Game Dev Tycoon jävlas med pirater

Robot
Medlem
Game Dev Tycoon jävlas med pirater

hahaha detta är ju helt klockrent!

Medlem
Medlem

Om jag nu skulle tanka ned ett spel och sedan tyckte att det var riktigt bra så skulle jag ju självklart köpa spelet bara för att stötta utvecklarna.

Medlem

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

Medlem
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

Party pooper...

Medlem

Klockren!!!!! fan va bra....

Medlem
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

det är väl budskapet som räknas, det är ju trots allt pirater som laddar ner versionen olagligt och därmed gör den piratkopierad.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Ironi fick just en ny definition: Riktiga pirater som klagar på virtuell piratkopiering.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av limmplimmp:
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

det är väl budskapet som räknas, det är ju trots allt pirater som laddar ner versionen olagligt och därmed gör den piratkopierad.

Fast det är inte olagligt att ladda ner något som skaparen själv erbjuder. Så vill någon ha den version som utvecklarna fifflat med är det fritt fram i juridisk mening.

Medlem

Låter med som ett "demo" som trollar dig till att köpa spelet..

Medlem

Klockren.. ?

Kul idé, hur som.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kul idé, väldigt meta

Tänkte fundera ut någon rolig vits om metapirater och att meta med pirater men icke! :/

Umi
Medlem

Släpp det till win 7 så har ni en köpare här

Medlem
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

Jag har inte sett någonstans att den versionen som utvecklarna delat ut gratis omnämns som "piratkopia".
Den är, som ovan nämnts, inte olaglig att ladda ner.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

vart finns de å ladda ner "crackat" då? antar att det är någon pr grej som egentligen är ett demo

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av limmplimmp:
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

det är väl budskapet som räknas, det är ju trots allt pirater som laddar ner versionen olagligt och därmed gör den piratkopierad.

Fast det är inte olagligt att ladda ner något som skaparen själv erbjuder. Så vill någon ha den version som utvecklarna fifflat med är det fritt fram i juridisk mening.

det är ju sant, men det visste väl inte de som laddade ner versionen innan de gjorde det och det var det som var tanken i detta antar jag


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Om jag nu skulle tanka ned ett spel och sedan tyckte att det var riktigt bra så skulle jag ju självklart köpa spelet bara för att stötta utvecklarna.

Finns faktiskt en stor del utav "pirat-kulturen" som tänker så (I may or may not be one of them), Om det inte finns något slags demo ute så kan det vara lite jobbigt att veta om spelet är något man skulle vilja ha.

Sen kan man undvika att det blir som med t.ex Colonial Marines *host*

On-topic med Game-Dev, köpte det nyss efter att ha provat på demot,innan nyheten visste jag inte ens att det fanns

Skrivet av Umi:

Släpp det till win 7 så har ni en köpare här

[http://sites.fastspring.com/greenheartgames/product/gamedevty...]

Medlem

Tipstack plox!

Medlem

Dom gör dock ett generalfel i att tro att alla som piratkopierar skulle köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

Jag har inte sett någonstans att den versionen som utvecklarna delat ut gratis omnämns som "piratkopia".
Den är, som ovan nämnts, inte olaglig att ladda ner.

Den kallades piratversion i artikeln:

Skrivet av FZ:

Samtidigt som spelet släpptes för 60 kronor på Windows Store så började utvecklarna Greenheart Games sprida en piratversion via torrent.

Och om du läser vad utvecklarna själva skriver så är det rätt uppenbart att de själva anser att den versionen de lade upp var en piratkopia: What happens when pirates play a game development simulator and then go bankrupt because of piracy?

Medlem

men deras spel är en kopia av game dev story

Inaktiv

Fy fan vad bra!

ELF
Medlem

Så, i Game Dev Story kan man alltså inte utveckla bra spel som folk vill spela och lägga pengar på...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ni som skriver att det är fritt fram att ladda ner spelet då utvecklarna själva lagt upp det. Tänk på att den version de lagt upp inte är den samma som det spelet som de säljer. Den man laddar ner är ju en som gör att man går i konkurs.

Medlem

Mer såna här kopieringsskydd och mindre skit-DRM som förstör för ärliga köpare.

Medlem

Buggar och roliga anti-pirat koder (som inte skadar 1,000,000 oskyldiga och endast 10 skyldiga) som kommer till med piratversioner och reverse engineering ska man inte öppet klaga på. Det är ju bara pinsamt att vara så dryg att klaga när man kör piratkopior.

Köpte spelet tidigare idag efter några timmars piratspelande (hade aldrig hört talas om spelet förrän man piratade spelet från en viss vik). 71 spänn är ju ingenting för ett så roligt spel som det här. DRM-fritt är det med så allt anti-DRM folk har inget att klaga på. Om de då inte är snåljåpar som bara vill ha det lättare för sig att ta allt gratis.

Medlem

Genialiskt PR-trick. Dom släpper en egen "crackad" version och sen ojar dom sig över pirater hehe. Briljant.


signatur
Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Horniak:

Smått komiskt, men...

Hur kan "pirat" versionen räknas som "piratkopierad" när det är utvecklarna själva som har spridit den?

Jag har inte sett någonstans att den versionen som utvecklarna delat ut gratis omnämns som "piratkopia".
Den är, som ovan nämnts, inte olaglig att ladda ner.

Står ju dock "piratversion" i texten. Så jag skulle läsa hela artikeln denna gång om jag vore dig

Medlem

spelkonceptet är ju redan gjort fast till iOS och Android?
https://itunes.apple.com/app/id396085661

12
Skriv svar