Inga modifikationer till Battlefield 4

Robot
Medlem
Inga modifikationer till Battlefield 4

"Vi vill också se mer spelarskapat material, men vi kan inte göra något sådant om vi inte känner att vi kan göra det till 100 procent. "

Varför känns det som bullshit? För att dom gör spelet för konsoler i första hand? Känns nästan så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Mods hämmar inte försäljningen om dom trodde det. Jag köpte HL pga underbara mods.

Medlem

Det där är bullshit svar och han vet det säkert själv. Handlar om EA och pengar såklart.

Inaktiv

Moddare får skaffa ARMA 3 istället.

Medlem

EA tar återigen beslut som är lönande på kort sikt men korkade i det långa loppet. Mods är anledningen till att gamla spel idag fortfarande säljer, Deus Ex är visserligen inte ett fult spel men med mods är det så mycket bättre. Half-Life hade inte sålt i närheten lika mycket om det inte varit för CS och BF spelen hade nog inte heller sålt så bra utan mods. Dice har byggt mycket av sin framgång kring mods, de tar nu avstamp från sin "rötter" (är övertygad om att detta är ett beslut från EA främst).

Medlem
Medlem

blir ju ofantligt mycket svårare att kränga DLC i form av kartor och vapen om det finns mods som ger dig det gratis. sen kommer väl största intäkterna från konsollerna där mods är obefintliga.

Medlem

Detta får mig att gilla Cryengine och REDkit ännu mer.

Medlem

största frågan om man ska köpa spelet eller inte för mig är fortfarande om de har förbättrat sin nätkod som är den sämsta nätkoden sedan 90talet.

Om mods borde få finnas så är det server mods som förbättrar spelandet för alla spelare på serven.

Skit samma om det är vapenmods eller dylikt.

Medlem

Skulle de tillåta mods så skulle de ju inte kunna kränga ett nytt BF nästa år.

Medlem

Samma skitsnack som vanligt.

Medlem

Blir inget köp! Detta gör de enbart för att tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

största frågan om man ska köpa spelet eller inte för mig är fortfarande om de har förbättrat sin nätkod som är den sämsta nätkoden sedan 90talet.

LevelCap nämner i en av sina youtubevideos (tror det är den med Commandergenomgången i början av videon) att han på E3 frågade angående nätkoden och han fick svaret att dom hade gjort något med den iaf. Sen om det blir till det bättre återstår att se..

on topic;
Jag var mer besviken när det meddelades att det inte skulle bli något moddande till BF3, nu har jag gett upp det där för BF-serien och får gilla läget helt enkelt...
Som nån här nämner man får gå och spela Arma3 om man vill skapa/spela mods..

Medlem
Skrivet av Eztra:

EAs fel ..

Nej.

Skrivet av highspeed:

Det där är bullshit svar och han vet det säkert själv. Handlar om EA och pengar såklart.

Nix.

Medlem
Skrivet av intro18:

Jävla bög DICE nu ska inte jag köpa någon Xbox One bara för det får bli en PS4 istället.

Sjukt onödigt uttalande.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av intro18:

Jävla bög DICE nu ska inte jag köpa någon Xbox One bara för det får bli en PS4 istället.

Du får det att låta som att det är en dålig sak att vara bög.

Medlem
Medlem

Eftersom BF4 och BF3 är rätt lika. Varför fortsätter dom inte på BF3? BF4 kunde ju få vara en major expansionpack till bf3 väl?

Man borde ha en ny siffra när det verkligen känns nytt.

Medlem

Det är väldigt enkelt. Vill man kränga DLC så tillåter man inte modifikationer eftersom spelarna kan göra minst lika bra tillägg själva som dessutom är gratis. Gillar man det inte så får man rösta med plånboken och köpa spel som Skyrim som har ett brett mod-stöd.

Jag tänker inte köpa det p.g.a. flera faktorer: Origin, inget mod-stöd, tätt inpå de andra spelen och distribueras av EA.

Inaktiv

Haha. Vad har dice någonsin gjort 100%?

Medlem

Då blir det inget dino-mode då?
Synd men väntat. Blir ändå ett köp, lätt
Bf3 är ett av mina absoluta favoritspel så mer av det är bara gött. Nu när vi har AK5 med.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Inaktiv

Mängder av andra företag har stöd för mods, både nu och tidigare. Sen har det väl visat sig att man kan tvinga in mods i BF3? Det finns väl ett modprojekt som håller på just nu?

Givetvis BS, dom är rädda för att sälja mindre med mods. Vore kul om dom sa det istället för att ljuga.

Vi som använder mods väntar oss för övrigt inget "fungera till 100%".

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Mängder av andra företag har stöd för mods, både nu och tidigare. Sen har det väl visat sig att man kan tvinga in mods i BF3? Det finns väl ett modprojekt som håller på just nu?

Givetvis BS, dom är rädda för att sälja mindre med mods. Vore kul om dom sa det istället för att ljuga.

Vi som använder mods väntar oss för övrigt inget "fungera till 100%".

Självklart är det så. Varför skall folk få göra egna mods när dem kan göra 3-4 om året och ta 200kr/st för dem?

Inaktiv
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Aresz:

Mängder av andra företag har stöd för mods, både nu och tidigare. Sen har det väl visat sig att man kan tvinga in mods i BF3? Det finns väl ett modprojekt som håller på just nu?

Givetvis BS, dom är rädda för att sälja mindre med mods. Vore kul om dom sa det istället för att ljuga.

Vi som använder mods väntar oss för övrigt inget "fungera till 100%".

Självklart är det så. Varför skall folk få göra egna mods när dem kan göra 3-4 om året och ta 200kr/st för dem?

Precis. Sen har vi ju Skyrim som släpper DLC och har en massiv modcommunity. Så visst kan det fungera. Tänk om BF3 hade fått modstöd, eller någon form av steamworkshop...herregud vilket mästerlir det hade varit.

Istället fick vi helt ok MP och kass SP. Dom hade lätt kunnat sälja mer kartor och expansioner ändå, det gjorde dom till tvåan. Vore skönt med lite mer communitystöd och kvalitétstänk.

Hade med glädje köpt mer, men nu fanns det liksom ingen anledning att göra det när jag redan hade betalat en gång, vad ska jag med mer små kartor till?

"Premium"...

Medlem
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Aresz:

Mängder av andra företag har stöd för mods, både nu och tidigare. Sen har det väl visat sig att man kan tvinga in mods i BF3? Det finns väl ett modprojekt som håller på just nu?

Givetvis BS, dom är rädda för att sälja mindre med mods. Vore kul om dom sa det istället för att ljuga.

Vi som använder mods väntar oss för övrigt inget "fungera till 100%".

Självklart är det så. Varför skall folk få göra egna mods när dem kan göra 3-4 om året och ta 200kr/st för dem?

Precis. Sen har vi ju Skyrim som släpper DLC och har en massiv modcommunity. Så visst kan det fungera. Tänk om BF3 hade fått modstöd, eller någon form av steamworkshop...herregud vilket mästerlir det hade varit. Istället fick vi helt ok MP och kass SP. Dom hade lätt kunnat sälja mer kartor och expansioner ändå, det gjorde dom till tvåan.

På de gamla spelen fungerade det. Från BF1942-BF2 fanns det möjligheter att göra egna banor. de släppte även expansions-paket. De tar bort moddandet för att de inte vill att deras DLC ska ha konkurrens. De vill kräma ur så mycket pengar som möjligt.

Medlem

Ett starkt modcommunity förlänger spelets livslängd mångdubbelt. Så kan de ju inte ha det. BF3 var ett av de solklaraste fallen av planerad föråldring jag har varit med om.

Man får helt enkelt tjurigt men lugnt konstatera att BF inte är vad det en gång var och troligtvis aldrig kommer hitta hem igen.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av intro18:

Jävla bög DICE nu ska inte jag köpa någon Xbox One bara för det får bli en PS4 istället.

Du får det att låta som att det är en dålig sak att vara bög.

Haha

Skrivet av adamtore:

Haha. Vad har dice någonsin gjort 100%?

BF1942 var riktigt bra och BF2 var inte dåligt det heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar