GTA V vs Battlefield 4

Medlem

BF4 kommer onekligen vara underbart, trevligt bra, men jag kör hellre ett släppt spel än en beta. Jag kommer ju ändå köra BF4 till döds sedan!

Medlem

kommer testa bf4 betan först några timmar och sedan möjligtvis sträckspela gta online :>

Medlem

Battlefield 4 för att PC gaming master race

signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av Preed:

Någon som vet när GTA Online blir spelbart?

Vad jag har fattat så är det spelbart vid 13:00.

Medlem
Skrivet av Theade:

Man kanske testar BF4, men man spelar GTA V! ;D

Tvärtom buddy

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Preed:

Någon som vet när GTA Online blir spelbart?

Vad jag har fattat så är det spelbart vid 13:00.

Vill ju spela nuuuuuu!!!

Besviken på Battlefield 4. Ser ingen markant skillnad på grafik eller gameplay. Blir definitivt GTA Online för min del.

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Testade BF4 nyss, vilket totalt jävla antiklimax. "PC gaming master race" vilket skämt, nog för att jag föredrar PC men i det här fallet kan du elda upp både din kära PC och ditt exemplar av BF4 till förmån för GTA Online. som förnyar på riktigt och sätter ny standard i såväl sandlådan som allmänna gamingvärlden.

Det är ingen underdrift med att kalla det BF 3.5.
Jag vet inte om dom kör någon sopig version för betan för det känns katastrofalt ofärdigt! Tog en simtur i kanalen och det kändes som att man var en simmande kanot som slevade sig fram i vad som såg ut att vara olja, sköt sönder lite glasrutor och det kändes lika sexigt som bert karlsson insmord i chokladsås.
Annars känns det väl mer eller mindre som ett välpolerat BF3 med jobbigare menyer, fast det är nog en vanesak.

Det smider otroligt bra, fast det var ju inte så oväntat med tanke på hur inte långt dom kommit i den grafiska utvecklingen och att BF3 redan var väl optimerat.

Det enda och riktigt bra är förstörelsen, den känns riktigt bra, detsamma gäller i överlag alla effekter!

Edit: nu går jag fan och tar en nap efter den gigantiskt stora gäsp som kom av BF4 och inväntar GTA Online som förmodligen kommer underhålla långt efter BF4 gått i graven!

Medlem

Har endast PC så det blir betan för min del

Medlem

Angående GTA V Online Launch:

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51487/gta-onlin...

In short: Dom "förväntar" att det skall gå att spela ifrån kl 1.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Verkar som att jag behöver ett nytt grafikkort för att kunna delta i BF4. Mitt 560ti klarar knappt av low av någon anledning, när jag utan problem körde BF3 på medium med 50-60 fps.

Så pass mycket snyggare är det inte så att det ska vara en så stor skillnad i prestanda. Men men, jag har väl inget val.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Varför finns inte båda som alternativ?

Varför finns inte "Inget av dem" som alternativ?

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av saru:

När blir GTA Online tillgängligt svensk tid så att säga?

Kl 13

Medlem

Blir GTA Online. Har inte förbokat BF4 och planerar inte att göra det heller. Kanske testar det lite sen när det blir öppet för alla.

Medlem

Kommer spela det som laggar minst.

Inaktiv

Inget av dem!

Bojkott!

signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Kört en runda nu i BF4 och tycker att det känns som BF3 med nya karta.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inget vill spela gta men har ingen konsol

Medlem

Bf4 var iallafall en stor nedtur,samma mög som 3:an.Gta V blir det att prova om/när det släpps till pc eller på Ps4,vägrar spela det med dålig framerate/framedrops som dagens uråldriga konsoler erbjuder.

signatur

More COOP for the masses

Medlem

För mig blir det att kör båda, Bf4 har man känt lite på nu och en snubbe sköt sönder en pelare i en källare som fick hela våningen att rasa samman. Snacka om att man blev förvånad. Så efter att jag såg att man kunde göra det har jag haft fullt upp med att spränga massa saker i spelet. I kanske någon halvtimma, haha ja sån är jag.

Medlem

livet är så mycket svårare när man är en multigamer med pc.ps3,xbox360 å wiiU xD

signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av BlueBlood:

Varför finns inte båda som alternativ?

Varför finns inte "Inget av dem" som alternativ?

Du menar, en röst på ett alternativ som är likvärdigt för dig att inte trycka på något alls?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

livet är så mycket svårare när man är en multigamer med pc.ps3,xbox360 å wiiU xD

Multigamer??

Skulle vilja kalla dig för en RIKTIG gamer! Inget gnäll här inte om grafik och kontroller utan bara kärlek till spelet, precis som det ska vara:)

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av cute_ninja:

Multigamer??

Skulle vilja kalla dig för en RIKTIG gamer! Inget gnäll här inte om grafik och kontroller utan bara kärlek till spelet, precis som det ska vara:)

man kan ju dock aldrig förneka att man förbannat dålig fps i konsolspel vid många tillfällen xD

signatur

always use the nubs for cover

Medlem

BF4, mellan 20 och 120 FPS på High settings.
klockad i7-3770k, 16GB ram, klockat GTX 780.

Nej tack, tur man inte har förbokat spelet.
Fixar de inte prestandan med lite bättre optimering så blir det inget köp för mig i alla fall

Och visst, det är BETA, men spelet är ju färdigt, har de släppt en värdelös beta version för att få¨folk att bli intresserade av deras shooter så har de fan misslyckats kapitalt, iom att välja en nästan ospelbar version.

Medlem

Provade BF4. Spelade i 10 min sen stängde jag ner. Känndes exakt som BF3. Allt jag märkte var en ny bana...zzzzzz

Medlem

Som att man kommer komma in på GTA IV online första dagen/veckan?

Iofs. så har de kanske hunnit bygga upp servrar på de två veckor som gått när de såg hur många som köpte spelet och spelar.

Medlem
Medlem

Har prövat några rundor BF4 nu, jag måste säga att jag älskar spelets UI, känns både effektiv och modern. Däremot rekylen nästan borta känns det som, känns väldigt lätt att spreja med support klassens maskingevär i en stående position.

Spelet kraschade efter 10 minuters spelande under senaste rundan, ska testa mer men fortsätter det krascha så blir det absolut inget köp vid release, vill inte uppleva BF3 om igen.

Jag blev även besviken över att Commander inte är tillgänglig under betan :/

signatur

Game long and prosper

Skriv svar