Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Medlem
Skrivet av Robez:

Ett av mina absoluta favorit spel.Undra vad som hände med Raven Software,dom som gjorde spelet?

Tyvärr verkar de inte hållit samma kvalitet på sina andra spel. Enda spelet jag testat är Quake 4 som var helt okej (får ta någon dag och köra klart det, hade helt glömt av det här spelet) och deras Wolfenstein har många kritiserat. Singularity verkar dock ganska intressant men inga av dessa spel verkar komma i närheten av deras äldre titlar som Jedi Academy eller deras Star Trek : Elite Force.

Jag minns en tid då utvecklare som Raven Software med flera inte verkade kunna göra dåliga spel. Får helt enkelt ta och köra deras äldre spel och de jag saknar finns förhoppningsvis på GoG =).

Medlem

Riktigt bra spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Visst var Jedi Academy kul, men själv föredrar jag Jedi Outcast.
Glömmer inte hur kul det var att slå ner nån med en rejäl DFA attack, eller att ha reflexerna att kontra en annan spelare's DFA.

Tyvärr så verkar dom flesta spel idag handla om vem som kan slå sönder sitt tangentbord snabbast.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Visst var Jedi Academy kul, men själv föredrar jag Jedi Outcast.
Glömmer inte hur kul det var att slå ner nån med en rejäl DFA attack, eller att ha reflexerna att kontra en annan spelare's DFA.

Tyvärr så verkar dom flesta spel idag handla om vem som kan slå sönder sitt tangentbord snabbast.

Efter att ha blivit besviken på hur Jedi Knight inte riktigt lyckades implementera ljussabeln så var Outcast en väldigt positiv överraskning. Har för mig att jag köpte spelet så fort jag bara kunde efter att ha testat ett demo och jag ångrar det knappast. Outcast lyckades där JK hade misslyckats. Bästa biten med spelet var när man verkligen fick gå loss med sina kraftter och var tvungen att använda ljussabeln.

Ett Kinect spel baserat på det spelet (eller JA ) och jag hade kanske till och med hade blivit så sugen på att testa att jag skaffat mig en=).

Medlem

Jedi Academy Multiplayer! <3

Medlem

JK2 var grymt roligt i multiplayer.

Medlem

Jedi Outcast var otroligt mycket bättre. Särskilt sett till handlingen.

Vill ni spela "JA" ett par timmar till, ladda ned modden: "Knights Of The Force" här:

http://kotf.com/main.htm


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Kul att läsa alla kommentarer. Minns att man lirade det en del i multiplayer, och att det fanns en stark community. Men, vem snickrar ihop en Star Wars-mod till Chivalry? Match made in heaven!


signatur
Medlem

Screw chivalry, jedi academy och codename eagle är allt ett garage-LAN behöver

Medlem
Skrivet av Ztreek:

bästa spelet inom Star Wars imo

Nja.. Kotor2 håller forfarande den fanan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ztreek:

bästa spelet inom Star Wars imo

Nja.. Kotor2 håller forfarande den fanan.

Kotor2 är lite av ett svart får enligt många, men kan hålla med om att kotor1 är gudomligt

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Ztreek:

bästa spelet inom Star Wars imo

Nja.. Kotor2 håller forfarande den fanan.

Kotor2 är lite av ett svart får enligt många, men kan hålla med om att kotor1 är gudomligt

Kotor2 rättade till många av problemen i Kotor1. Bättre lagringssystem, färre buggar och storyn var i stort sett densamma. Därför håller jag tvåan lite högre än ettan. Men det är ju lite tycke och smak också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar