F.E.A.R. Online är utannonserat och gratis att spela
Free 2 Play översätts ofta i mitt huvud till "Vi har någon form av dold agenda, detta kommer inte bli så bra som det skulle kunnat bli." (Tänker C&C Generals 2)
Som inte ens kommit ut, så vi vet inte hur det är. Tror det är bättre att du bildar dig en uppfattning på spel som faktiskt släppts. Finns en hel uppsjö med bra f2p-spel.
I am the black wizards.
Började dock tröttna redan vid FEAR 2 (körde FEAR 1 & 2 inkl. all DLC),och FEAR 3 satte sista spiken i kistan för mig. Spelade aldrig klart det ens.
Så ett onlinespel i samma värld fast ännu mindre skräckfokus känns tveksamt. Men får de till de fräcka kampsportssparkarna så kanske detta blir sköj. Men jag ska akta mig för att jämföra med hur FEAR var när det var som bäst.
Jag ska testa och ge det en chans.
Var det bara jag som tyckte att MP i FEAR 1 var skit roligt? Slow-motion och roundhouse sparkar = Awesome.
Hade för mig att det var så taskig nätkod så det i princip var ospelbart? Eller så sög mitt bredband då... jaja gillade ändå singleplayer skarpt i ettan. Uppföljarna? Not so much.
Jag må ju vara gammal men visst måste dom få tjäna pengar på sitt spel. Håller dock med om att P2W suger. LOL-modellen fugerar ju finfint har dock betalat en hel del till det spelet men jag ångrar inget. Dom levererar spelglädje och jag levererar pengar tillbaka. Välkommen till verkligheten.
Snälla ni som klagar på pay to win. Hade spelet kostat en fast summa eller om man köper speltid så hade ni inte klagat. Men bara för att ni vill spela gratis så behöver ni inte klaga på dem som vill stödja utvecklarna.
Snälla ni som klagar på pay to win. Hade spelet kostat en fast summa eller om man köper speltid så hade ni inte klagat. Men bara för att ni vill spela gratis så behöver ni inte klaga på dem som vill stödja utvecklarna.
Hade spelet kostat en fast summa hade vi inte fått behöva lägga ut det dubbla eller mer för att få samma innehåll. Men viktigast av allt spelet hade kunnat ha en mer genomtänkt design och avsevärt mycket bättre balans som gör det roligare för alla att spela i längden.
Eller tja i teorin åtminstone, kass design och dålig balans kan man ju hitta i vanliga spel också som tex BF3 men det beror ju mest på att dem envisas med att man måste spela x antal timmar för att låsa upp självklarheter som motmedel med jetflygen mm.
Men levelup, xp och unlocks är ju inget man måste ha med i ett vanligt roliga spel vilket är min poäng. Inte i ett free to play heller för den delen men det blir väl tyvärr bland den enklaste metoden att tjäna pengar, vilket är så jävla fel då det garanterat kommer sabba spelets design och balans.
Ett av dem få f2p som gör det rätt (eller mindre fel) är väl quakelive men dem hade väl inte mycket val där. Kan någon här tänka sig hur det skulle vara om man var tvungen att spela x timmar för att tex låsa upp raketgeväret i ql eller behöva betala för att kunna speedjumpa?
Free 2 Play översätts ofta i mitt huvud till "Vi har någon form av dold agenda, detta kommer inte bli så bra som det skulle kunnat bli." (Tänker C&C Generals 2)
Som inte ens kommit ut, så vi vet inte hur det är. Tror det är bättre att du bildar dig en uppfattning på spel som faktiskt släppts. Finns en hel uppsjö med bra f2p-spel.
Jo men det finns en större uppsjö av f2p som är värdelösa och än mer pay 2 win. Time will tell angående C&C..
Var det bara jag som tyckte att MP i FEAR 1 var skit roligt? Slow-motion och roundhouse sparkar = Awesome.
Tror nog att alla som körde MP (som ju f.ö. släpptes gratis separat också) tyckte det var skitkul, så även jag.
Absolut! Det var himla kul! Spelade det en hel del. Man... visst... sparkar var OP.
För övrigt så är min inställning att f2p är p2w till motsatsen bevisats. Lite skämtsamt... men inte helt osant.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Var det bara jag som tyckte att MP i FEAR 1 var skit roligt? Slow-motion och roundhouse sparkar = Awesome.
Blev lite The Specialist/Action Half-life över det hela!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Dock så anser jag att ett spel kan annonseras som "Free 2 play" där man kan prova på att spela spelet tillsammans med andra, oavsett om de betalat eller ej. Där du har möjligheten att köpa loss alla spelmöjligheter för en resonlig summa.
Ungefär som att f2p-modellen blir en demo men ändå tillräcklig för folk som bara vill köra några timmar med en vän. Medan de som anser att spelet kan vara ett bra köp och väljer att betala en summa på 99 - x00:-
DÅ hade jag ansett det som helt okej, men spel där du kan köpa specifika vapen etc eller andra "boosts" anser jag helt värdelöst, för alla de små bitarna gör att spelet till jävligt dyrt om man spelat det ett par månader och blir helt enkelt inte värt det.
Snälla ni som klagar på pay to win. Hade spelet kostat en fast summa eller om man köper speltid så hade ni inte klagat. Men bara för att ni vill spela gratis så behöver ni inte klaga på dem som vill stödja utvecklarna.
Ett spel med fast avgift eller månadsavgift är oftast mycket billigare än de som har funktioner/ingamecurrency att köpa för riktiga pengar.
Oftast i shooterspel som är "Free 2 play" så hyr man vapen, och måste även lägga ut en summa först för att låsa upp dessa.
Nej, ska de kalla sitt spel "Free 2 play", så ska det vara lika för alla, kosmetiska effekter, nya maps etc de får gärna kosta pengar.
Men om de tar betalt för att få bättre vapen/armor så kommer spelet sakta men säkert bojkottas av de som inte är i favor mot sådan idioti och spelet kommer fyllas med folk som fuskar för de skiter i om de blir bannade.
Om folk är så oroliga, så låt det finnas servrar som är för de som betalar, och sen fria servrar, är man sen orolig för p2w så behöver man inte blanda sig med dem.
Bra idé hörru, för de betalande kommer ju säkert inte (om möjligt) att sätta sig på de fria servrarna mest bara för att visa att deras pappas plånbok är störst? Nejtack. Och skulle de separera på spelarna på det sättet så hade det blivit ett jävla rage på det istället för då kan ju pay2win inte längre få ut nöjet av att ha störst plånbok, för det har alla deras övriga motståndare också.
Trist att det är p2w, ettan var riktigt underhållande. Får hoppas att det är lite sköna Moves och att man inte bara får luftgevär ifall man inte betalar.
Det vet vi inte än att det kommer bli, döm inte hunden efter håren. Det kan fortfarande bli jävligt kul!
Jag säger inte att man måste spela på de servarna. en betalande kunde inte gå in på en fri och och fri kunde inte gå in på en betalande. Och alla kan spela på de vanliga servarna. Lite som en rollspelsserver, alla gillar inte att rollspela, men de som gör det kan spela där för att spela med likasinnade.
Var det bara jag som tyckte att MP i FEAR 1 var skit roligt? Slow-motion och roundhouse sparkar = Awesome.
Jag tycker också att MP i ettan är skitkul.
Ser ut som skit och kommer vara skit. F.E.A.R.-serien tar ett sista kippande andetag innan dödssucken.
Antagligen. Jag älskar ettan, men tvåan är inte alls lika bra.
Trean orkade jag inte ens spela mer än 30-45 minuter, eller något i den stilen.
F.E.A.R. Online blir knappast något att hänga i granen.