En homage till Paperboy med Oculus Rift och Kinect
Hoppas det kommer några vettiga spel sen så det inte blir någon tråkig gimmick-pryl som Wiimote och Kinect. Stå och vifta på frukt och bowla är inte så skoj efter någon timme (kvart?).
Fast det är väl en ganska konstig jämförelse. Kinect och Wiimote är ju för input, oculus om något är för output. Oculus skulle ju inte ställa något krav på innovation från spelutvecklarna för att kunna utnyttjas på ett bra sätt, utan skulle i allmänhet bara höja upplevelsen.
Sedan vet jag iof inte om Oculus har inbyggt gyro som man kan utnyttja som input, men det är väl knappast något krav? För mig hade det räckt med att förstärka upplevelsen av 3D.
Hoppas det kommer några vettiga spel sen så det inte blir någon tråkig gimmick-pryl som Wiimote och Kinect. Stå och vifta på frukt och bowla är inte så skoj efter någon timme (kvart?).
det finns redan en hel del kul http://www.riftenabled.com/admin/apps/ och med vorpx går även att spela spel som inte är gjorda för rift.
Det där var faktiskt sjukt klockrent.
Anslut trampornas fart till cykelns fart in-game så ju snabbare du trampar, desto snabbare rör du dig in-game.
Gör också så man svänger in-game (men aldrig av från själva asfaltsvägen) om man vrider på styret, så man kan dodga rullande soptunnor, hundar, öppna gatlock och annat så har vi GOTY.
Varför inte sticka ut och dela ut reklam på riktigt så kan man tjäna några kronor också.
För att det är jobbigt när det regnar och blåser plus att man tjänar typ 20 öre reklamblad.
Men det blir verklighetstroget som fan!
sant fast spel är bättre än verklig heten
Hoppas det kommer några vettiga spel sen så det inte blir någon tråkig gimmick-pryl som Wiimote och Kinect. Stå och vifta på frukt och bowla är inte så skoj efter någon timme (kvart?).
Fast det är väl en ganska konstig jämförelse. Kinect och Wiimote är ju för input, oculus om något är för output. Oculus skulle ju inte ställa något krav på innovation från spelutvecklarna för att kunna utnyttjas på ett bra sätt, utan skulle i allmänhet bara höja upplevelsen.
Sedan vet jag iof inte om Oculus har inbyggt gyro som man kan utnyttja som input, men det är väl knappast något krav? För mig hade det räckt med att förstärka upplevelsen av 3D.
Jo nån input ifrån Oculus krävs, typ ett gyro/accelerometrar. Annars kommer du ju bara se rakt fram och inte kunna vrida på huvudet "in-game"
Varför inte sticka ut och dela ut reklam på riktigt så kan man tjäna några kronor också.
Du var inte med på Paperboy tiden, eller hur?
Detta var sjukt coolt
Jodå jag har suttit och spelat Paperboy på C64.
Jag tänkte bara några steg längre, alltså om man hela tiden skall försöka göra det verkligare och verkligare så kommer det ju sluta med att man installerar regnutrustning och vindgenerator så att man verkligen kan känna regnet mot huden. Eller att man skall flytta på något i spel så har man någon sak med hydraliskt motstånd och tillslut kommer man återigen begränsas av att man inte är den superhuman man får vara i spelen.
Såg någon film om någon som sprang runt på en platta och spelade BF3 med stora skärmar runt sig och man började ju undra varför spelar de inte paintball istället?
Alltså om man hela tiden strävar efter att få det så verklighetstroget som möjligt så blir den ju någonstans en gräns där man måste ifrågasätta varför man inte sticker ut och cyklar/spelar paintball/tränar kampsport på riktigt istället