The Elder Scrolls Online får cash shop

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Inaktiv
Skrivet av Kruwlabras:
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Tills du upptäcker att det tar 20 år att gå någonstans utan mount. Eller ja...det klart...du kan ju få den tråkigaste och sämsta när du nått level 87. Vilket bara tar 97 timmar av evigt farmande och grindande....

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Kruwlabras:
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Tills du upptäcker att det tar 20 år att gå någonstans utan mount. Eller ja...det klart...du kan ju få den tråkigaste och sämsta när du nått level 87. Vilket bara tar 97 timmar av evigt farmande och grindande....

Eller så tar du reda på fakta och förstår att shoppen kommer bestå utav tjänster såsom namnbyte, server transfer. Så gnäll för att dom helt enkelt gör dessa tjänster med tillgängligt.

Medlem

Vad är det med er, även Wow har haft det här i flera år, man kan betala för att bytta namn, gender, och server. Funktioner som alla MMOs borde ha.


signatur

Rwa?

Medlem

Finns månadsavgift ska sånt här vara gratis...
Finns sånt här i spelet så ska det vara Buy 2 Play som Guild Wars 2!!!!!

*Your respect for this game has decreased, master*


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Kruwlabras:
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Tills du upptäcker att det tar 20 år att gå någonstans utan mount. Eller ja...det klart...du kan ju få den tråkigaste och sämsta när du nått level 87. Vilket bara tar 97 timmar av evigt farmande och grindande....

Du verkar vara ganska negativt inställd till spelet och dess funktioner. Jag har inte tillräckligt med kunskap om det för att bilda mig en ordentlig uppfattning om hur deras system för mounts ser ut. Eller deras cash shop. Men jag har svårt att tro att de skulle göra ett system som så grovt handikappar alla som inte betalar ännu mer för sig sig.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Har spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.

Detta är dock inget nytt, Blizzard har haft samma sak länge, där t.ex namnbyten kostat extra utöver månadsavgiften. Frågan är däremot vad annat som kommer finnas i butiken. Är det kosmetiska saker så har jag inga problem med det i alla fall.

Medlem

Det var et satans lipande! Som jag fattar det fungerar det ungefär som i wow, dvs man betalar för namnbyte, servertransfers, mounts, pets och liknande prylar.

Men jag antar att f2p folket hatar allt som inte är gratis, därav den stora kören av gråterskor.

Inaktiv
Skrivet av tavener:
Skrivet av matte89:

Börjar bli utmattande att läsa kommentarer på FZ. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Vänta, se och rösta med plånboken.

Det är väl ingen som tvingar dig att läsa kommentarerna? Eller ?

Nej, men om jag säger såhär. Det är tråkigt att FZ kommentarsfält börjar luta sig åt YouTube kvalité. Börjar fundera om vi gamers har börjat blivit oerhört bortskämda, då det är så mycket hat på spel för att man inte håller med på en eller två punkter.

Den som lever får se.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Javas:

Finns månadsavgift ska sånt här vara gratis...
Finns sånt här i spelet så ska det vara Buy 2 Play som Guild Wars 2!!!!!

*Your respect for this game has decreased, master*

Säg något MMO med månadsavgift där det är gratis att bytta namn, server, gender etc.


signatur

Rwa?

Medlem

Låter som services och cosmetic grejer som inte har impact på gameplay öht. Som WoW med andra ord, där det är svindyrt att byta namn eller byta server, och även svindyrt att köpa det där coola mountet eller hjälmen som kostar typ dubbelt så mycket som din månadskostnad...

Medlem

Ifall det (liksom WoW) har en betalningsfri startperiod så kan jag tänka mig att prova det. Misstänker att jag skulle behöva se gameplay vids eller testa ett demo efter release innan köp. Är det sedan värt det så betalar jag för det månadsvis så länge det fortfarande är roligt. In-game shoppen kommer naturligtvis att förbli orörd, och jag kunde inte bry mig mindre om att den finns där.

Enkelt.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Javas:

Finns månadsavgift ska sånt här vara gratis...
Finns sånt här i spelet så ska det vara Buy 2 Play som Guild Wars 2!!!!!

*Your respect for this game has decreased, master*

Säg något MMO med månadsavgift där det är gratis att bytta namn, server, gender etc.

Jag säger inte att det finns, men det borde!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Alla mmo's har väll cash shop ?

Inaktiv

Är säkert världens rage på deras hemsida just nu. Funcoms The Secret World körde med en ingame shop och jösses vad det stormade kring det. Dom sålde inget allvarligt, kläder namnbyten, pets osv. Man kan tycka att det borde vara med från början men om dom håller sig till saker som inte låter andra spelare få övertaget så är det nog ingen fara.

Men visst känns det lite konstigt att se en ingame shop, betalar man en avgift så skulle jag vilja vara utan. Åt andra sidan så är det inte hela världen om man bara har kul i spelet. Tror det finns gott om saker att göra utan att bry sig om shopen om man inte är intresserad som jag personligen.

Medlem

Lite dumt att de går ut och säger att namn/serverbyte ska finnas i en "cash shop" de kunde de varit tysta om, för som sagt det är ju standard att namn/server byte oftast kostar en slant.

MEN varför i hela fridens namn tycker de att det är en bra ide att säga "hej vi ska ha en CASH shop, med bland annat namn och server byte"

Sen så kan vi ju spekulera om hur snabbt det går innan "loot drop rate boost" osv dyker upp i den shoppen

Medlem

Så.. månadsavgift + cash shop, där försvann mitt intresse i alla fall! Fast nu lär väl många ta efter det eftersom WoW lagt till det och fortfarande kan mjölka extra mycket av sina spelare, tvivlar att det gått obemärkt förbi de andra utvecklarna.

E: Givetvis kan man ju bara ge fan i att köpa där, men det beror ju på vad denna shop kommer ha, pots för 50% extra XP? Bara suck ändå att de ens tänker tanken med en cash shop när de har månadsavgift.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Så.. månadsavgift + cash shop, där försvann mitt intresse i alla fall! Fast nu lär väl många ta efter det eftersom WoW lagt till det och fortfarande kan mjölka extra mycket av sina spelare, tvivlar att det gått obemärkt förbi de andra utvecklarna.

E: Givetvis kan man ju bara ge fan i att köpa där, men det beror ju på vad denna shop kommer ha, pots för 50% extra XP? Bara suck ändå att de ens tänker tanken med en cash shop när de har månadsavgift.

Va fan snackar du om? Det har funnits sedan några månader efter vanilla i wow och då var det inte en jävel som gnällde utan mer såg det som en nice service. Ser ingen skillnad på det och den cash shop som lanseras nu där de tydligt säger att den inte har någon effekt på orginalgameplay. Sluta va en bakåtsträvande hipster när företag enbart erbjuder en helt valfri tjänst. (Nej jag tänker inte ens spela spelet men attityden hos dagens "gamers" suger)

Medlem

Är det något mmo med månadsavgift som inte har Cash Shop ?

Medlem

snälla folk använd huvudet nu som ni har detta handlar om smågrejjer inget som berör spelet i sig eller gameplayet alls.

varför bry sig?

vill någon köpa dessa saker så gör det ingenting till skilnad ifrån vissa p2w f2p spel.

hellre detta och månads avgift varje gång i veckan, ska bli kul och se hur wildstar klarar sig med f2p faktist utan att göra det p2w.

sen kul att folk bölar även finns ju gott om dlc till spel även, där du måste köpa det för att få en bana. eller något smått skit.

Och värt att tänka på är att månads avgiften är väldigt liten gemfört med wow.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av matte89:

Börjar bli utmattande att läsa kommentarer på FZ. Gnäll, gnäll och mera gnäll. Vänta, se och rösta med plånboken.

Tror noll på spelet i fråga, men jag tycker alltid såna inlägg som det du gjorde är intressanta. Är det omotiverat gnäll detta? "Bite down and take it?"

Det finns en stoooor mängd exempel på när utvecklaren tagit åt sig att feedback, eller "gnäll" om du så vill, och lyckats åtgärda delar av en produkt INNAN släpp. Vore det inte bättre än att de istället tvingas lansera det hela och fixa i efterhand?

finns det verkligen en stor mängd? Tycker mer det låter som ett gäng småbarn som inte har en aning om vad som krävs för att flytta stora mängder specifik information mellan servrar. Det är inte bara atttklicka på en knapp vilket gör att jag förstår varför företag tar betalt för tjänsten att flytta server. Bara det steget kräver en hel del utveckling. Och fatta ramaskrin som skullenuppstå ifall man inte skulle erbjuda tjänsten att byta server! Alla "pk" gamers skulle gå i taket!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av cinort:

Så både månadsavgift och valuta shop.

http://www.youtube.com/watch?v=iEe3hBXZEyI

Nostalgi låt, Tackar

Medlem

Vänta lite nu. Är det månadsavgift OCH har microtransactions?
HA!

(Ja, jag vet att WoW mm. har det, och det får ett HA! det också.)
Återkommer när det blir Free to Play.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

snälla folk använd huvudet nu som ni har detta handlar om smågrejjer inget som berör spelet i sig eller gameplayet alls.

varför bry sig?

vill någon köpa dessa saker så gör det ingenting till skilnad ifrån vissa p2w f2p spel.

hellre detta och månads avgift varje gång i veckan, ska bli kul och se hur wildstar klarar sig med f2p faktist utan att göra det p2w.

sen kul att folk bölar även finns ju gott om dlc till spel även, där du måste köpa det för att få en bana. eller något smått skit.

Och värt att tänka på är att månads avgiften är väldigt liten gemfört med wow.

För 115kr i månaden förväntar jag mig att kunna avstå från att behöva spendera ytterligare stålar för att få den där häftiga dräkten, hatten, dansen eller något annat som gör min spelupplevelse mer livfull och intressant. Det är de små sakrena för mig som skapar spel.

Ge mig ett spel med enbart vinstinriktade saker och ting och det blir snabbt ointressant. Play To Win är inte min spelstil. Om det handlar om enbart saker som att ändra på ditt namn eller byta server så kan jag förstå att det kostar då det är en del jobb med saker och ting för företaget, fast är det att ändra lite på ditt utseende, hårfrisyr, tattueringar, kanske en mount, kosmetiska kläder mm. Nej, 115 kr ska ingå i det. Då ska det vara ingame-valuta som gäller.

Medlem

Som alltid:

Så länge man inte kan köpa sig makt så kunde jag inte bry mig mindre.

Medlem

...Eller några "ZOMGXPGAINEDFROMQUESTSINCREASEDBY500%FOR3HOURS

BUY IT NAO FOR ONLY 20 DOLLAH

Medlem

Tur att man avskyr Bethesda's alla spel... Alla känns likadana. Märkte ingen större skillnad på AI i morrowind och skyrim... blää

Och grafiken... urk

Medlem

Detta kan bara inte sluta väl.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Månadskostnad + cash shop hör inte ihop, fast det ska väl mjölkas så mycket pengar som möjligt innan det oundvikligen gör F2P antar jag.

För alla de som nämner att "ja men det har ju WoW också, vad är problemet?!" Ja, dagens WoW har en cash shop och månadskostnad och det är lika äcklig kombination där. Enda orsaken till att det funkar är att det finns miljoner människor som spelat WoW sen långt innan cash shopen fanns och helt enkelt inte kan/vill släppa greppet.
Server transfers och namnbyte kan gott kosta pengar även om det finns månadskostnad, annas blir det bara ett jäkla hoppande fram och tillbaka mellan "fotm" servers, detta har också WoW haft från (nästan) början. Det var först flera år senare som dom vågade/blev tillräckligt giriga för att lägga in den cash shop som finns idag.

Har inget emot (kosmetiska) cash shops i F2P eller B2P spel, men hela poängen med månadskostnad är att du ska få tillgång till ALL content som skapas till spelet. Vad är annars vitsen med att betala en summa varje månad? serverunderhåll (lol)? Bug-free content (jo pyttsan)? Många content uppdates? (WoW har väl en 2-3 stycken per år, jfr GW2 som är B2P och har haft 13 updates på 1 år..)

Skrattretande.

Skriv svar