Robot
Planetside

Den 20e maj år 2003 förändrades spelvärlden för evigt. Tio år senare får vi chansen att återigen uppleva ett stycke episk spelhistoria.

#planetside, #world-war-2-online, #world-of-warcraft, #planetside-2


Medlem
Planetside

GULD!

Saknar planetside men kan inte sätta fingret på om det håller idag eller ej...Det är för få spelare nu för att kunna avgöra, vore servrarna fulla med samarbetande spelare så kanske!

Men jag glömmer aldrig första gången jag spawnade in i TR Sanc och irrade runt som en huvudlös höna. Helt tagen av hur stort och maffigt allt var, och hur "komplicerat" allt verkade...
Det kändes alltid som att vad jag än gjorde, vart jag än var, så var det så mycket mer som pågick hela tiden för att forma det "stora hela".

Helt klart ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, och originellt som få! PS2 är inte helt dåligt men levde verkligen inte upp till förväntningarna :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bra artikel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Soulless:

GULD!

Saknar planetside men kan inte sätta fingret på om det håller idag eller ej...Det är för få spelare nu för att kunna avgöra, vore servrarna fulla med samarbetande spelare så kanske!

Men jag glömmer aldrig första gången jag spawnade in i TR Sanc och irrade runt som en huvudlös höna. Helt tagen av hur stort och maffigt allt var, och hur "komplicerat" allt verkade...
Det kändes alltid som att vad jag än gjorde, vart jag än var, så var det så mycket mer som pågick hela tiden för att forma det "stora hela".

Helt klart ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, och originellt som få! PS2 är inte helt dåligt men levde verkligen inte upp till förväntningarna :/

Jag håller helt klart med om att spelet kändes mycket större, det va otroligt vilken känsla jag fick när jag spelade det för många år sedan. Den där känslan när man springer till fots med några andra och anfaller en bas och man plötsligt får förstärkning, men det får motståndarna också. Varje strid kunde eskalera rätt fort till enorma strider från att bara ha varit små skärmytslingar (aldrig använt det ordet förut, slog upp översättningen av skirmish).

Good times, good times...

Medlem

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

Medlem

Kommer definitivt att ge mig in på det här igen, jag är veteran (Terran ) så jag ska nog kolla de där testservrarna
Min maskin håller inte riktigt för PS2 så blir det här F2P så är det givet att jag spelar.

ELF
Medlem
Skrivet av vuze2143:

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

För dåligt grafikkort kanske? Har du inbyggd grafikkrets i processorn? Tror jag läst att vissa har haft problem med det, MEN kan ha fel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

inga problem här, vad har du för hårdvara?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Inget fel på prestandan i PS2 alls. Det flyter förvånansvärt bra på min mediokra (gamla) hårdvara så länge jag håller mig borta från större strider.
Det är främst en CPU-fråga i mitt fall, 2.5 GHz räcker helt enkelt inte till

Medlem
Skrivet av vuze2143:

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

Jag ligger på 50-60 fps i stort sett konstant(allt på max utom physx), ibland droppar det ner till ~40 om det är en jättefight.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vuze2143:

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

inga problem här, vad har du för hårdvara?

560ti oc, i5, 2500k, msi moderkort, 4g ram, 1t hårdisk

Det flöt på skitbra för mig i alpha och beta

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vuze2143:

kommer man fixa fps,en i planetside 2 ? Knappt spelbart i dagsläget

inga problem här, vad har du för hårdvara?

560ti oc, i5, 2500k, msi moderkort, 4g ram, 1t hårdisk

Det flöt på skitbra för mig i alpha och beta

Sänkt renderdistance till typ 1000? Har man 9999 så kommer spelet beräkna vart allt är på hela kontinenten typ konstant och då dyker fpsen i botten.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

PS2 är enormt CPU begränsat. I princip alla är begränsade av deras CPU när man kollar fps i spelet.

Saknat PS1, fick tillgång till 6månader gratis först vid 10 års jubileet och så nu f2p.. perfekt! Tyvärr håller jag med skrivande att det inte håller helt. Som nostalgi trip så är det helt episkt kul. Återgå till rötterna är alltid kul.

(Evil)NookiEPoring / (NC) TR / (MercenaryS) Outcasters

Medlem

Finns _en_ artikel som sammanfattar allt det som planetside var:
Planetside: The 1%

Extra lustigt är att CR5an de talar om var även min commander, och beskrivningen är spot on

Medlem

När man tittade på tidiga trailers och alpha-bilder av Halo combat evolved så såg det ut som det skulle bli ungefär som planetside blev. Då Halo utvecklades till PC. Kanske tur att Halo blev som det blev ändå

Medlem

Börjat spela PS1 igen Riktigt kul faktiskt!

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

PS2 är enormt CPU begränsat. I princip alla är begränsade av deras CPU när man kollar fps i spelet.

Saknat PS1, fick tillgång till 6månader gratis först vid 10 års jubileet och så nu f2p.. perfekt! Tyvärr håller jag med skrivande att det inte håller helt. Som nostalgi trip så är det helt episkt kul. Återgå till rötterna är alltid kul.

(Evil)NookiEPoring / (NC) TR / (MercenaryS) Outcasters

Aaah!! jag känner igen det namnet! Vet att jag lirade med outcasters under ett år, minns inte under vilket namn jag lirade dock...Lotus eller Dhante...
Men jag minns definitivt ditt namn, nostalgi!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av soderkvist:

När man tittade på tidiga trailers och alpha-bilder av Halo combat evolved så såg det ut som det skulle bli ungefär som planetside blev. Då Halo utvecklades till PC. Kanske tur att Halo blev som det blev ändå

Jag minns också hur man satt och tittade på bilder/filmer från både halo och planetside och de såg i början ut att bli väldigt lika varandra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Finns _en_ artikel som sammanfattar allt det som planetside var:
Planetside: The 1%

Extra lustigt är att CR5an de talar om var även min commander, och beskrivningen är spot on

Ostekake var min CO den period jag lirade ps2 i vintras


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känner verkligen igen hela "I was there" känslan

1
Skriv svar