Retrospelsmässan i Göteborg på bild

Robot
Retrospelsmässan i Göteborg på bild

Vi fyllde plånboken med pengar och hängde kameran på axeln för att få oss en överdos i nostalgi.


Medlem
Retrospelsmässan i Göteborg på bild

Jag gav bort mitt NES, SNES och GBA med massa spel för några år sedan, för det tog så mycket plats.

Jag sparade mina dubbla Zappers, bra att ha något i fall det blir inbrott.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag gav bort mitt NES, SNES och GBA med massa spel för några år sedan, för det tog så mycket plats.

Jag sparade mina dubbla Zappers, bra att ha något i fall det blir inbrott.

Vid ett inbrott borde du ta fram ditt svärd, inte dina zappers

Medlem

Hipshot Percussion klarar sig bättre med zappers än svärd ^^.

För övrigt så känns det som att det där kan vara en riktigt trevlig jäkla mässa.

Medlem

Önskar jag hade kunnat vara där.
Verkar vara trevligt, hoppas det går bra för mässan så att den kan fortsätta växa.

Medlem

Bortsett från att stå i kö 2h så var det fruktansvärt trevligt. Köpte ett gäng megadrive lir för 10:- styck, och god nintendo tisha. Hoppas det blir på svenska mässan nästa år med tanke på massiva folkflödet det var.

Antar det var överväldigande mycket besökare som gjorde att det blev såna köer men dagens fina väder gjorde att det var en parentes. Vafan, jag fick ju en busig bild tillsamans med mario, det kan ju inte vara annat än en bra dag.

Detta måste ju hålla igång år och år framöver

Skribent

Vad jag förstod det som, så var betalningen en flaskhals.

Nintendo Scope plus Zapper är bäst för självförsvar. I kombination alltså.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Polaren stog nästan 3 timmar i kö, själv gav jag upp efter en timme. Hoppas insläppet fungerar bättre nästa år


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Medlem

Om jag bara hade fattat att detta var igång! Och man hade pengar spendera. Ja ja, nu kanske man kan spara lite pengar i månaden till nästa års mässa.

Medlem

Commodore 64 är en hemdator, inte någon konsol. När man använde samma hårdvarugrund för att konstruera en konsol (C64GS) floppade den totalt och försvann från marknaden inom kort.

Och det heter "ett kabinett"...

gnu
Medlem

Synd att det inte fanns mer playstation 1 grejer

Medlem

Underbart! Om det ändå kunde varit liite närmare huvudstaden till så man kunde besöka stället och bättra på sin samling lite.

Fanns det Neo Geo AES eller MVS:er till salu?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Underbart! Om det ändå kunde varit liite närmare huvudstaden till så man kunde besöka stället och bättra på sin samling lite.

http://retrogathering.se/?p=1726

Medlem
Medlem

Trevligt att se minst en Atari närvarande


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Så många gamla goa spel, många av dom hade man gärna sett på psn / xbla,
för många av dom är bättre än det mesta som spottas ut på psn / xbla numera.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag gav bort mitt NES, SNES och GBA med massa spel för några år sedan, för det tog så mycket plats.

Jag sparade mina dubbla Zappers, bra att ha något i fall det blir inbrott.

Fanns det verkligen inget annat att kasta ut för mer plats? T.ex Kylskåp, flickvän etc?

Inaktiv

Synd man inte visste i tid att den här mässan fanns, annars hade det blivit ett trevligt helgnöje.

Det hade säkert varit kul att ströva omkring där och bli nostalgisk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Underbart! Om det ändå kunde varit liite närmare huvudstaden till så man kunde besöka stället och bättra på sin samling lite.

Fanns det Neo Geo AES eller MVS:er till salu?

hur skulle det kunna vara närmare än Hisingen, området ligger ju i princip delvis överlappandes stadskärnan.

Medlem

Hade gärna gått in. Men pallade inte med kön när vi väl kom dit.
Hoppas dom som kom in fick trevligt!

1
Skriv svar