Playstation 4 stöder begagnat och slopar onlinekrav

Robot
Playstation 4 stöder begagnat och slopar onlinekrav

Det var ingen hejd på jublet när Sony berättade om sin filosofi kring begagnade spel och onlinekrav.

#sony


Medlem
Playstation 4 stöder begagnat och slopar onlinekrav

Kan väl också berättas att man kommer behöva PS PLUS numera för att spela multiplayer, står det 0:11 in i videon som länkades i nyheten.

Medlem

PS PLUS krävs för multiplayer som sagt.

Kostnad = Det är ~1,643835616438356kr/dag.

Medlem

30 kr i månaden är ingenting.

Medlem
Medlem

signatur

God is dead

ZF
Medlem

flera gigantiska fiendekrabbor landade just hos Microsoft, de kommer ställa till med massiv skada.

zsm
Medlem
Inaktiv
Skrivet av Angust:

HAHAHAH bästa!

And the Xbox is no more!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Xbox, went home. :>


signatur

Nämen!

Medlem

Och som vanligt håller både MS och Sony allt de säger på dessa små get togethers. Vänta ni bara...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

The Division kommer till både xbox one och ps4, likaså spelet med hundar.

Medlem
Skrivet av mrykaens:

The Division kommer till både xbox one och ps4, likaså spelet med hundar.

Haha klockren!

OT: OM jag ska köpa en konsol så skulle det bli Xbox ändå, jag har bara vanan med kontrollen. Känns som Sony borde inse att använder i princip samma design på kontrollen sen 95' är bara löjligt och den måste ändras, inte alla som har dvärg händer(japaner).

Sen hur ofta lånar jag ut spel har 100 mbit konstant uppkoppling. Ms får köra över mig sålänge allt annat faller i min smak:)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av mrykaens:

The Division kommer till både xbox one och ps4, likaså spelet med hundar.

Ja nog vet ja det, men spel som The Division är alldeles för komplicerat för dom som gillar att spela på den där konsolen med spelet med hundar, där man blir ledsagad, från början till slut.

Inaktiv

Först funderade jag på en Xbox One då jag överlag gillar Microsoft och deras produkter. Men här vinner ju Sony precis all respekt för deras konsol.

Medlem
Skrivet av chopper:

Men MS nät vinner i längden för det fungerar i Europa.
Sonys nät funkar ...Suck.

Hah, lol?
Är det inte just Microsofts Xbox One, som INTE fungerar med Europas TV-nät och därmed kommer säga fuck you till europeiska användare av deras stora TV-satsning?

Just nu är det ju inte mycket mer än en glorifierad TV-mottagare, som dessutom fungerar dåligt utanför USA :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

även i fall alla nu är online nu för tiden så måste det ju sägas att det va xboxens fall att dom ska göra en varifiering varge dyngn när du spelar och ha du ingen uppkopling så kan du inte spela ...

Medlem

Begagnade spel, låna spel till vänner, Sony gör allt rätt imo
Personligen betalar jag gärna för online om det betyder att jag får en bättre tjänst/valuta för pengarna, kvalité kostar och servrar är inte gratis...
Men snålheten bedrar visheten, och just över 1kr/dag är väl för dyrt för vissa? Panta en burk eller två så får man råd i så fall

Medlem

Det verkar som om Sony slopar regionlåsning också http://www.gametrailers.com/side-mission/54373/playstation-4-...

Sony går från klarhet till klarhet den här generationen, det är nästan så att man tycker synd om MS så mycket stryk som de får nu.

Medlem
Skrivet av Krayze:

Sen hur ofta lånar jag ut spel har 100 mbit konstant uppkoppling. Ms får köra över mig sålänge allt annat faller i min smak:)

Intressant att se att vissa t o m ser framemot att bli våldtagna i tvåan. Lycka till, din mamma måste vara stolt över dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag undrar om det började ryka ur öronen på diverse Microsoft-höjdare när Sony stod på scenen och verkligen gnuggade in att de inte har samma online-krav, DRM och begränsningar?

...samtidigt som de själva ställt in pressträffen och en massa intervjuer för att slippa svara på frågor om dessa saker.

Medlem

Man förstår att Microsoft har gjort bort sig när Sony annonserar en "feature" som har funnits på alla tidigare konsoler sen första konsolen släpptes och alla jublar.

Final Score:
Xbox 1 - Playstation 4

Medlem

Trevliga kommentarer, ordnar mer popcorn och myser vidare till nästa tråd

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Man förstår att Microsoft har gjort bort sig när Sony annonserar en "feature" som har funnits på alla tidigare konsoler sen första konsolen släpptes och alla jublar.

Ja, Microsoft sköter ju nästan marknadsföringen åt Sony för tillfället. MS tar fel beslut efter fel beslut och det räcker för Sony att inte göra någonting alls för att det ska se bra ut.

Det skulle vara väldigt kul att veta hur de som drev igenom alla krav och begränsningar i Xbox One tänker nu?

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av mrykaens:

The Division kommer till både xbox one och ps4, likaså spelet med hundar.

Haha klockren!

OT: OM jag ska köpa en konsol så skulle det bli Xbox ändå, jag har bara vanan med kontrollen. Känns som Sony borde inse att använder i princip samma design på kontrollen sen 95' är bara löjligt och den måste ändras, inte alla som har dvärg händer(japaner).

Sen hur ofta lånar jag ut spel har 100 mbit konstant uppkoppling. Ms får köra över mig sålänge allt annat faller i min smak:)

En vän till mig jobbar på Guerilla Games, och enligt honom är PS4-kontrollen riktigt skön. Jag tippar på att den är ett stort lyft framåt gentemot DS3 (som jag dock verkligen gillar).

Med det sagt, så gillar jag även 360-kontrollen (som jag använder till både konsol och PC), och den nya är säkert kanon

Medlem

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Medlem

Viva la Ps4! Go home Xbox One your drunk!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Jo då jag köper begagnat för att få spelen billigare. Jag är lite dålig på att sälja däremot. Jag tror det är ganska vanligt men det är nog inte så pass vanligt att Microsoft tjänar på att begränsa den möjligheten.

Det viktigaste av detta tycket jag är möjligheten att låna/låna ut spel mellan vänner.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Alltså, Nästan hela EB-games och Game butikerna går runt pga begagnat har jag hört.
Många köper spel på internet också nu mera.

Men bara den möjligheten att en vän kan komma med ett spel hem till dig och spela spelet är en otroligt bra fördel. Sedan så händer det att man lånar spel av vänner .

Medlem

Aah, Sony, you crack me up!

Älskar videon


signatur

BKMN - Triple A Minus

12
Skriv svar