forum som är helt dedikerat till spel och där man förutsätter att folk i allmänhet betalar för dessa.

Ett mer realistiskt tankesätt är nog att folk i allmänhet inte har lagt i närheten så mycket pengar på Curiosity som på vanliga datorspel och de där barnen är det ganska många, inklusive jag själv, som faktiskt stöder både privat och via skattepengar.

Jag tycker att hela ansvaret för de olika effekter spelandet har ligger på de som spelar i det här fallet.

ZF
Medlem
Skrivet av zolidznake:

Kan vi inte gora en massvote i varlden om att ingen rora hans dumma cube? Let it go...

skulle bara göra det hela mer intressant som experiment. kuben skulle då finnas kvar i evigheter medan ett fåtal följare envist knackar vidare. år 2300 har kubismen övertagit rollen som världsreligionen nr 1 och prästerskapet (de kallar sig självfallet "mages" dock) som påstår sig ha sett sanningen ikuben styr och ställer över internäten där alla bor.

Skrivet av Bojkott:

Det är tragiskt att folk har slösat miljontals pund på något så meningslöst som det här när det finns barn som går hungriga.

visserligen sant, men det är ju lite hyckleri att det alltid dras fram hungriga barn ur hyddorna när det är nått onödigt man inte gillar som ev skulle kunna omfördels till mättandet av dessa.

varför inte hoppa över årets 10 dyraste och mest tidsslösande storspel och skicka in kosingen till relevant hjälpstiftelse istället? utvecklarna kunde till att börja med hoppa över att skapa dem öht så slipper slutkund det moraliska dilemmat och kan rikta om kosingen med mindre ångest, samt att utvecklaren kunde bidra med de där 80-100 mille dessutom.

12
Skriv svar