Detta hade Peter Molyneux gömt i Curiosity

gnu
Medlem

med andra ord så hade dom inget bra planerat från början eftersom godus kom långt efter detta.

Medlem
Skrivet av gnu:

med andra ord så hade dom inget bra planerat från början eftersom godus kom långt efter detta.

Tänkte på det med. De kanske hade påtänkt Godus innan de började med sin Kickstarter för det, men det var ju inte säkert att det skulle bli något av det hela.

Tycker nästan det låter som att han står och kommer på vad priset är on-the-spot. "You will... be... uh... a GOD... in the digital world." Tänker mig att han går tillbaka till 22 Cans, och de andra står och stirrar på honom ilsket. "Peter... what have you DONE?"

Classic Molyneux.

Medlem
Skrivet av gnu:

med andra ord så hade dom inget bra planerat från början eftersom godus kom långt efter detta.

Utannonseringen kanske. Men nog tror jag idén fanns när de började med detta...

Medlem

Någon som har en länk till någon sida där det arbetar kompetent folk och man kan se videoklipp på en Android platta?


signatur

Det var detta...

Medlem

Så dem har i princip bevisat att folk är bereda på att slösa en jävla massa tid, på något som är sjukt tråkigt, och även betala en massa pengar för att hålla på med denna tråkiga aktivitet bara för att någon sa att det fanns en "amazing" grej i slutet.

Så med andra ord kommer vi i fortsättningen höra ännu fler devs prata om att deras spel är amazing och revolutionary, och dessutom släppa dlc med "gömt" innehåll, kanske tom spel...

Gj people


signatur

Rwa?

ZF
Medlem

många utvecklare verkar ju redan lottat ut god-mode i en massa spel redan.

men kul idé annars.

Skrivet av stormense:

Någon som har en länk till någon sida där det arbetar kompetent folk och man kan se videoklipp på en Android platta?

funkar fint. installera Youtubeappen kanske?

Allt fint snack om metafysik och värde faller bort när det visar sig att vinnare vill byta bort sin vinst mot en bil. Mänskligheten i sitt esse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns också jädrigt surt att vinnaren skaffade det en timme innan han förstörde sista kuben. så har var ingen hardcore följare av projektet.. :/

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så dem har i princip bevisat att folk är bereda på att slösa en jävla massa tid, på något som är sjukt tråkigt, och även betala en massa pengar för att hålla på med denna tråkiga aktivitet bara för att någon sa att det fanns en "amazing" grej i slutet.

Så med andra ord kommer vi i fortsättningen höra ännu fler devs prata om att deras spel är amazing och revolutionary, och dessutom släppa dlc med "gömt" innehåll, kanske tom spel...

Gj people

Vill man vara mindre cynisk kan man istället säga att de har visat att ren nyfikenhet driver mänskligheten framåt och får individer att samarbeta för att nå ett gemensamt mål oavsett om de gynnas personligen av målet eller ej.

Alla som har spelat det här har varit fullt medvetna om att de sannolikt inte kommer att vinna och att vinsten inte nödvändigtvis är något de har personlig glädje av.
Ändå har en enorm grupp människor som inte känner varandra här suttit och tillsammans hackat ett enormt block i småbitar bara för att få veta vad som händer.

Jag tycker det säger väldigt mycket om hur människan har utvecklats till en av de dominanta arterna på jorden.

Medlem

Jag som hade fått för mig att det bara var vinnaren som skulle få veta vad som var i kuben och därefter välja om denna ville dela med sig eller inte.

Jaja, spelar väl inte så stor roll egentligen med tanke på vad innehållet var. Kul idé som blev på tok för uppblåst, imho.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

1/4000000, hyfsade odds för ett lotteri.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag vill inte vara cynisk på något sätt, men det känns som att detta kommer leda till diverse mordhot mot "Guden" i Godus. Jag hoppas verkligen jag har fel.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

1/4000000, hyfsade odds för ett lotteri.

0/4000000 om du inte är med.. Plötsligt vart 1/4000000 rätt högt ändå!

Medlem
Skrivet av ZF:

många utvecklare verkar ju redan lottat ut god-mode i en massa spel redan.

men kul idé annars.

Skrivet av stormense:

Någon som har en länk till någon sida där det arbetar kompetent folk och man kan se videoklipp på en Android platta?

funkar fint. installera Youtubeappen kanske?

Har den. Men kommer aldrig till valet som på andra saiter, inte på min TP-300 eller SG3


signatur

Det var detta...

Medlem

Vilken Alpha-douchebag.

MEG
Medlem

Han må se ut som en idiot och tala som en idiot, men låt inte lura dig, han är verkligen en idiot.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

detta är därför jag gillar Peter Molyneux inte att han hypear sina spel utan att han försöker alltid göra något unikt. Han VILL dra sig från mängden. Dock finns det mycket haters som bara vill ha ett nytt NHL varje år, ett nytt CoD osv

Medlem

Meh... Det som "vinnaren" "vann" är ju fett najs, men vägen dit har ju varit heeeeeeeelt urbota korkad. Speciellt med tanke på att det inte varit någon tävling. Vinnaren kan ju bara ha loggat in en minut innan kuben var klar och lyckats klicka på sista biten för att vinna. Helt värdelöst.
Fattar inte alla de som helt meningslöst suttit och klickat på den där j***a kuben... Men, men... Vi har ju alla olika mycket fritid och värderar helt klart vår tid olika!! Grattis till "vinnaren" dock


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

detta är därför jag gillar Peter Molyneux inte att han hypear sina spel utan att han försöker alltid göra något unikt. Han VILL dra sig från mängden. Dock finns det mycket haters som bara vill ha ett nytt NHL varje år, ett nytt CoD osv

Är man en hater för att man vill ha ett nhl varje år?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

detta är därför jag gillar Peter Molyneux inte att han hypear sina spel utan att han försöker alltid göra något unikt. Han VILL dra sig från mängden. Dock finns det mycket haters som bara vill ha ett nytt NHL varje år, ett nytt CoD osv

Jag trodde haters generaliserar sitt hat för varje storsuccé/mainstream man kan hitta och inte tvärt om

Medlem

dom som hatar Peter Molyneux ser honom bara för det negativa, det är det jag menar. Molyneux försöker iaf göra något unikt i sina spel medans spelen som kommer varje år knappt har något nytt alls, bara en ny siffra på slutet. Ursäkta om jag va otydlig

12
Skriv svar