Robot
Star Trek

Kirk och Spock är vanligtvis galaktiska hjältar men står den här gången för ett pinsamt stjärnfall. Och Olander tar sig an ett rymdäventyr han aldrig vill göra om.

#star-trek, #gears-of-war, #digital-extremes, #god-of-war


Medlem
Star Trek

Tror ingen väntade sig något bättre tyvärr :/

Medlem

Själv älskar jag spelet, men jag är hopplös Trekkie och atmosfären är jäkligt bra i spelet, det borde vara under + listan


signatur

Game long and prosper

Testpilot

Med andra ord är reklamen bättre och roligare än spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=4hnBp7x2QAE

Och är dessutom gratis!

Medlem

Som jag misstänkte. De gjorde ett dåligt försök att hype:a något som inte såg intressant ut från början.

Dock tycker jag recensionen var lite ointressant. Säg mer om vad det är som är bra och dåligt, inte bara att det är det! Det är mest åsikter och väldigt lite beskrivning. (Klagar inte på att du har åsikter, bara att det är för lite bakgrund till åsikterna)

Medlem

We have found all life forms in the galaxy are capable of superior development.
-- Kirk


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det verkligen samma grupp på Digital Extremes som också gjort Darkness II. Fattar inte hur isåfall! Och sedan blir jag nyfiken på om spelet verkligen är så dåligt om alla säger, buggar har jag dock sett många.

Medlem

"Så in i hoppsan"

Medlem

Spelat skiten. Suger som in i jävla helvetet. Det känns skönt att kunna svära för att få uttrycka sig om hur jävla dåligt skiten är, jag svor och svor under tiden jag spelade det, och på något sjukt sätt tog jag mig igenom hela spelet tack vare brist på andra saker att göra. ÅH så dålig den är. Förtjänar inte ens 1/10.

Inaktiv
Skrivet av Ap@n:

Som jag misstänkte. De gjorde ett dåligt försök att hype:a något som inte såg intressant ut från början.

Dock tycker jag recensionen var lite ointressant. Säg mer om vad det är som är bra och dåligt, inte bara att det är det! Det är mest åsikter och väldigt lite beskrivning. (Klagar inte på att du har åsikter, bara att det är för lite bakgrund till åsikterna)

Håller med. Recensioner får gärna innehålla fakta, men det ska inte vara huvudinnehållet.

Medlem

Försöker ni matcha det dåliga spelet med en dåligt stavad rubrik?
Eller vad är en "galakt"?
Från en trekker, sedan urminnes tid.

Skribent
Skrivet av Hammond:

Försöker ni matcha det dåliga spelet med en dåligt stavad rubrik?
Eller vad är en "galakt"?
Från en trekker, sedan urminnes tid.

Det stavas ju så

Skrivet av Ap@n:

Som jag misstänkte. De gjorde ett dåligt försök att hype:a något som inte såg intressant ut från början.

Dock tycker jag recensionen var lite ointressant. Säg mer om vad det är som är bra och dåligt, inte bara att det är det! Det är mest åsikter och väldigt lite beskrivning. (Klagar inte på att du har åsikter, bara att det är för lite bakgrund till åsikterna)

Problemet är att det lätt blir ganska tråkigt att få en beskrivning av hur saker går till i minsta detalj. Därför försöker jag förklara på ett sätt som alla förstår genom att jämföra med exempelvis Gears of War. Sedan är det ju här en riktig kort recension och då blir det extra klurigt att få alla nöjda och glada. Själv föredrar jag personlighet i recensioner, vill jag veta mer om upplägget/gameplay kan jag kolla pr


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ap@n:

Som jag misstänkte. De gjorde ett dåligt försök att hype:a något som inte såg intressant ut från början.

Dock tycker jag recensionen var lite ointressant. Säg mer om vad det är som är bra och dåligt, inte bara att det är det! Det är mest åsikter och väldigt lite beskrivning. (Klagar inte på att du har åsikter, bara att det är för lite bakgrund till åsikterna)

Problemet är att det lätt blir ganska tråkigt att få en beskrivning av hur saker går till i minsta detalj. Därför försöker jag förklara på ett sätt som alla förstår genom att jämföra med exempelvis Gears of War. Sedan är det ju här en riktig kort recension och då blir det extra klurigt att få alla nöjda och glada. Själv föredrar jag personlighet i recensioner, vill jag veta mer om upplägget/gameplay kan jag kolla pr

Har ni begränsning i antal ord för olika recensioner? Då kan jag förstå att åsikter får ta mer utrymme

Medlem

Trist, trodde verkligen de öst in pengar i det här spelet, trodde det skulle bli bättre.

Skribent
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ap@n:

Som jag misstänkte. De gjorde ett dåligt försök att hype:a något som inte såg intressant ut från början.

Dock tycker jag recensionen var lite ointressant. Säg mer om vad det är som är bra och dåligt, inte bara att det är det! Det är mest åsikter och väldigt lite beskrivning. (Klagar inte på att du har åsikter, bara att det är för lite bakgrund till åsikterna)

Problemet är att det lätt blir ganska tråkigt att få en beskrivning av hur saker går till i minsta detalj. Därför försöker jag förklara på ett sätt som alla förstår genom att jämföra med exempelvis Gears of War. Sedan är det ju här en riktig kort recension och då blir det extra klurigt att få alla nöjda och glada. Själv föredrar jag personlighet i recensioner, vill jag veta mer om upplägget/gameplay kan jag kolla pr

Har ni begränsning i antal ord för olika recensioner? Då kan jag förstå att åsikter får ta mer utrymme

Ja, så är det. Redaktörerna säger helt enkelt vad jag ska spela och hur många ord om spelet som ska skrivas. Sedan får man göra det bästa utav situationen


signatur

I am the black wizards.

Exx
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Hammond:

Försöker ni matcha det dåliga spelet med en dåligt stavad rubrik?
Eller vad är en "galakt"?
Från en trekker, sedan urminnes tid.

Det stavas ju så

Eh, nej?

Skribent
Skrivet av Exx:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Hammond:

Försöker ni matcha det dåliga spelet med en dåligt stavad rubrik?
Eller vad är en "galakt"?
Från en trekker, sedan urminnes tid.

Det stavas ju så

Eh, nej?

Jag är förvirrad nu. Hur stavar man annars galaktiskt?


signatur

I am the black wizards.

Exx
Medlem

Det heter ju såklart galax och inte galakt.

EDIT: ah, du kanske inte kollar på samma ställe som vi. "Galaktens hjältar gör ett galaktiskt magplask".

Skribent
Skrivet av Exx:

Det heter ju såklart galax och inte galakt.

EDIT: ah, du kanske inte kollar på samma ställe som vi. "Galaktens hjältar gör ett galaktiskt magplask".

Var står det här? Är ju naturligtvis fel, men här verkar allt stå rätt till. Om jag inte fått en släng av sinnesförvirring.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Galax i singulär har du rätt Exx, men han skriver galaktiska, det går inte skriva galaxtiska?

Har inte spelat spelet, fast jag är en Trekkie, men såg b ut från början, men trodde inte det skulle vara sååå dåligt. Däremot håller jag med om att recensionerna här på FZ har FÖR mycket vad recensenten tycker personligen om spelet, och för lite information och för lite objektivitet, så dom presenterar sådant som andra kanske gillar. Jag tycker en bra recension är en som mest har fakta och information, så man får själv göra sin uppfattning om hur man själv skulle tycka om det? Och sen får det gärna vara lite personligt, så man vet hur recensenten gillade spelet, men ska inte vara det hela recensionen?!

Men däremot så förstår jag att om man har en sida som redaktören har bestämt i förväg, och hur många bokstäver man får använda, så kan det bli svårt.

Edit: Däremot har jag inget emot recensionen från idag, jag talade mer generellt om FZ´s recensioner. Så inget mot dig olander.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Exx
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Exx:

Det heter ju såklart galax och inte galakt.

EDIT: ah, du kanske inte kollar på samma ställe som vi. "Galaktens hjältar gör ett galaktiskt magplask".

Var står det här? Är ju naturligtvis fel, men här verkar allt stå rätt till. Om jag inte fått en släng av sinnesförvirring.

Det står i den här rutan längst upp på sidan, där olika features har var sin slide.

Skribent
Skrivet av Exx:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Exx:

Det heter ju såklart galax och inte galakt.

EDIT: ah, du kanske inte kollar på samma ställe som vi. "Galaktens hjältar gör ett galaktiskt magplask".

Var står det här? Är ju naturligtvis fel, men här verkar allt stå rätt till. Om jag inte fått en släng av sinnesförvirring.

Det står i den här rutan längst upp på sidan, där olika features har var sin slide.

Doh... Tack Är aldrig och härjar där uppe, så såg det inte ens.

Skrivet av HaZe303:

Galax i singulär har du rätt Exx, men han skriver galaktiska, det går inte skriva galaxtiska?

Har inte spelat spelet, fast jag är en Trekkie, men såg b ut från början, men trodde inte det skulle vara sååå dåligt. Däremot håller jag med om att recensionerna här på FZ har FÖR mycket vad recensenten tycker personligen om spelet, och för lite information och för lite objektivitet, så dom presenterar sådant som andra kanske gillar. Jag tycker en bra recension är en som mest har fakta och information, så man får själv göra sin uppfattning om hur man själv skulle tycka om det? Och sen får det gärna vara lite personligt, så man vet hur recensenten gillade spelet, men ska inte vara det hela recensionen?!

Men däremot så förstår jag att om man har en sida som redaktören har bestämt i förväg, och hur många bokstäver man får använda, så kan det bli svårt.

Edit: Däremot har jag inget emot recensionen från idag, jag talade mer generellt om FZ´s recensioner. Så inget mot dig olander.

Fast då pratar vi mer om en förhandstitt och inte recension. Nu vill jag väl ha personliga förhandstittar, men med stort fokus på vad det är som presenteras. Recensioner är nästan omöjliga att få objektiva, alla har vi olika "ryggsäckar", vilket färgar av sig. Sedan är det ju naturligtvis bra om läsaren får en bild av vad det är för spel. Kul med diskussion om sådant här.

Nu ska man ju inte skylla ifrån sig på textlängd, men det kan ju förklara varför man inte har en hel sida där man beskriver ett skepps utformning


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gör inget att recensionen har en liten personlig vinkling eftersom det är tydligt att författaren vill betona hur dåligt spelet är så vi inte ska trilla ner i en fallgrop. Det tackar vi för FZ, bra jobbat!

k3m
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Galax i singulär har du rätt Exx, men han skriver galaktiska, det går inte skriva galaxtiska?

Har inte spelat spelet, fast jag är en Trekkie, men såg b ut från början, men trodde inte det skulle vara sååå dåligt. Däremot håller jag med om att recensionerna här på FZ har FÖR mycket vad recensenten tycker personligen om spelet, och för lite information och för lite objektivitet, så dom presenterar sådant som andra kanske gillar. Jag tycker en bra recension är en som mest har fakta och information, så man får själv göra sin uppfattning om hur man själv skulle tycka om det? Och sen får det gärna vara lite personligt, så man vet hur recensenten gillade spelet, men ska inte vara det hela recensionen?!

Men däremot så förstår jag att om man har en sida som redaktören har bestämt i förväg, och hur många bokstäver man får använda, så kan det bli svårt.

Edit: Däremot har jag inget emot recensionen från idag, jag talade mer generellt om FZ´s recensioner. Så inget mot dig olander.

Håller med helt och hållet.

Medlem
Medlem

Nerd^3 videorecension är värd att se åtminstone =P

Medlem

Jag hade inte heller väntat mig någon succe, det här känns som ett typiskt hype spel kopplat till film släppet.

Medlem

att dom inte lägger tid på en remake av mitt favvo filmlicensspel istället =( jurassic park 1 till snes


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Snarare Gene Roddenberrys STAR TREK med J.J. Abrams som director.

1
Skriv svar