Grönt är skönt – så här ser Xbox One-fodralen ut

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Xbox one ser verkligen ut som en gammal VHS.

haha just min tanke under livesändningen, och presterar "i teorin" sämre än en PS4a.

AW8
Medlem

Förstår inte riktigt meningen med att åter starta tillverkning av den första Xboxen, "Xbox One", 12 år efter release.

Varför inte göra en ny konsol istället?


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Rockartisten:

Den drar definitivt till sig uppmärksamhet på hyllorna, så det är ju positivt Ur ett marknadsföringsperspektiv. Designen på Xboxen tycker jag är svincool,man får en härlig retrokänsla och jag tror att föräldrar hellre har en sån i hyllan än en löjlig "utspace:ad" futuristiskinspirerad krimskramslåda.

Jag tycker personligen att den ser ut som allmän elektronikartikel nr 123. Skulle inte känna igen den om den stod på en hylla bland andra teknikgrunkor. 360 stack ju ut en del med sin slanka form, inbuktning mot mitten och enorma startknapp.

Jag var väl lite otydlig. Det jag menade som sticker ut var designen på omslaget med den "titta på mig"-gröna färgen, sen bytte jag ämne till designen på konsolen.

Medlem

är det bara jag eller är pyttemjuk ett litet barn som står och skriker i megafon efter upmärksamhet ?

Medlem

Jag tycker X1 ser skitfin ut. Kommer passa finemang bland alla andra leksaker runt min TV. =D


signatur
Medlem

Snygga fodral men ni får ändå inte mina pengar den här gången. Sorry Microsoft. Borde ni inte ha döpt konsolen till Xbox 1984 istället. Då hade ni även haft en ursäkt för själva konsoldesignen.

KoP
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Xbox one ser verkligen ut som en gammal VHS.

Old.

Inaktiv
Skrivet av Exim:

är det bara jag eller är pyttemjuk ett litet barn som står och skriker i megafon efter upmärksamhet ?

Alla fföretag är som små barn och vill få uppmärksamhet inklusive Sony,
samma är det här på FZ,
många fanboys liknar småbarn i sin iver att basunera ut att min favoritleksak är mycket bättre än din.

Nãr det gäller företag så är det en fråga om överlevnad i tuff kokurens,
när det gäller enskilda personer då är det bara pinsamt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Xbox one ser verkligen ut som en gammal VHS.

Precis vad jag sa i en annan tråd, men jag fick då skäll!

Medlem

I alla fall smart att bygga en överdimensionerad xbox, slim-versionen blir mer imponerande eller så kan dom lättare strunta i kostsamma hårdvaruförminskningar. ;P


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det finns väl inte så mycket att säga om fodralet i sig, mer än att det är grönt? Jag gillar dock designen på själva omslaget, hyfsat cleant och snyggt. Hoppas det blir standard för alla omslag.

Sen behöver vi nog inte oroa oss för VHS liknelsen, hälften av köparna vet inte ens vad det är. Old boys problem

Medlem

Jag tycker fodralen har en PS3- eller bluray-look i sin design.

Medlem

ahhh spygröna fodral och konsol som liknar Betamax inget köp


signatur

mm

Medlem

Trevligt designbeslut att Pyttemjuk låter den härligt ögonstickande spyneongröna färgen får vara kvar. Kan inte annat än hålla med ovanstående att den ser rätt retro ut. Och retro är ball.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Kerrai:

Den hade vart snygg om den var helblank upptill.. men nu har den räfflor.. på halva maskinen.. ish

Räfflorna är säkert så man ska kunna grilla korv på den. Xbox One ska inte bara ta över vardagsrummet – utan även trädgården!

Är det sant? Tack för infon, detta är ju för fan ett givet köp.

Inaktiv
Skrivet av isma:

Jag tycker fodralen har en PS3- eller bluray-look i sin design.

Det är ju ett klassiskt Blu-ray-fodral, fast grönt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det börjar redan bli ganska tjatigt att likna Xbox One vid en VHS-spelare, grabbar.

Jag tycker den är snygg och stilren. Den kommer smälta in bra bland allting annat under TVn, och den är lätt att förvara och stapla saker på p.g.a. dess platta, kantiga form.

Se bara till att inte täppa igen halva sidan av den för då kommer den nog överhettas. Jag tror att anledningen till storleken är alla problem som de hade med lanseringen av 360 och RROD.

Det må vara tjatigt att den liknar en VHS men det är samtidigt komiskt att när alla andra går åt mindre och mindre hårdvara tycks Microsoft göra raka motsatsen. Själv tycker jag hela den här "konsolen" påminner väldigt mycket om Commodore CDTV och den sålde, vill jag minnas, väldigt dåligt. Har fortfarande inte sett något som får mig att tro att "One" kommer lyckas bättre.

Medlem

Varför måste fodralen vara så höga.... resurslöseri.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Varför måste fodralen vara så höga.... resurslöseri.

Blu-ray fodralen är en bit mindre än dvd fodralen så det har ju blivit lite mindre resursslöseri,
blu-ray fodralet kan väl krympa 2 cm till på längden sen blir nog skivan lite väl oskyddad om man tappar fodralet i marken.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

En rätt kraftfull sådan dock

Fast sämre än PS4.. måste svida som satan för alla Spexbox fanboys


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av erazerswe:

En rätt kraftfull sådan dock

Fast sämre än PS4.. måste svida som satan för alla Spexbox fanboys

$ony-pojkarna nöjde sig ju med en lite sämre konsoll med PS3'an, då kan nog Xbox-gossarna göra detsamma den här gången.
Spelen kommer ju tillverkas i första hand för Xbox'en iallafall då den, precis som tidigare, är lättare att utveckla till

Medlem

Hur fan kan alla veta så mycket om X1 eller PS4 är bättre än den andra? Ingen av dem har kommit ut och ingen av dem har provspelats av någon utomstående (vad jag vet).
Och angående designen är det väl ingen som har sett PS4:an än? Den kanske också ser ut som en gammal VHS. Eller en gråsten. Eller ett tefat Vem vet?

Medlem
Skrivet av Antowaan:

Hur fan kan alla veta så mycket om X1 eller PS4 är bättre än den andra? Ingen av dem har kommit ut och ingen av dem har provspelats av någon utomstående (vad jag vet).
Och angående designen är det väl ingen som har sett PS4:an än? Den kanske också ser ut som en gammal VHS. Eller en gråsten. Eller ett tefat Vem vet?

Bättre/Sämre vad det gäller specs går ju att jämföra då dessa hårdvaru profiler givits ut officiellt. hur det sedan ter sig på spel marknaden och hur utvecklarna får spelen att fungera på respektive konsol blir ju upp till bevis, men det skall ju vara enklare att göra spel till båda konsolerna denna gång.

Designen som diskuteras är ju Xboxens, den har man sett och den kan man på så sett också ha åsikter om.
När PS4:an visats upp så kommer troligtvis samma sak talas om med den.

Men bara för att PS4:an kanske kommer att se ut som ett rostigt UFO så kommer inte Xbox One bli vackrare för det. Snyggare än PS4;an ja, men fortfarande inte snygg (åsikt).

Medlem
Skrivet av Styx:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av erazerswe:

En rätt kraftfull sådan dock

Fast sämre än PS4.. måste svida som satan för alla Spexbox fanboys

$ony-pojkarna nöjde sig ju med en lite sämre konsoll med PS3'an, då kan nog Xbox-gossarna göra detsamma den här gången.
Spelen kommer ju tillverkas i första hand för Xbox'en iallafall då den, precis som tidigare, är lättare att utveckla till

Nja säg inte det, PS3:an är en starkare konsol än vad Xbox 360 men den var svårare att utveckla till.

Något som Sony ändrat på till PS4:an. Det ska ju vara mer eller mindre lika enkelt att utveckla till båda konsolerna denna generation om man lyssnar på en del utvecklares egna uttalanden.

Och om spel först och främst utvecklar mot Xbox One vet man ju inte säkert(?) förutom i EA's fall med tanke på den deal som Microsoft slutit med dem.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Antowaan:

Hur fan kan alla veta så mycket om X1 eller PS4 är bättre än den andra? Ingen av dem har kommit ut och ingen av dem har provspelats av någon utomstående (vad jag vet).
Och angående designen är det väl ingen som har sett PS4:an än? Den kanske också ser ut som en gammal VHS. Eller en gråsten. Eller ett tefat Vem vet?

Bättre/Sämre vad det gäller specs går ju att jämföra då dessa hårdvaru profiler givits ut officiellt. hur det sedan ter sig på spel marknaden och hur utvecklarna får spelen att fungera på respektive konsol blir ju upp till bevis, men det skall ju vara enklare att göra spel till båda konsolerna denna gång.

Designen som diskuteras är ju Xboxens, den har man sett och den kan man på så sett också ha åsikter om.
När PS4:an visats upp så kommer troligtvis samma sak talas om med den.

Men bara för att PS4:an kanske kommer att se ut som ett rostigt UFO så kommer inte Xbox One bli vackrare för det. Snyggare än PS4;an ja, men fortfarande inte snygg (åsikt).

Jag vet, satt bara och snabbläste igenom tråd efter tråd och blev förvånad över hur pass många experter det finns på FZ Och att så många VET att PS4 kommer vara den bästa konsolen. PS3 var ju på pappret den överlägset bästa konsolen förra generationen men jag tyckte ändå att boxen funkade bättre i praktiken. Så jag tycker väl egentligen bara att man kan vänta lite och faktiskt se hur dom funkar IRL innan man dömmer ut den ena eller den andra.
Och angående designen kanske jag överreagerade lite. Jag hade läst väldigt många negativa och besserwisser kommentarer om design, prestanda, operativsystem o.s.v. så jag blev helt enkelt irriterad. Sheit happens

Medlem

PS3 var bättre på papper? Nja, graffet är bättre i 360 och även dess minnessystem är enklare att hantera än PS3s delade minne, plus att cell-cpun är svår att koda till. Det är därför som PS3 versionen av Skyrim t.ex. har problem...
Att One verkar bli sämre än PS4 är p.g.a. att Sony valde att använde sig av grafikkort med lite mer resurser speciellt på minnessidan. Men den kommer troligtsvis få större problem med värmen också...

12
Skriv svar