Rykte: Sony satsar på virtual reality-teknik till PS4

Robot
Rykte: Sony satsar på virtual reality-teknik till PS4
Medlem
Rykte: Sony satsar på virtual reality-teknik till PS4

Sitter säkert lika obekvämt som Sony HMZ.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ge mig ett nytt Wipeout med denna teknik!

Medlem

Om jag får vara lite Närkingsk så; tyvärr kommer detta nog ta ännu nån "generation" innan det blir bra!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Medlem

Fan va najs


signatur

Meep!

Medlem

Är det inte farligt om man kör och tittar runt för mycket istället för på vägen? Eller man kanske fick åka med som passagerare?


signatur
Medlem
Medlem

Svårt att bli exalterad innan man fått prova något av det.

E3 2014 here we go!!

Medlem

Jag vet inte om jag gillar detta.

Jag har varit inställd på ocolus rift nu länge, och nu det här?

Men det är väl bra att det finns konkurrans inom VR också.

Men hade gärna sett ocolus rift till PS4, tror hårt på att det lyckas.

Inaktiv

Den här kommer att vara bättre än Oculus Rift då Sony har större resurser.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Den här kommer att vara bättre än Oculus Rift då Sony har större resurser.

Bättre och bättre, rift har redan vunnit på mjukvaru sidan.
Medans Sony har budgeten att få tag i/utveckla bättre skärmpaneler.

Medlem

Fatta om man kunde vara kartläsare i dirt i co-op läge grymt!

Inaktiv

Sony har redan VR, men det är inte stereoskopisk 3D som Oculus Rift, det känns bara som att man sitter i en jättestor biosalong. Detta är förmodligen samma låtsas-VR som de visat innan. Jag tror inte att de har nåt som liknar Oculus Rift.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har redan VR, men det är inte stereoskopisk 3D som Oculus Rift, det känns bara som att man sitter i en jättestor biosalong. Detta är förmodligen samma låtsas-VR som de visat innan. Jag tror inte att de har nåt som liknar Oculus Rift.

Det är mer troligt att det är liknande något som Oculus Rift då de redan själva provat på den. Med andra ord så vet de hur den fungerar och jag tvivlar på att de medvetet vill erbjuda en hårdvara som är underlägsen något som kom ut via Kickstarter (jag älskar Oculus Rift för den delen).

Shuhei Yoshida provade på Oculus Rift för inte så länge sedan och sedan dess har det gått rykten fram och tillbaka om huruvida Sony skulle stödja Oculus Rift. Har de bestämt sig för att göra en egen version av det så lär det inte vara så att de vill vara sämre.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Sony har varken budget eller kbow-how för sådana här produkter. De bör hålla sig till det lilla de kan och stödja Rift istället, det tjänar alla på.

emj
Medlem

Med tanke på att Rift säkert ser ut som skit för de som designade grejen ovan, så kommer de säkert att göra en egen bara för att. Den blir säkert inte lika bekväm som Rift men den kommer ju blinka iaf.

Medlem

Frågan är väl mest upplösning och framerate samt delay. Som visat med t.ex. killzone och BF4 så kommer flera spel köra 720p för att få vettiga FPS, eller köra 1080p med något begränsade fps.

Låga fps och låg upplösning är knappast något du vill ha i ett par VR glasögon, lägg dessutom på eventuell delay som OR har jobbat hårt med att få bort så lutar det mot mycket skeptisk till det här.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

emj
Medlem

Nja om VR glasögon ska slå i spel så känns det som om konsoller är bäst, samtidigt så görs det så många roliga grejer till Rift:en just nu att det är lite synd om det ska bli en exklusiv konsoll grej.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Sitter säkert lika obekvämt som Sony HMZ.

Ja fyfan HMZ är utan tvekan den sämst produkten ngnsin från Sony. Den kan med lätthet användas som tortyredskap.

emj
Medlem

Jag var och lät familjen prova, det var svårt att slita femåringen från Occulus Rift. Det verkar nästan som om icke gamers i familjen var mer imponerade än jag, Fick prova den på Stockholm makerspace öppna hus.

1
Skriv svar