Här är svenska priset för Xbox One

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Jag har redan en gammal VHS som står på vinden.

Vad är felet på VHS? Min gamla VHS håller efter 15 år och filmerna också. Dock så har familjens DVD, Xbox, Ps3 gått sönder flera gånger och dessutom så har skivorna krossats och repats.

Vår VHS och våra filmer håller än idag!

Medlem

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Avstängd

Skulle inte förvåna mig om folket på Nordisk Film lanserar PS4:an till samma pris

Medlem

Men... 4500! Folk byter ju telefoner som jag byter kallingar.. och dom kostar ju oftast mer! blir kanske köp av Xbox för bara Quantum Breaks skull då!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

ZF
Medlem

man kan inte misslyckas jämt.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Glöm inte den överlägset bättre kontrollen!

Medlem

50tum TV är till och med billigare.
Nej tack

Medlem
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Skrivet av citrus:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Glöm inte den överlägset bättre kontrollen!

Just den punkten är ju en smaksak...

Medlem

Försvann inlägget med den som påpekade att Komplett säljer PS4 2500:- dyrare än Xbox one? Fattar inte varför om nu PS4 ska säljas billigare

Medlem
Skrivet av storm72:

Försvann inlägget med den som påpekade att Komplett säljer PS4 2500:- dyrare än Xbox one? Fattar inte varför om nu PS4 ska säljas billigare

Kanske för att dom satte det priset för länge länge sen?

Medlem

Gillar hur folk jämför placeholder pris med ett satt pris (Xbox One)

Medlem

Kompletts pris på 6.990:- är preliminärt och helt fel "Priset sätts utifrån beräkningar, går priset ner kommer vi att ge nytt pris till alla förbeställningar." Fel var det med råge
Inte ens min PS3 som jag köpte på releseasedagen kostade så mycket...

ZF
Medlem
Skrivet av Cortex:

Kompletts pris på 6.990:- är preliminärt och helt fel "Priset sätts utifrån beräkningar, går priset ner kommer vi att ge nytt pris till alla förbeställningar." Fel var det med råge
Inte ens min PS3 som jag köpte på releseasedagen kostade så mycket...

nja, det är en platshållare snarare. beroende på hur systemet på sidan funkar kan man sätta det som fantasipris, optimistpris eller tex bara en bokningsruta.

Medlem
Skrivet av citrus:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Glöm inte den överlägset bättre kontrollen!

Har du ens provat kontrollerna? Om inte så kan du ju knappast veta vilken som är skönast.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av citrus:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Glöm inte den överlägset bättre kontrollen!

Har du ens provat kontrollerna? Om inte så kan du ju knappast veta vilken som är skönast.

Nej, det är sant. Men utgår från hur kontrollerna är idag. Är ju inga överdrivet större förändringar som har gjorts, strukturen på dom är fortfarande väldigt lik.

Medlem

Haha, och sony sa de skulle ta €399, ska vi sätta nåt på att de kommer lägga sig på 3999 sek / 4499 sek? PS4an lär ju inte gå på 2999:- iaf det är ju en sak som är säker.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av citrus:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Paranoid? Är du naiv eller? Det har just avslöjats att USA's regering spionerar på sitt folk via Google och andra internet-monopolföretag, och du tror att MS har mer skrupler än så? Tror du det finns en endaste annan vettig anledning till att Xbox One inte fungerar utan sin kamera inkopplad, förutom att dom övervakar dig? MS har ju gett sig fan på att dom ska kontrollera sina användare, istället för öppnare och mer användarvänliga system så sätter dom krav och avspärrningar, MS drivs av ett par skamlösa psykopater, det är ingen åsikt utan ett fakta. Så att dom kör intern övervakning kan du ta med till banken, sen är bara frågan vilka andra dom delar det med!

Medlem
Medlem

Med tanke på att både ps3 och Xbox360 gick runt 6000:- vid release, måste man säga att det här priset är helt klart godkänt.

Medlem

jag läste att : "Systemprogramvaran i Xbox One använder en stor del av minnet, en mindre mängd är tillgängligt för användaren. 500 GB = 500 miljarder byte." taget direkt från samma källa som priset är!

De låter inte jätte lovande!

Medlem
Skrivet av Mekku:

jag läste att : "Systemprogramvaran i Xbox One använder en stor del av minnet, en mindre mängd är tillgängligt för användaren. 500 GB = 500 miljarder byte." taget direkt från samma källa som priset är!

De låter inte jätte lovande!

Hahaha det där måste ju bara vara felskrivet? Hur stor del tar systemet då? Riktigt grymt att benämna storleken på HDn i byte med.

Medlem

Det man verkligen vill veta är ju varför förbokning PS4 ännu är samma som xbox???

Den borde hamna nästan tusingen under.

Medlem

Till er som förbeställer en Xbox One från MS Store, hoppas ni inte bor på landet och vill ha den på releasedagen... "Leverans på dagen i de flesta storstadsområden. Ytterligare leveranstid behövs på vissa ställen".

Medlem

Man kan nästan ställa sig frågan; varför vill Microsoft att man ska köpa ps4'an?

Medlem
Skrivet av joimy85:

Med tanke på att både ps3 och Xbox360 gick runt 6000:- vid release, måste man säga att det här priset är helt klart godkänt.

Bara ps3an som gick på 6000kr+ vid release, köpte min 360 för 4000-4500 nånting vid release.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

Du glömde punkterna om de som inte bryr sig om: sina rättigheter som konsument, när Microsofts servrar krånglar och dagen de stänger ner.

Typ som valve och steam då, eller ubisoft med uplay, eller ea med origin eller gamersgate med sina titlar. Steam bajsar ännu mer på en ifall ens nät bryts under en uppdatering för då kommer man inte åt ett skit alls, vare sig spel eller offlineläge.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

samt att man inte har något emot att man måste använda en Kinect vare sig man vill det eller inte.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Remus:

Vem köper en Xbox One efter allt skit de gått ut med?

Någon som har pengar, gillar de exklusiva spelen, inte köper begagnade spel, har internet 24/7

samt att man inte har något emot att man måste använda en Kinect vare sig man vill det eller inte.

Eller bara såna som mig


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Man måste vara äkta fanboy för att köpa en XBone efter alla klavertramp som Microsoft har gjort hittils.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar