Rocket har släppt en ny film från DayZ

Robot
Rocket har släppt en ny film från DayZ
Medlem
Rocket har släppt en ny film från DayZ

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Är det inte ganska naturligt i ett zombiespel, att ha svårt att veta om zombien i fråga är död eller inte?

Herr rygg

Längtar som tusan efter detta spel. Kommer bli bandit direkt och sno era grejer och gräva ner dom! Mohahaha! ;P


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Alpha is alpha

Moderator | Testpilot
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Är det inte ganska naturligt i ett zombiespel, att ha svårt att veta om zombien i fråga är död eller inte?

Om dom faller ihop och inte gör ett knyst bör dom vara döda. En zombie är inte så smart att den bara lägger sig ner efter några skott och inte fortsätter stöna och försöker röra på sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Jo, det va ett rejält lagg innan de stupade..

Geeks Gaming

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Medlem

Ser inte bra ut....

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Geeks Gaming
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Varför sänker han inte ljudet på spelet i bakgrunden? "BLAM!" Man hör ju "BLAM!" "BLAM!" inte "BLAM!" "BLAM" "AAAARRRG" vad han säger...

Videon var inte så smickrande, men det var kul att se hur spelarna klev över osynliga hinder. Spelet behöver nog putsas sex månader till innan släpp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Hoppas verkligen du trollar.....

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Alpha is alpha

Och arma 2 är precis likadant och det är inte någon Alpha vad jag vet. Orkar inte förklara men animationerna är verkligen värdelösa. Inget med att zombies ska vara lätta att döda eller liknande. Det är precis samma sak i arma 2. Det är min åsikt.

Geeks Gaming
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Snacka om fanboy varning här.
Vet inte vilket parallellt universum du hittar din info.

1. ee Arma 3 motorn???
2. Vet du var mmo står för? DayZ står fortfarande som ett Zombie survivor FPS
3. Simpelt nej. Dom gjorde ett "nytt" dom implementera sitt egna i den redan färdiga i arma motorn som fortfarande är gjord för milsim.
4. Kan hända... har faktiskt inte läst om de.
5. Dom har visat upp deras egna i en tidigare podcast med bland annat deras "nya" animation. Som fortfarande ser exakt likadan ut förutom att dom har fixat path finding.
6. Jaha? vad har de med att dom väljer en sämre motor?

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?
Du är en klassisk fanboy. Precis som Call of duty fanboys. Ni ser spelet som den heliga gralen. Ni håller för öronen och kör "lalalalalalal jag har rätt, ni har fel alallala"

Btw du behöver inte bete dig som en id*ot bara för de.

Skribent

Hoppas jag inte blir mördad av toalettdörrar i denna alfan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas att Dean byter inriktning så vi får uppdateringar varje månad på slappt utsatta tider än vad det har varit.

Dag1: Ja vi pushar för en liten release snart i veckan
Dag 72: Nej det blev inget av det pga att vi körde fast när vi skulle ändra en sak.

Jo det var ju bra att höra att det informerades

Geeks Gaming
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Hoppas verkligen du trollar.....

Sen när är det att trolla när man läggar fram fakta?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Snacka om fanboy varning här.
Vet inte vilket parallellt universum du hittar din info.

1. ee Arma 3 motorn???
2. Vet du var mmo står för? DayZ står fortfarande som ett Zombie survivor FPS
3. Simpelt nej. Dom gjorde ett "nytt" dom implementera sitt egna i den redan färdiga i arma motorn som fortfarande är gjord för milsim.
4. Kan hända... har faktiskt inte läst om de.
5. Dom har visat upp deras egna i en tidigare podcast med bland annat deras "nya" animation. Som fortfarande ser exakt likadan ut förutom att dom har fixat path finding.
6. Jaha? vad har de med att dom väljer en sämre motor?

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?
Du är en klassisk fanboy. Precis som Call of duty fanboys. Ni ser spelet som den heliga gralen. Ni håller för öronen och kör "lalalalalalal jag har rätt, ni har fel alallala"

Btw du behöver inte bete dig som en id*ot bara för de.

Varför vill du ha Arma3 motorn istället för Arma2?
Dom har redan ändrat mycket i den och gett den namnet 2.5.
Att börja på Arma3 motorn skulle ta mer tid då dom först måste porta allt som redan gjorts, fixa buggarna och sedan först börja på att jobba vidare.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Snacka om fanboy varning här.
Vet inte vilket parallellt universum du hittar din info.

1. ee Arma 3 motorn???
2. Vet du var mmo står för? DayZ står fortfarande som ett Zombie survivor FPS
3. Simpelt nej. Dom gjorde ett "nytt" dom implementera sitt egna i den redan färdiga i arma motorn som fortfarande är gjord för milsim.
4. Kan hända... har faktiskt inte läst om de.
5. Dom har visat upp deras egna i en tidigare podcast med bland annat deras "nya" animation. Som fortfarande ser exakt likadan ut förutom att dom har fixat path finding.
6. Jaha? vad har de med att dom väljer en sämre motor?

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?
Du är en klassisk fanboy. Precis som Call of duty fanboys. Ni ser spelet som den heliga gralen. Ni håller för öronen och kör "lalalalalalal jag har rätt, ni har fel alallala"

Btw du behöver inte bete dig som en id*ot bara för de.

Du är bara pinsam, klarar du inte av att hantera fakta utan tror på dina egna åsikter, skriv inte det öppet, prata inte om det. Folk kommer tro du är skadad.

Vill du lära dig lite mer om ARMA3 motorn, läs på.
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1j2w4b/real_vituallity_...
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1j3mb8/dayz_standalone_...

Geeks Gaming
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Snacka om fanboy varning här.
Vet inte vilket parallellt universum du hittar din info.

1. ee Arma 3 motorn???
2. Vet du var mmo står för? DayZ står fortfarande som ett Zombie survivor FPS
3. Simpelt nej. Dom gjorde ett "nytt" dom implementera sitt egna i den redan färdiga i arma motorn som fortfarande är gjord för milsim.
4. Kan hända... har faktiskt inte läst om de.
5. Dom har visat upp deras egna i en tidigare podcast med bland annat deras "nya" animation. Som fortfarande ser exakt likadan ut förutom att dom har fixat path finding.
6. Jaha? vad har de med att dom väljer en sämre motor?

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?
Du är en klassisk fanboy. Precis som Call of duty fanboys. Ni ser spelet som den heliga gralen. Ni håller för öronen och kör "lalalalalalal jag har rätt, ni har fel alallala"

Btw du behöver inte bete dig som en id*ot bara för de.

Du är bara pinsam, klarar du inte av att hantera fakta utan tror på dina egna åsikter, skriv inte det öppet, prata inte om det. Folk kommer tro du är skadad.

Vill du lära dig lite mer om ARMA3 motorn, läs på.
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1j2w4b/real_vituallity_...
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1j3mb8/dayz_standalone_...

ahahhahahaah har du äns läst de du länka???

DayZ standalone påbörjades efter arma 3 motorn va färdig.
Jag behöver inte läsa på då jag själv har modat och modellerat för arma och deras föregångare innan du ens visste att dayz fans.

Och tänker inte fortsätta svara på dina korkade utspel. Behöver inte göra de till person angrepp bara för att diskutera.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Du har fel på precis alla punkter och är därmed okunnig.
Hänvisar till allt det offentliga material som finns tillgängligt om DayZ om du är intresserad, det är ganska uppenbart att du har missat ett års uppdateringar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Hoppas verkligen du trollar.....

Sen när är det att trolla när man läggar fram fakta?

Verkar inte som att du ens sett på nån av dev. bloggarna...

Som flera andra har påpekat så har du fel på alla punkter.

Läs på innan du argumenterar!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Rent skit snack... Killen har en satans många programmerare etc. och förmodligen har dom enorma resurser från bohemia, som pumpar in pengar i projektet.

DayZ kommer blir en mod 2.0, med vissa färdigheter som moden i säg aldrig kunde få igenom.
Men bättre en så blir det inte, spelet hade sina glansdagar för något år sedan, men när dom väl släpper spelet ( runt 2015 förmodligen ) så har intresset för de flesta redan svalnat.

Tyvärr finns allt för många fanboys till Dean Hall, och inte en käft vågar kritisera honom, utan istället näst intill ber om ursäkt till honom varje gång killen gråter ut i media om sitt ruttna psyke.
Det finns sååå många bättre utvecklare med mindre resurser, mindre erfarenhet som kan baka ihop ett spel på kortare tid och göra det riktigt bra dessutom.

Motorn till ArmA 2 fungerar som så att den gör allt något sålunda ok. Att använda sig utav en simulator motor till ett vanligt survival horror fps fungerar tyvärr inte så bra i längden. Killen är fortfarande stolt över att han lyckats programmera konserver under sängar. När folk egentligen borde ösa kritik och läxa upp honom om att inte lova en massa skit hela tiden.

Medlem
Skrivet av krille1986:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av krille1986:

Är det bara jag som inte gillar animationerna i spelet, kommer ihåg när jag väl spelade det att man inte visste om zombierna var döda eller liknande och slösade skott helt i onödan. Tycker det är en ganska viktig del i ett spel att man verkligen vet när fienden är död. Annars så är det ett sjukt bra projekt.

Alpha is alpha

Och arma 2 är precis likadant och det är inte någon Alpha vad jag vet. Orkar inte förklara men animationerna är verkligen värdelösa. Inget med att zombies ska vara lätta att döda eller liknande. Det är precis samma sak i arma 2. Det är min åsikt.

Sant, vault (v ingame) animationen är ju bara för hemsk

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Rent skit snack... Killen har en satans många programmerare etc. och förmodligen har dom enorma resurser från bohemia, som pumpar in pengar i projektet.

DayZ kommer blir en mod 2.0, med vissa färdigheter som moden i säg aldrig kunde få igenom.
Men bättre en så blir det inte, spelet hade sina glansdagar för något år sedan, men när dom väl släpper spelet ( runt 2015 förmodligen ) så har intresset för de flesta redan svalnat.

Tyvärr finns allt för många fanboys till Dean Hall, och inte en käft vågar kritisera honom, utan istället näst intill ber om ursäkt till honom varje gång killen gråter ut i media om sitt ruttna psyke.
Det finns sååå många bättre utvecklare med mindre resurser, mindre erfarenhet som kan baka ihop ett spel på kortare tid och göra det riktigt bra dessutom.

Motorn till ArmA 2 fungerar som så att den gör allt något sålunda ok. Att använda sig utav en simulator motor till ett vanligt survival horror fps fungerar tyvärr inte så bra i längden. Killen är fortfarande stolt över att han lyckats programmera konserver under sängar. När folk egentligen borde ösa kritik och läxa upp honom om att inte lova en massa skit hela tiden.

Håller med.
Jag förstår att dom bara är ett litet team. Tyvärr så satsar dom på att implementera saker som "jag" tycker är lite onödigt.
En av anledningarna till varför jag sägar arma 3 motorn i stället är för att karaktär costumastation och backpack systemet redan finns där.
Och de fanns redan under första visningen av de på E3 2012. Man tycker ju ändå när dom samarbetar att de skulle gå och "låna" deras system. Och då kan även loot spawna på marken och inte bara i hus och bilar.

Tycker det är en jävla prestation och kunna göra moden själv. Men som du säger... han lovar för mycket. När han sa att alphan skulle komma förra december så sa han att typ crafting skulle komma långt efter. Känns som han vill ha allt på en och samma gång. Men kan förstå honom. Han vill ha ett färdigt spel. Dock så lovar han för mycket.

Medlem

Fakta gör det gällande att det inte är arma 2-motorn och inte arma 3-motorn, det är arma 2.5-motorn. De har bytt från klient till serverarkitektur, så det fungerar som ett mmorpg istället för ett regelrätt fps. Det är alltså ett mmo, och det är ett fps. Sen gnällande angående zombies, nej de är inte färdiga, ja de buggar. Nån lär ta och slå upp vad en alfa innebär, och sen försöka fatta att spelet inte ens är i alfa-stadiet än. Jag slår vad om vad som helst att zombiesarna inte kommer att bete sig som de gör idag när spelet är färdigt. Att säga att de aldrig kommer att fixas pga att de bygger spelet på arma 2-motorn är dumheter, då det inte är rätt motor man klagar på och att det är klart att de kommer att jobba på dem.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.

Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.

Vänta nu är du seriös? Aja antar helt enkelt du är okunnig.

Okunnig hur?

Dom väljer Arma 2 motern så är hur instabil som helst, som är special gjort för milsim och klarar inte av den typ moding dom försöker göra. Har han själv till och med sagt.
Dom lägger in exakt samma vapen och ljud.
I stället för att göra om animationerna så använder dom samma som arma 2 och moddar de vilket gör att exakt samma buggar med zombisar kommer fortfarande vara kvar.

Dom tar exakt samma karta från moden och fixar lite modeler. Visst inget fel med de men i och med detta så kan dom fortfarande bara ha loot i hus/bilar.

Zombizarna kommer aldrig bli fixade då dom tvunget ska använda sig av arma2 motorn och dess nätkod.
Dom kommer fortfarande bugga i allt och kommer fortfarande kunna slå dig med sina 4 meter långa armar.

"oooh Dom gör costum inventory system" ?? Titta på arma 3... hade dom valt att bara ta Arma 3 och gjort mod till de i stället så hade dom löst alla sina problem.

Jag står kvar vid mitt uttryck, du är okunnig.

Kan hjälpa dig lite.

1. Rocket valde arma 2/ake on helicopters motorn, för ja, vilken annan motor kan bygga 250km2 landskap och ha tusentals zombies, players och loot?

2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.

3. Zombies har ett nytt custom gjort skelett så alla animationer är nya, gjorda i deras mocap studio.

4. ljuden är samma just nu för det är inte högt upp på prioriteringslistan för alphan, men rocket har sagt det kommer spelas in nya ljud i en studio.

5. zombies är 0% klara
Citat från Rocket:
"zombies have not been worked on by programmers. hence, why they were not showcased in this devblog.
zombies are not 50% done, they are 0% done."

6. Dayz arbetas av möjligtvis 10 personer aktivt, Arma 3 har arbetats på i flera år och mycket fler personer från början.
DayZ är "accidental", skulle han ta in fler personer skulle det bli brist på kommunikation och göra arbetet svårare, än vad det är nu.

Så, har du insett hur mycket fel du har och hur dum du ser ut just nu?

Rent skit snack... Killen har en satans många programmerare etc. och förmodligen har dom enorma resurser från bohemia, som pumpar in pengar i projektet.

DayZ kommer blir en mod 2.0, med vissa färdigheter som moden i säg aldrig kunde få igenom.
Men bättre en så blir det inte, spelet hade sina glansdagar för något år sedan, men när dom väl släpper spelet ( runt 2015 förmodligen ) så har intresset för de flesta redan svalnat.

Tyvärr finns allt för många fanboys till Dean Hall, och inte en käft vågar kritisera honom, utan istället näst intill ber om ursäkt till honom varje gång killen gråter ut i media om sitt ruttna psyke.
Det finns sååå många bättre utvecklare med mindre resurser, mindre erfarenhet som kan baka ihop ett spel på kortare tid och göra det riktigt bra dessutom.

Motorn till ArmA 2 fungerar som så att den gör allt något sålunda ok. Att använda sig utav en simulator motor till ett vanligt survival horror fps fungerar tyvärr inte så bra i längden. Killen är fortfarande stolt över att han lyckats programmera konserver under sängar. När folk egentligen borde ösa kritik och läxa upp honom om att inte lova en massa skit hela tiden.

Håller med.
Jag förstår att dom bara är ett litet team. Tyvärr så satsar dom på att implementera saker som "jag" tycker är lite onödigt.
En av anledningarna till varför jag sägar arma 3 motorn i stället är för att karaktär costumastation och backpack systemet redan finns där.
Och de fanns redan under första visningen av de på E3 2012. Man tycker ju ändå när dom samarbetar att de skulle gå och "låna" deras system. Och då kan även loot spawna på marken och inte bara i hus och bilar.

Tycker det är en jävla prestation och kunna göra moden själv. Men som du säger... han lovar för mycket. När han sa att alphan skulle komma förra december så sa han att typ crafting skulle komma långt efter. Känns som han vill ha allt på en och samma gång. Men kan förstå honom. Han vill ha ett färdigt spel. Dock så lovar han för mycket.

När du skriver såhär känns det lättare att diskutera. Jag står kvar fortfarande vid att du är okunnig innan du lyckats bevisa motsatsen.

Just nu orkar jag inte leta efter fakta åt dig, men att du säger att dom borde tagit arma3 motorn istället, skulle försena spelet med ännu längre tid.

December releasen sades innan dom bestämde sig för, eller insåg att dom kan göra spelet bättre och ändrade server arkitekturen.

12
Skriv svar