Är detta systemkraven till Watch Dogs?

Robot
Medlem
Är detta systemkraven till Watch Dogs?

Nu kommer alla skryta om sina datorer

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nu kommer alla skryta om sina datorer

Min klarar knappt minimumkraven :S

Medlem
Skrivet av massej:
Skrivet av Loxus:

Nu kommer alla skryta om sina datorer

Min klarar knappt minimumkraven :S

Tråkigt :<

Medlem

Tur att man har sin Commodore 64 att lita på, det blir max settings direkt!

Medlem

Nice om det är sant, förvänta mig att det skulle kräva mer

Medlem

8 cores?! trodde 4 kärnor dög och 6 var extra bra men 8 st på recomended?

Medlem

CPU-kraven är nog de högsta jag sett hittills =O

Bara ett grafikkort för Ultra? Tråkigt...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

"CPU: Latest Eight core or more"
Jag undrar om de syftar på en octocore med HT där, eller om en quad med HT räcker eftersom man får 8 trådar då.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

"CPU: Latest Eight core or more"
Jag undrar om de syftar på en octocore med HT där, eller om en quad med HT räcker eftersom man får 8 trådar då.

Med tanke på att de exempel de listar är 4-kärniga med HT tror jag det går utmärkt. Tror de menar 8 trådar och inte kärnor.

Medlem

Härligt, jag klarar mig med nästan god marginal!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Gagoff:

"CPU: Latest Eight core or more"
Jag undrar om de syftar på en octocore med HT där, eller om en quad med HT räcker eftersom man får 8 trådar då.

Med tanke på att de exempel de listar är 4-kärniga med HT tror jag det går utmärkt. Tror de menar 8 trådar och inte kärnor.

Hököga där! Tack!

Medlem

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

Nej men det gör så att du kan köra 8 trådar magiskt på 4 kärnor vilket för användaren blir ungefär som att ha 8 kärnor.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

4 moduler med 8 kärnor och ht ger 8, 12 eller 16 logiska kärnor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser mer ut som specifikationer som folk vill att spelet ska ha.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TwiZtah:

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

4 moduler med 8 kärnor och ht ger 8, 12 eller 16 logiska kärnor.

AMD har inte HT. Det är fyra kärnor, att det är åtta kärnor är marketing mumbo jumbo.

Jippi äntligen får jag nytta av mina 8 kärnor!

Men mitt 670 är väl ändå inte direkt high end för ett "next-gen" spel på Ultra

Det klara hjälpligt de andra Ubi titlarna på ultra men inte mer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nu kommer alla skryta om sina datorer

Bara en hittills, jag tror du stoppade ganska många

Medlem

helt galna krav om det e sant, inte ens bf4 kräver ju quad wtf?

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TwiZtah:

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

4 moduler med 8 kärnor och ht ger 8, 12 eller 16 logiska kärnor.

AMD har inte HT. Det är fyra kärnor, att det är åtta kärnor är marketing mumbo jumbo.

Ok då skriver jag det lite tydligare så du förstår.

AMD har 4 moduler med 8 kärnor.

Intel har 4, 6, 8 kärnor med 8, 12, 16 logiska kärnor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

ligger på recommended

Inaktiv

Vad är minimum för något? Spelen är ju aldrig spelbara där nere. Det enda jag vill veta är vad de har för hårdvara för screenshots och videos, dvs som spelet är gjort för att vara.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Vad är minimum för något? Spelen är ju aldrig spelbara där nere. Det enda jag vill veta är vad de har för hårdvara för screenshots och videos, dvs som spelet är gjort för att vara.

Sämsta hårdvaran för att kunna starta spelet


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TwiZtah:

Vadå 8 cores? AMDs senaste är ju inte ens 8 cores, det är 8 moduler. Den senaste extreme processorn från Intel är sex kärnor, HT gör inte att du magiskt får dubbelt så många cores.

4 moduler med 8 kärnor och ht ger 8, 12 eller 16 logiska kärnor.

AMD har inte HT. Det är fyra kärnor, att det är åtta kärnor är marketing mumbo jumbo.

Ok då skriver jag det lite tydligare så du förstår.

AMD har 4 moduler med 8 kärnor.

Intel har 4, 6, 8 kärnor med 8, 12, 16 logiska kärnor.

Inte alla har Hypertreading. Dock så är det ju intressant ifall Disrupt skulle vara skriven med optimering för detta. En positiv utveckling isåfall, inte många spel i dagsläget gör det... Kanske en konsekvens av att nästa generation konsoller innehåller med standard PC-hårdvara?

Medlem

Med dessa krav förväntar jag mig inte att bilarna försvinner runt hörnet som på GTA V

Medlem

Spelet är snyggt men inte så snyggt att det rättfärdigar dessa systemkrav, då tror jag snarare, precis som med andra spel från Ubisoft, att det handlar om dålig optimering!

Medlem

Tjena nu lär nog min 8-core få svettas lite.

Jäklar, jag hoppas cpu-kraven är något man har tagit fel på, visst spel som driver utvecklingen framåt är bra men åtta kärnor. 0.o

12
Skriv svar