KoP
Medlem
Skrivet av pubisboy:

Fan ska man behöva punga ut med en PS3a så här alldeles på sluttampen av generationen? Damn,

Ja varför inte? Har du inte spelat Uncharted serien så kan det ju vara värt att investera i en PS3'a pga dom spelen också. Du kan ju iaf inte spela dem på PS4'an.

Medlem

Varför drar inte det obefintliga stödet för andra plattformar än nån konsol ner betyget betänkligt? Att inte kunna spela spelet måste väl ändå vara ett stort bottennapp.

Medlem
Skrivet av Namm:

Varför drar inte det obefintliga stödet för andra plattformar än nån konsol ner betyget betänkligt? Att inte kunna spela spelet måste väl ändå vara ett stort bottennapp.

Jag utgår från att du skämtar men det var en aning svårtolkat...

Inaktiv
Skrivet av Mistarfajlip:

Lugna er med hypen, folk.
Minns ni Dragon Age 2? Bioshock Infinite? Diablo 3? Alla dessa fick fantastiska betyg av "professionella" recencenter och visade sig, när hypen lagt sig, vara högst mediokra.
För mig så tänds stora varningslampor när ett spel får 10/10 GOTY av nästan alla spelsidor.
Jag skulle hålla av med att förboka spelet och vänta tills det faktiskt släppts och folket fått säga sitt.
Nej, jag är ingen "hater", jag är bara trött på folk som sväljer ett betyg med hull och hår utan att tänka sig för.

Håller verkligen med om Bioshock:Infinite.. Världens rescensenter åt upp hypen med hull och hår.. Är rätt jävla pissed över det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av raenzo:

Jag fick mitt spel idag! Webhallen gjorde ett fint felutskick såhär till helgen *springer och startar ps3an*

är det inte bättre o vänta tills det är mörkt ute o spela ? & njuta av en skål popcorn och läsk eller öl

Blir ju aldrig mörkt nu på sommarn, dagsljus dygnet runt...

Medlem
Skrivet av Namm:

Varför drar inte det obefintliga stödet för andra plattformar än nån konsol ner betyget betänkligt? Att inte kunna spela spelet måste väl ändå vara ett stort bottennapp.

Felet i ditt resonemang är att du förutsätter att spelet skulle vara lika bra eller ens existera om det inte var utvecklat exklusivt för PS3. Exklusiva spel tror jag är positivt för att det finns ett genuint intresse från både Sony och Microsoft att trycka ut titlar som vinner över konsumenten och i synnerhet Sonys titlar brukar andas kvalitet. De bästa spelen jag har spelat har inte varit multiplattform.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja har redan spelet i handen, tack vare miss från webhallen, vet ej ifall man vågar spela det än i alla fall.

Det är fullständigt säkert för dig att börja spela redan nu, de kan inte banna en betalande kund för att en butik gör en miss. Man riskerar bara att bli bannad om det är uppenbart att spelet har stulits lång tid i förväg eller har piratkopierats. Grattis förresten!

Medlem

Fan också, visst såg spelet sådär intressant ut men efter att ha läst recensionen blev jag riktigt sugen. Underbar läsning och suverän recension.

Medlem

Dags o införskaffa en ps3:a med andra ord.

Medlem
Skrivet av Boosing:

Alla spel som jag gillar, gillar inte Aftonbladet. Vem har sämst smak?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

LOL Aftonbladet! För att de ska gilla ett spel ska det väll vara genussäkrat och HBTQ-Proof!

Skribent

Min polare har förbokat det här, jag har nycklarna till lägenheten och han är borta. Adieu!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

ytterligare ett bra spel som stannar på PoS3 då mao? hade gärna sett några Killzone titlar till PC också ... aja

Medlem

En riktigt grym recension! Vill ha en PS3a nu, har missat många titlar på den. Den här inräknad!

Medlem

Okej, detta blir inköp till PS3an!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

svär lite smått över att lasern på blu-ray'n pajat i min PS3. så sjukt sugen på detta spel.


signatur

God is dead

Medlem

inte brytt mig om detta men om det ska lyftas till skyarna av alla så blir det ju till att spela för att veta vad man annars hade missat och vad alla andra pratade om.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ska göra inbrott hos min kompis och ta hans ps3 =P

Medlem

Va fan läste jag denna recension för....... nu måste jag ju köpa ett nytt ps3 då mitt har gått sönder.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Lat fråga, sitter o dricker kaffe med katten o orkar inte resa mig upp:

Har en ps3, första generationen, kan jag koppla in den till en PC skärm utan problem?

Medlem
Skrivet av saru:

Släpp till PC då....

Dream on


signatur

Specs: PS5

Medlem

Det hjälper liksom inte vad ND gör efter problemen med UC3 och hur de ignorerade det. Jag kollade ett halvår efter släpp och det var fortfarande folk som hade frysningar och ändlösa laddningar och rena PS3-krascher/överhettningar.

Tekniska problem och konsoll, då kan man ju lika gärna spela på PC.

PaZ
Medlem

Är det inte märkligt att ingen av fzs recensenter ens nämner walking dead? Jag trodde aldrig att ett aftonbladet-recension skulle kännas mer trovärdig än en från fz, men nu börjar man ju undra... Det verkar ju som om ab och fz spelat helt olika spel, eller så har fz-recensenterna missat walking dead som berättade en snarlik historia bättre (enligt ab).

Medlem

Låter bra det där. Synd att man inte äger en PS3.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur lång speltid är det på ett ungefär?

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Hur lång speltid är det på ett ungefär?

Har sett/läst 15-20 timmar på de recensioner jag gått igenom.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Är det inte märkligt att ingen av fzs recensenter ens nämner walking dead? Jag trodde aldrig att ett aftonbladet-recension skulle kännas mer trovärdig än en från fz, men nu börjar man ju undra... Det verkar ju som om ab och fz spelat helt olika spel, eller så har fz-recensenterna missat walking dead som berättade en snarlik historia bättre (enligt ab).

Jag uppmuntrar att man bildar sig en egen uppfattning, givetvis. Och det är bra att Johan Martinsson nyanserar debatten! Däremot tycker jag inte det är till fördel för hans argumentation att han underkänner alla andra recensenters åsikter och nästan konspiratoriskt avfärdar oss som om vi var ett liktänkande kollektiv.

Jag vidhåller att Last of Us är mästerligt, och det står utmärkt sida vid sida med Walking Dead, en följetong som jag vet att huvudrecensenten Johan Hallstan skattade högst förra året.

Visst finns det tematiska paralleller att dra, men jag anser personligen snarare att spelen är komplement till varandra. Där Walking Dead vinner i subtilitet (och stilfullt undviker onödigt våld) lyckas Last of Us med sin uttrycksfullhet leverera en otrolig bredd av bitterljuva känslor - trots att det också är ett jävligt kompetent actionäventyr.

Medlem

Holy moly ja nu blev jag inte direkt mindre taggad efter att ha läst denna recension. Blir köööp!

PaZ
Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av PaZ:

Är det inte märkligt att ingen av fzs recensenter ens nämner walking dead? Jag trodde aldrig att ett aftonbladet-recension skulle kännas mer trovärdig än en från fz, men nu börjar man ju undra... Det verkar ju som om ab och fz spelat helt olika spel, eller så har fz-recensenterna missat walking dead som berättade en snarlik historia bättre (enligt ab).

Jag uppmuntrar att man bildar sig en egen uppfattning, givetvis. Och det är bra att Johan Martinsson nyanserar debatten! Däremot tycker jag inte det är till fördel för hans argumentation att han underkänner alla andra recensenters åsikter och nästan konspiratoriskt avfärdar oss som om vi var ett liktänkande kollektiv.

Jag vidhåller att Last of Us är mästerligt, och det står utmärkt sida vid sida med Walking Dead, en följetong som jag vet att huvudrecensenten Johan Hallstan skattade högst förra året.

Visst finns det tematiska paralleller att dra, men jag anser personligen snarare att spelen är komplement till varandra. Där Walking Dead vinner i subtilitet (och stilfullt undviker onödigt våld) lyckas Last of Us med sin uttrycksfullhet leverera en otrolig bredd av bitterljuva känslor - trots att det också är ett jävligt kompetent actionäventyr.

Skrivet av Vicachu:
Skrivet av PaZ:

Är det inte märkligt att ingen av fzs recensenter ens nämner walking dead? Jag trodde aldrig att ett aftonbladet-recension skulle kännas mer trovärdig än en från fz, men nu börjar man ju undra... Det verkar ju som om ab och fz spelat helt olika spel, eller så har fz-recensenterna missat walking dead som berättade en snarlik historia bättre (enligt ab).

Jag uppmuntrar att man bildar sig en egen uppfattning, givetvis. Och det är bra att Johan Martinsson nyanserar debatten! Däremot tycker jag inte det är till fördel för hans argumentation att han underkänner alla andra recensenters åsikter och nästan konspiratoriskt avfärdar oss som om vi var ett liktänkande kollektiv.

Jag vidhåller att Last of Us är mästerligt, och det står utmärkt sida vid sida med Walking Dead, en följetong som jag vet att huvudrecensenten Johan Hallstan skattade högst förra året.

Visst finns det tematiska paralleller att dra, men jag anser personligen snarare att spelen är komplement till varandra. Där Walking Dead vinner i subtilitet (och stilfullt undviker onödigt våld) lyckas Last of Us med sin uttrycksfullhet leverera en otrolig bredd av bitterljuva känslor - trots att det också är ett jävligt kompetent actionäventyr.

Tack för det klargörandet. Håller med om att ab:s recensent var allt annat än ödmjuk där. Bara svårt att veta vem man kommer att hålla med. Men jag ska nog inte skaffa en ps3 bara för det här ändå

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mistarfajlip:

För mig så tänds stora varningslampor när ett spel får 10/10 GOTY av nästan alla spelsidor.

Hur tänker du när samma sidor ger ett spel 7/10 i snitt - är det bättre?

Men tänk efter nu; 10/10 innebär PERFEKTION, dvs att detta spel har uppnått ett stadie där absolut inget element av spelet kan förbättras. Enligt mig är detta stadie omöjligt att uppnå då det alltid finns något som kan förbättras. Blir man inte lite suspekt då när så många recencenter ger ett spel ett perfekt betyg?
Om alla hade givit det 7/10 hade det också varit skumt, recensioner är ändå baserade på åsikter och chansen att så pass många människor har samma åsikter är väldigt liten.
Jag tvekar inte på att detta spelet kan vara jättebra, men jag tycker bara att man ska vara lite mer försiktig innan man skriker GOTY och förbokar.

Så, för att ett spel blir otroligt hyllat borde man vara lite mer försiktig? Ditt resonemang faller på sin egen orimlighet. Folk läser recensioner för att bilda sig en uppfattning och många gånger för att de vill ha bekräftelse på att det spel som de är intresserade av lever upp till förväntningarna. Jag har haft spelet förbokat sedan det gick att förboka. Har inte ens läst någon recension bara noterat att det tagit topp nästan överallt. Tycker du nu att jag borde avboka spelet då?

Gällande Bioshock Infinite, har knappt hört någon kritik utan det ska också vara ett fantastiskt spel, förstår inte din koppling.

Diablo 3, genast när du nämner det kan jag tyvärr inte ta dig på allvar längre. Diablo 3 diskussionen är så djupt infekterad att det inte ens handlar om en vettig diskussion längre. Dessutom är spelen så otroligt olika varandra och delar inga av de saker som Diablo blev kritiserat för.

Finally, dafuq dude, dafuq?

Medlem

Det här spelet har jag inte tvivlat en sekund på sedan jag hörde att Naughy Dogs hade något nytt i rockärmen. Otroligt förväntansfull både jag och min icke gamer till flickvän.. Till och med hon ser fram emot spelet då hon är även ett fan till The Walking Dead serien! Kan bli årets spel i sin genre..

Skriv svar