Bioshock 2 uppdateras för Steam

Robot
Bioshock 2 uppdateras för Steam

Tre år gamla Bioshock 2 var en Games For Windows Live-titel. Tjänstens frånfälle innebär en maffig uppdatering för Steam, med bland annat achievements och kontrollstöd.

#bioshock-2


Medlem
Bioshock 2 uppdateras för Steam

Baijo-tjock ja, hade jag glömt av. Kanske skall spela det snart så att det blir gjort.

Steam you say? Sounds good.

// edit

Har redigerat denna, två ggr nu, men syns inte. Såvida man inte citerar den, buggen kvar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Underbart, innebär det också att man äntligen kan köpa DLC?

(att köpa DLC via Live är ju en mardröm och något så idiotiskt krångligt)

edit: yes äntligen kan man få köra Minervas Den, på tiden! Kan man få tag i sin key från Windows Live på något sätt, eller blir det att gå ut i förrådet och hoppas att man hittar sin gamla key?

CFW
Medlem

Dom får för f-n inte glömma att uppdatera både Batman:AA och AC på Steam, båda dessa, som nu är aktuella i.o.m. AO, lider av det förhatliga GfWL (Rest in Pieces).

nj
Medlem
Skrivet av Aresz:

Underbart, innebär det också att man äntligen kan köpa DLC?

(att köpa DLC via Live är ju en mardröm och något så idiotiskt krångligt)

Om du har en GFWL-key för Bioshock 2 så ger den all DLC om du aktiverar den på Steam.
Köper man Bioshock 2 via Steam så ingår all DLC förutom Minerva's Den som kan köpas separat.

Medlem

"Äntligen!"

...och det gäller samtliga Live-titlar.

Medlem

Kan säga att ni som har köpt retail versionen av Bioshock 2 så funkar den nyckeln

Aktiverade mitt igår och det funkade utmärkt. och fick alla DLC til det. Och även Minervas Den.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

YES YES YES YES!

Medlem

Hoppas detta händer för GTA IV också

Medlem

Är spelet spelbart nu? När jag försökte mig på det senast (nåt år sen) var det enormt buggigt bara att göra något så enkelt som att mappa om funktioner till andra tangenter. Hade precis spelat igenom första spelet och ville ha samma bindings, men det visade sig vara närmast omöjligt. Vissa tangenter funkade, andra ignorerade ändringar och andra slutade funka helt (bland annat hackningen blev omöjlig att aktivera).

Inaktiv

Vet någon om det går att justera FOV numera? Från spelets meny då alltså. Har för mig att det var rätt låg FOV by default.

EDIT:
Kollade upp det. Det gick inte.

Medlem
Skrivet av Glaset:

Vet någon om det går att justera FOV numera? Från spelets meny då alltså. Har för mig att det var rätt låg FOV by default.

EDIT:
Kollade upp det. Det gick inte.

Du kan ändra user.ini har jag för mig. Håller med, FOV var ruskigt konstigt inställt sist jag provade default.

Riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Nice, och precis efter att man inhandlat det från g2play

Medlem

Tvivlar på det, men vore trevligt om From Software patchade bort det från Dark Souls också, det har iofs massa multiplayer funktioner som bygger på Live...

Får vänta på Dark Souls II antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Glaset:

Vet någon om det går att justera FOV numera? Från spelets meny då alltså. Har för mig att det var rätt låg FOV by default.

EDIT:
Kollade upp det. Det gick inte.

Du kan ändra user.ini har jag för mig. Håller med, FOV var ruskigt konstigt inställt sist jag provade default.

Tack, ska kolla upp det!

1
Skriv svar