Prince of Persia: The Sands of Time

Robot
Prince of Persia: The Sands of Time

För tio år sedan återuppfanns Prince of Persia-konceptet. Resultatet var slående och en modern klassiker var född. Men hur har tidens tand bitit på tidens sand?

#prince-of-persia-the-sands-of-time, #assassins-creed


Medlem
Prince of Persia: The Sands of Time

Härlig läsning! Suget efter "The sands of time" kom direkt. Blir till att plugga in ps2;an direkt. Tack för en solskygg helg!

Medlem

Sands of time, warrior within och two thrones är ju tre helt underbara spel. Det fjärde spelet som ju är nån slags reboot har jag redan förträngt! Körde naturligtvis alla tre på PC

Är det det fjärde som var typ shell-shadad grafik på. Man kan inte dö osv?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det det fjärde som var typ shell-shadad grafik på. Man kan inte dö osv?

Jag tror det är andra reeboten


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ett underbart spel! Herregud va längesen, jag minns när jag satt och lirade PoP till Amiga back in the days. Inte trodde jag då att jag skulle få se PoP i 3D och sådär snyggt som det faktiskt blev. Det ser ju fortfarande bra ut

Håller med, Ubisoft har lånat generöst från PoP-serien till sina Assassin's Creed men de är också väldigt bra spel.

Medlem

Har du nån relation till Final Fantasy X till PS2 skulle jag gärna läsa en retrospektiv recension av det. Kanske skulle det locka mig att gräva fram min gamla PS2 och faktiskt köra klart det.

Tack för lite trevlig läsning

Medlem
Skrivet av a10388:

Härlig läsning! Suget efter "The sands of time" kom direkt. Blir till att plugga in ps2;an direkt. Tack för en solskygg helg!

Tack och NAJS! Kika gärna in här igen sen eller skicka ett meddelande och berätta om vad du tycker nu 2013.

Skrivet av Blackwolfe:

Sands of time, warrior within och two thrones är ju tre helt underbara spel. Det fjärde spelet som ju är nån slags reboot har jag redan förträngt! Körde naturligtvis alla tre på PC

Jag gillade WW men TT var riktigt jobbig med Dark prince och den sinande livsmätaren. Har fortfarande inte klarat slutbossen dessutom. Svår rackare.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det det fjärde som var typ shell-shadad grafik på. Man kan inte dö osv?

Precis som Javas säger är det ytterligare en reboot. Uh... tror jag. Älskar grafiken och färgerna. Spelmomenten var sådär. Men den prinsen påminner ju mer om den i The Sands of Time. Mycket charmigare. Och jag kommer aldrig glömma när han i början ropar på Farah och det visar sig vara hans åsna. LOL!

Skrivet av Dralion:

Ett underbart spel! Herregud va längesen, jag minns när jag satt och lirade PoP till Amiga back in the days. Inte trodde jag då att jag skulle få se PoP i 3D och sådär snyggt som det faktiskt blev. Det ser ju fortfarande bra ut

Håller med, Ubisoft har lånat generöst från PoP-serien till sina Assassin's Creed men de är också väldigt bra spel.

Kommer som skrivet alltid tänka på prinsen när jag spelar AC. Trodde ju det var något nytt PoP-spel när jag såg trailern på första spelet. Aaah, pirrade i kroppen nu när jag spelade och klev in i den där blåa drömliknande världen med fontän i mitten. Så fint!

Har tyvärr ingen relation till FF alls. Försökte mig på VII flera år efter release, men om man inte upplevde det när det släpptes är det svårt att uppskatta det. Ser däremot fram emot kommande FF som inte har det gamla japanska stridssystemet (får jag virtuell smäll nu som skriver det?) Är ett stort Kingdom Hearts-fan och blir givetvis nyfiken på vad utvecklarna pysslat med. Blir nog sur om det visar sig att jag väntat en evighet på III förgäves. Dessutom: de retroperspektivstexterna FZ-skribenterna håller på med nu är på spel som släpptes 2003. Men gör det ändå! Tack själv!


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Har ju köpt PoP-trilogin till PS3, ser när man ids lira det.
Finns så jävla mycket i mitt Steam-bibliotek som behöver kärlek först.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Aa kommer ihåg den svåra bossen i TT ...har för mig att jag för första gången i mitt liv laddade ner en trainer som gjorde jag fick oändligt med liv för att klara det.

höll på en kvart trotts mitt fusk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vad händer? Har jag lyckats bli så gammal att detta blivit retro? Nog dags att ringa och se efter så att föräldrarna lever fortfarande!

Mycket trevlig läsning, och känner igen mig i snart varenda mening. Saknar ju dock en tillbakablick på originalet. Tror aldrig jag kom längre än till 7:e, 8:e rutan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Oj, men detta var väl inte så länge sedan? Eller?

Skrivet av Dralion:

Har du nån relation till Final Fantasy X till PS2 skulle jag gärna läsa en retrospektiv recension av det. Kanske skulle det locka mig att gräva fram min gamla PS2 och faktiskt köra klart det.

Det kommer en HD-remaster av FFX och FFX-2 nu i september så då lär säkerligen FZ-teamet skriva en recension på det. Så har du en PS3a så är det ett ypperligt läge att köra igenom spelet då

Medlem

Hej
Såg att Ubisoft firar 30 årsjubileum så UbI Soft Bjuder på PC versionen av Prince of Persia: The Sands of Time. Helt gratis!!

mer info här :http://www.bornsheep.com/ubi-soft-bjuder-pc-spel-gratis/

1
Skriv svar