Maximal Effekt

Medlem
Maximal Effekt

Då var det dags igen. Efter att ha läst Simons inlägg så beslutade jag mig att det var dags att dra på sig rymdkalsongerna och ge sig ut för att "get the job done". Detta blir min fjärde genomspelning av äventyret med stort Ä. Första gången blev min sparfil korrupt, andra gången ångrade jag mina val efteråt och började om på nytt. Efter den tredje spelningen så formaterade jag om min dator utan att spara mina filer, så även denna gång försvann mina val och kval. Men jag är inte den som klagar. Varje gång jag får upp startmenyn med den svävande, synthtonade musiken (Blade Runner!) så får jag sci-fi-gåshud direkt. Det är precis det jag betalar AAA-titlar för. Även fjärde gången gillt så är det väldigt trevligt att vistas i universumet, alla olika raser är trovärdiga och intressanta, och den personliga favoriten är Elcor.

Gameplaymässigt gör jag en liten personlig förändring också. Innan har min supertrupp bestått av Shepard, Garrus och Wrex, men jag byter denna gång ut Wrex mot Tali'Zorah. Wrex och jag brukar krocka så mycket i våra åsikter, och i omgång tre var jag till och med tvungen att ha ihjäl stackarn. Förutom den taktiska förändringen har jag även bytt tillbaka till mitt rätta element, Soldier-klassen. Körde stenhårt på Adept de två senaste omgångarna, men det är bara att acceptera att jag är för het på gröten för att välja något annat. Frontlinjen eller intet.

Hur som havre, världens bästa sci-fispel (tight match mot Halo) fortsätter att leverera.

Massiv måndagsmusik.

Fjärde upptäckten av Citadel.

#blogg

Medlem
Maximal Effekt

Grymt spel, grymt soundtrack! Blade Runner ftw!

Medlem
Skrivet av karun:

Grymt spel, grymt soundtrack! Blade Runner ftw!

Amen, sci-fi-broder!

Medlem

Så du spelar om hela trilogon för fjärde gången?

Beundransvärt måste jag säga, det enda spelet jag spelat igenom så många gånger är antagligen FF3(6).

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Så du spelar om hela trilogon för fjärde gången?

Beundransvärt måste jag säga, det enda spelet jag spelat igenom så många gånger är antagligen FF3(6).

Nästan. Det är bara det första spelet jag kör för fjärde gången, har inte börjat på de andra än.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Epoxlol:

Så du spelar om hela trilogon för fjärde gången?

Beundransvärt måste jag säga, det enda spelet jag spelat igenom så många gånger är antagligen FF3(6).

Nästan. Det är bara det första spelet jag kör för fjärde gången, har inte börjat på de andra än.

Det går bara utför efter ettan :/

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Epoxlol:

Så du spelar om hela trilogon för fjärde gången?

Beundransvärt måste jag säga, det enda spelet jag spelat igenom så många gånger är antagligen FF3(6).

Nästan. Det är bara det första spelet jag kör för fjärde gången, har inte börjat på de andra än.

Det går bara utför efter ettan :/

Äh, det blir awesome tror jag!

Inaktiv

Tycker Mass Effect 2 var den bästa utav trilogin, även om Mass Effect 1 hade fler RPG-element. Det beror nog på vad man vill ha utav serien, jag tycker 2an hade en bra balans. Härlig combat och ändå får man ha sina val som inte finns i fps.

Musiken är riktigt härlig, och jag tycker nog ettan är bäst om vi snackar hela soundtracket per spel. Vigil låten är en av dom låtarna som sätter stämningen perfekt, men påminner mer om Battlestar Galactica än Blade runner, imo.

Elcor är riktigt härliga med! Men jag tror BioWare tog lite från HK-47 när dom skapade dialogen. Min personliga favorit är dock Turians.

Ska nog spela om serien snart, har inte rört någon utav spelen sen Citadel DLC't kom ut och det var lite som en final.

Medlem

Jag älskade första Mass Effect, och kommer säkerligen göra en ny genomspelning snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Helt klart värt att återuppleva!

Det enda jag har att klaga på nu efter gårdagens rymdstund är att Garrus AI är hemsk bitvis, de springer bara in i grejer och gömmer sig. Men men, det hoppas jag blir bättre i tvåan.

1
Skriv svar