Här är svenska priset för Xbox One

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av kill455:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Deli:
Skrivet av citrus:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Paranoid? Är du naiv eller? Det har just avslöjats att USA's regering spionerar på sitt folk via Google och andra internet-monopolföretag, och du tror att MS har mer skrupler än så? Tror du det finns en endaste annan vettig anledning till att Xbox One inte fungerar utan sin kamera inkopplad, förutom att dom övervakar dig? MS har ju gett sig fan på att dom ska kontrollera sina användare, istället för öppnare och mer användarvänliga system så sätter dom krav och avspärrningar, MS drivs av ett par skamlösa psykopater, det är ingen åsikt utan ett fakta. Så att dom kör intern övervakning kan du ta med till banken, sen är bara frågan vilka andra dom delar det med!

FAAN, nu kan jag inte spela Halo längre. FBI kommer ju att se alla mina bomber i mitt rum o sånt ju OH WAIT!

Se, det är just detta som är problemet med dagens generation. Nästan ingen bryr sig om integritet och konsumenträttigheter. Dom tar ifrån er rättigheterna en efter en - men det klagas inte, eftersom t.ex. "man inte har någonting att dölja". Seriöst, en övervakningskamera i en spelkonsol. EN SPELKONSOL. Det är inte något inbrottsskyddssytem vi talar om här! Även om de inte övervakar dig med den så finns de fan ingen anledning att tvinga dig ha den i.

Svårt o vända kameran eller lägga ett klistermärke över. Lata människor är värre än de du skriver om

Tycker det är ledsamt att du inte är nog smart att förstå att det inte handlar om lathet, utan om en principsak.

Det värsta som finns är människor som är likgiltiga inför sina rättigheter, och likgiltigheten när dom tappar dom, sånna människor förtjänar inga rättigheter alls.

"Sånna människor förtjänar inga rättigheter alls" ???

Man väljer väl själv om man vilj köpa produkten eller inte!? Så alla som vill köpa xbox one förtjänar inga rättigheter?? Lathet? Är man lat för att man vill köpa en xbox? Suck....

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Propy:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Propy:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Propy:
Skrivet av fzusr:

Jag har en Nokia N9, en Linux-baserad telefon som inte innehåller något av Apples eller Googles trams. Med lite kunskap inom området kan man lätt dumpa all trafik på alla interface på den (WiFi, 2G/3G, Bluetooth...) och se precis hur, när och vad som försiggår.
---
Det handlar inte om det. Det handlar inte bara om mig, utan om även alla andra människor som inte tänker på hurvida de blir övervakade eller inte. Men framförallt det faktum att MS kan säga: "Ja tamefan, vi kunde sätta övervakning i maskinen, folk köper den ändå!" Tror inte dom kommer sluta med de tramset i framtiden heller.

Vad är det förresten som säger att Microsoft inte har mjukvara som känner av när Kinecten inte ser något, och stoppar dig från att använda maskinen precis som den vore urkopplad? Nu tror jag inte att det är så, men det är ingen konst för dom att implementera det, t.ex. via en uppdatering, om de skulle vilja. Kameran är redan på plats och obligatorisk, check and check.

Jag börjar allvarligt undra var folk drar gränsen för vad som är ok med deras integritet. Skulle ni tillåta att Microsoft skickade med en av deras anställda som står på erat rum bredvid konsolen och kollar att allt går rätt till? Det är väl ok? Bara att sätta ögonbindel på han när man ska göra något som man inte vill att dom ska se... eller?

Om man tänker som du går det ju inte att fungera i ett samhälle. Och sen när bryr sig människor om andra? Säg som det är, du är rädd för att bli övervakad.

Hur kan folk på allvar tro att MS skulle övervaka folk med en kamera i varje hem som har en one? vem ska kolla igenom det? och varför? vad skulle man se, nån som sitter och spelar ...så länge man kan stänga av den så är det väl inget problem. Kinect finns redan. Är de som köpt den övervakade?

Jag är jävligt rädd för att bli övervakad ja, därför väljer jag att inte köpa produkter som jag känner mig kränkt av. Tycker jag har sagt det hela tiden med alla mina inlägg.

Självklart finns det inga säkerheter för att dom kommer använda Kinecten till något kränkande, men det stora VARFÖR som jag vill ha uträtt är varför de måste göra den obligatorisk.

Vad de ska göra med övervakningen? Har du läst tidigare inlägg angående de nya upptäckerna om NSA, eller läst de nyheterna på annat håll?

Kan man inte fungera i ett samhälle? Jag har inte märkt att jag har några problem att fungera i samhället, så jag ser inte varför någon annan som gör som jag skulle ha de problemet.

Det som skrämmer mig mest är dock att folk hellre försvarar ett företag än sina egna rättigheter...

Jag menade att om man håller på som du så kan det bli svårt att fungera i ett normalt samhälle. Men jag känner inte dig så jag vet inte bakgrunden till varför du känner så.

Personligen har jag inget problem med övervakningen. Har man inte gjort något så har man inget att frukta.

Jag försvarar inte MS men jag känner mig trygg i mina rättigheter och jag vill ha en xboxone! Sen skiter jag totalt i hur andra berörs av MS beslut. så enkelt är det. Det är så samhället fungerar varför ska man låtsas att det är på annat sätt. Om alla hade brytt sig om varandra så mycket som i detta fallet så hade vi haft ett mycket trevligare samhälle. Lite märkligt att folk bryr sig mer om hur en spelkonsol påverkar ens rättigheter när det faktiskt finns riktiga problem.

Vet inte vad du menar att jag gör som gör att man inte passar in i samhället...

Om du argmuneterar för att det är ok med den typen av övervakning och köper deras produkt anser jag absolut att du försvarar dom.
Visst finns det betydligt större problem men detta är bara en liten pusselbit i en jättestor förändring. Vi har många lagar för att garantera dig integritet och denna typ av utveckling kommer bit för bit att luckra upp dessa lagar om man inte väljer att sätta ned foten.

Jag menar att om man går och tänker på sånt hela tiden så blir man paranoid. Men det är helt ditt val.

och då försvarar jag dem då. om det bara finns två alternativ! Är världen helt svart-vit för dig eller? Jag säger inte att det är ok, jag säger att jag inte bryr mig och inte har något emot det eftersom jag inte berörs av det.

och kom igen, "luckra upp dessa lagar" lägg av. Var det bomber i WTC också? Vi har det väldigt bra i Sverige låtsas inte som att övervakning är eller håller på att bli ett problem här.

Hellre paranoid än övervakad. Men nej, jag tycker inte det tar upp en så stor del av mitt liv.
Vad det gäller WTC vet jag inte, jag har inte brytt mig tillräckligt om det eller analyserat det. Men jag är väl medveten att det finns många konspirationer om det, precis som med alla andra stora händelser.

Gällande sverige har vi det absolut bättre än många andra länder, men långt ifrån bra. Vi har ju FRA, t.ex.
Det finns mycket annat problematiskt jag har sett också, men jag förstår att om man inte bryr sig tillräckligt om det så ser man det inte.

Men vad är det som är så problematiskt då? att säga att man inte ser det för att man inte bryr sig kanske stämmer med det kan även vara så att man inte ser det för att det inte finns, eller hur?

Visst kan man diskutera om övervakning men kom inte och påstå att vi har det "långt ifrån bra" här. Det är lika fel att hitta på problem som att blunda för dem...jag hoppas du tänkte lite fel där bara...

Tja, vi har ju en hel befolkning som använder facebook, google-, microsoft- och appleprodukter. Dessa företag loggar och kartlägger så mycket data de kan, det är ingen hemlighet. Att sen folk gör det ändå beror väl på att dom inte är medvetna om det, inte bryr sig, eller inte känner till andra alternativ. Detta är inget specifikt för sverige men det är en stor del av anledningen till varför jag inte tycker att vi har det bra, övervakningsmässigt.

Medlem
Skrivet av mikemike79:
Skrivet av Deli:
Skrivet av kill455:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Deli:
Skrivet av citrus:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Paranoid? Är du naiv eller? Det har just avslöjats att USA's regering spionerar på sitt folk via Google och andra internet-monopolföretag, och du tror att MS har mer skrupler än så? Tror du det finns en endaste annan vettig anledning till att Xbox One inte fungerar utan sin kamera inkopplad, förutom att dom övervakar dig? MS har ju gett sig fan på att dom ska kontrollera sina användare, istället för öppnare och mer användarvänliga system så sätter dom krav och avspärrningar, MS drivs av ett par skamlösa psykopater, det är ingen åsikt utan ett fakta. Så att dom kör intern övervakning kan du ta med till banken, sen är bara frågan vilka andra dom delar det med!

FAAN, nu kan jag inte spela Halo längre. FBI kommer ju att se alla mina bomber i mitt rum o sånt ju OH WAIT!

Se, det är just detta som är problemet med dagens generation. Nästan ingen bryr sig om integritet och konsumenträttigheter. Dom tar ifrån er rättigheterna en efter en - men det klagas inte, eftersom t.ex. "man inte har någonting att dölja". Seriöst, en övervakningskamera i en spelkonsol. EN SPELKONSOL. Det är inte något inbrottsskyddssytem vi talar om här! Även om de inte övervakar dig med den så finns de fan ingen anledning att tvinga dig ha den i.

Svårt o vända kameran eller lägga ett klistermärke över. Lata människor är värre än de du skriver om

Tycker det är ledsamt att du inte är nog smart att förstå att det inte handlar om lathet, utan om en principsak.

Det värsta som finns är människor som är likgiltiga inför sina rättigheter, och likgiltigheten när dom tappar dom, sånna människor förtjänar inga rättigheter alls.

"Sånna människor förtjänar inga rättigheter alls" ???

Man väljer väl själv om man vilj köpa produkten eller inte!? Så alla som vill köpa xbox one förtjänar inga rättigheter?? Lathet? Är man lat för att man vill köpa en xbox? Suck....

Va? Jag skrev ju att det inte har något med lathet att göra, det var någon annan som pratade om det och har inget med nånting att göra så glöm det.

Som grand maester Benjamin Franklin sa, "Those who are willing to give up essential liberty for a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety"

samma princip gäller, om du är likgiltig och otacksam inför dina rättigheter och din frihet, förtjänar du den helt enkelt inte, då folk varit tvungna att dö för den, friheter och rättigheter är inget som man någonsin får gratis för att dom med makt och kontroll ger dig det, för att dom känner sig generösa. Dom gör det av rädsla för att förlora sin makt och kontroll över andra, då är det bättre att ge 1% än att bli tagen på 100%.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Dumlen:

Och du använder säkerligen något från alla de tjänsterna, går överallt med din smartphone och tror givetvis inte att de inte kan spana på dig genom kamerorna på telefonerna utan din kännedom. Det är inte mkt vi kan göra åt saken i nuläget och att täcka för kameran eller kanske till och med lägga den i en låda kan nog vara en utav de bättre lösningarna.

Sony kanske har en liknande deal med den japanska underättelsetjänsten med sin playstation eye? de kanske tar dina fingeravtryck varje gång du använder touchpaden på handkontrollen?

Så om min telefon övervakas så brister mitt argument, eller vad menar du?

Det är ju övervakningen jag är emot, oavsett om den går via Apple, Sony eller MS. Är medveten om att min telefon kan användas för att spåra mig, då jag ansluter till trådlösa nät samt GSM/3G/4G.

Det är ändå för jävligt.

Jo, klart det är förjävligt och det enda man kan göra är att inte skaffa grejerna istället för att klaga på forum


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av smuglan:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Deli:
Skrivet av citrus:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Paranoid? Är du naiv eller? Det har just avslöjats att USA's regering spionerar på sitt folk via Google och andra internet-monopolföretag, och du tror att MS har mer skrupler än så? Tror du det finns en endaste annan vettig anledning till att Xbox One inte fungerar utan sin kamera inkopplad, förutom att dom övervakar dig? MS har ju gett sig fan på att dom ska kontrollera sina användare, istället för öppnare och mer användarvänliga system så sätter dom krav och avspärrningar, MS drivs av ett par skamlösa psykopater, det är ingen åsikt utan ett fakta. Så att dom kör intern övervakning kan du ta med till banken, sen är bara frågan vilka andra dom delar det med!

FAAN, nu kan jag inte spela Halo längre. FBI kommer ju att se alla mina bomber i mitt rum o sånt ju OH WAIT!

Se, det är just detta som är problemet med dagens generation. Nästan ingen bryr sig om integritet och konsumenträttigheter. Dom tar ifrån er rättigheterna en efter en - men det klagas inte, eftersom t.ex. "man inte har någonting att dölja". Seriöst, en övervakningskamera i en spelkonsol. EN SPELKONSOL. Det är inte något inbrottsskyddssytem vi talar om här! Även om de inte övervakar dig med den så finns de fan ingen anledning att tvinga dig ha den i.

Ifall du har mobil borde du kasta den så snabbt som möjligt....

Efter som "de" kan höra dina samtal, läsa dina sms och se vart du befinner dig!! spring medans du kan.

Jag har en Nokia N9, en Linux-baserad telefon som inte innehåller något av Apples eller Googles trams. Med lite kunskap inom området kan man lätt dumpa all trafik på alla interface på den (WiFi, 2G/3G, Bluetooth...) och se precis hur, när och vad som försiggår.

Skrivet av kill455:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Deli:
Skrivet av citrus:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av storm72:

Om de nu blir samma pris för båda:

För en som har internet 24/7 och inte bryr sig om begagnat varför ska man välja PS4 över Xbox one? Hårdvaran bör vara lika men med Xboxen får man Kinect.

Läs det jag skrev tidigare. Dessutom är Kinecten obligatorisk att alltid vara inkopplad, så om du är de minsta mån om integritet är Xboxen kanske inte så trevlig. Men vem är det idag egentligen, nästan alla har ju t.ex. Facebook...

Om du är så sjukt paranoid, rikta kameran åt ett annat håll då, herregud.

Paranoid? Är du naiv eller? Det har just avslöjats att USA's regering spionerar på sitt folk via Google och andra internet-monopolföretag, och du tror att MS har mer skrupler än så? Tror du det finns en endaste annan vettig anledning till att Xbox One inte fungerar utan sin kamera inkopplad, förutom att dom övervakar dig? MS har ju gett sig fan på att dom ska kontrollera sina användare, istället för öppnare och mer användarvänliga system så sätter dom krav och avspärrningar, MS drivs av ett par skamlösa psykopater, det är ingen åsikt utan ett fakta. Så att dom kör intern övervakning kan du ta med till banken, sen är bara frågan vilka andra dom delar det med!

FAAN, nu kan jag inte spela Halo längre. FBI kommer ju att se alla mina bomber i mitt rum o sånt ju OH WAIT!

Se, det är just detta som är problemet med dagens generation. Nästan ingen bryr sig om integritet och konsumenträttigheter. Dom tar ifrån er rättigheterna en efter en - men det klagas inte, eftersom t.ex. "man inte har någonting att dölja". Seriöst, en övervakningskamera i en spelkonsol. EN SPELKONSOL. Det är inte något inbrottsskyddssytem vi talar om här! Även om de inte övervakar dig med den så finns de fan ingen anledning att tvinga dig ha den i.

Svårt o vända kameran eller lägga ett klistermärke över. Lata människor är värre än de du skriver om

Det handlar inte om det. Det handlar inte bara om mig, utan om även alla andra människor som inte tänker på hurvida de blir övervakade eller inte. Men framförallt det faktum att MS kan säga: "Ja tamefan, vi kunde sätta övervakning i maskinen, folk köper den ändå!" Tror inte dom kommer sluta med de tramset i framtiden heller.

Vad är det förresten som säger att Microsoft inte har mjukvara som känner av när Kinecten inte ser något, och stoppar dig från att använda maskinen precis som den vore urkopplad? Nu tror jag inte att det är så, men det är ingen konst för dom att implementera det, t.ex. via en uppdatering, om de skulle vilja. Kameran är redan på plats och obligatorisk, check and check.

Jag börjar allvarligt undra var folk drar gränsen för vad som är ok med deras integritet. Skulle ni tillåta att Microsoft skickade med en av deras anställda som står på erat rum bredvid konsolen och kollar att allt går rätt till? Det är väl ok? Bara att sätta ögonbindel på han när man ska göra något som man inte vill att dom ska se... eller?

Du vet att alla nuvarande smartphones är linuxbaserade va? Bara olika distar som används i de olika telefonerna.

Sedan att klaga på övervakning som vi nog aldrig kommer göra något åt på ett forum där du säkerligen övervakas känns rätt korkat. Bättre att du blir eremit isf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Du vet att alla nuvarande smartphones är linuxbaserade va? Bara olika distar som används i de olika telefonerna.

Sedan att klaga på övervakning som vi nog aldrig kommer göra något åt på ett forum där du säkerligen övervakas känns rätt korkat. Bättre att du blir eremit isf.

Nja, Windows Phone lurarna är inte baserade på Linux alls, inte Symbian heller. iOS är baserat på Darwin vilket i sin tur är baserat på BSD som är UNIX-liknande, precis som Linux, Men det är inte baserat på Linux. Android är en grovt modifierat Linux, men det är inte så mycket Linux kvar i det, först å främst är det mycket Java (Dalvik). N9 däremot kör MeeGo, vilket är en riktig Linux-distro, precis som föregångaren Maemo

Jag skrev som jag gjorde för att jag vill förklara hur jag tänker i denna långa diskussion. Jag vet att de finns bättre ställen att skriva om detta, diskussionen ledde bara helt enkelt hit.Sen hurvida man kan göra något åt övervakningen är väl diskuterbart, men jag tycker det är dumt att inte försöka.Här kan dom övervaka mig bäst dom vill, finns inte så mycket som kopplar tillbaka till mig som person. Vill man åt det är det säkert inget större problem, men det är inget som en bot gör helt automatiskt till skillnad från samma fall fast i sammanhanget Facebook...

Medlem

Och spelen, 800 - 1000 kr???

och så 24/7 aktivering, jävla FAIL!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Köpte mig ett GTX 780 istället

Skriv svar