Battlefield 4-betan öppnar för alla i dag

Medlem

Går att hitta betan i Origins Store under Demos!

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Jag har Geforce 331.40 Driver, men kommer inte ens in på någon av serverna. Det poppar upp en blå ruta där det står joining server som typ efter 10 sec försvinner och inget som helst händer. Skulle vara väldigt tacksam om någon vet vad felet skulle kunna vara?

Jag har hört att uppdatera till beta drivrutinerna hjälper, men själv har jag inget Nvida kort

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Enligt info är klienten är rätt så gammal build, även texturer och ljud är gissningsvis nerskalat för att få ner storleken på installationen. Betan är främst för att få till rejäl last på servrar och övrig infrastruktur och se vad som behöver tweakas, enligt uttalande från DICE som jag inte orkar leta upp.

Okej, jag och min bror misstänkte det. Antar att det är ju bra att dom får testa sina servers... Men det skapar ju en fel bild av deras spel, dom vill ju säkert att folk ska bli imponerad av den tiden dom lagt ner på sitt spel. Så jag hade gärnat testat en nyare build, men får väl bli vid släpp då

Medlem

Har försökt med allt men inget händer, hört att det finns fler som har samma problem

Medlem

går det ens å spela.. fredag idag massor med spelare så lagg och disconnects var femte minut eller ?

Medlem

Massa lag, men det funkar..

Medlem

Shit:

"Vehicle-genvägspaket till Battlefield 3™
Förbeställ och lås direkt upp alla 73 uppgraderingar till luft- och markfordon i Battlefield 3."

Det starkaste skälet till att INTE köpa digital deluxe..

Inaktiv
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Testa att ändra GstRender.ResolutionScale från 1.0 till 0.9 eller 0.8. Det löste mina problem. I filen PROFSAVE_profile

Tusen tack, det hjälpte. Spelet startar alltid i window mode men det är bara trycka alt + enter så löser man det.

Förresten, är det bara jag som har problem med fps drop? ligger på runt 40-70 fps

Medlem

Detta spelet känns som bf3 fast med nya kartor spelade lite innan och det är ingen skillnad alls nästan på annat än just banan man spelar på. Trist tycker jag, men hey thats just me


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv
Skrivet av Gandy:

Detta spelet känns som bf3 fast med nya kartor spelade lite innan och det är ingen skillnad alls nästan på annat än just banan man spelar på. Trist tycker jag, men hey thats just me

Glöm inte bort deras konstiga ammo regen som finns i fordon. Utöver det är det riktigt riktigt likt.

Medlem

error

Origin could not start up (-5ffe0000): The Origin desktop application is not loaded.

???

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Testa att ändra GstRender.ResolutionScale från 1.0 till 0.9 eller 0.8. Det löste mina problem. I filen PROFSAVE_profile

Tusen tack, det hjälpte. Spelet startar alltid i window mode men det är bara trycka alt + enter så löser man det.

Förresten, är det bara jag som har problem med fps drop? ligger på runt 40-70 fps

Det är den gode m0rfar som tipsade mig all cred till honom. Kul att det fungerade för dig med.

Medlem
Skrivet av Gandy:

Detta spelet känns som bf3 fast med nya kartor spelade lite innan och det är ingen skillnad alls nästan på annat än just banan man spelar på. Trist tycker jag, men hey thats just me

Svårt att göra det annorlunda när ps3 och 360 också ska orka med bf4. Hade de bara kodat spelet för pc och nextgen konsoler så hade det nog blivit bättre.

Medlem

BooYaaa! Fan vad kul det är Roligt att mitt GTX 590 verkar klara det galant också ^^

Medlem

Skulle inte ens röra skiten med tång

Medlem

Betan går att ladda ner på www.origin.com, den startar nedladdningen i Origin.

Länk för den late:
https://www.origin.com/sv-se/store/shop/demos-trials?auto-log...

Medlem
Skrivet av Kongo:

Skulle inte ens röra skiten med tång

Som en spelvärldens hipster

Medlem

Lite tråkigt att man inte änns orkar prova det.. Förr var man som ett barn på julafton då man hörde något om Battlefield

Medlem

Märks att betan saknar optimering. Spelade ingen roll om jag spelade på ultra eller low, var samma fryslagg ändå. Jag har en dator som fyller recommended-kraven.

Detta lär ju vara fixat till release, men just nu är det drygt att spela på.. drabbar hela upplevelsen. Förenklar inte direkt att hitta andra buggar heller.

Känns även precis som bf3, möjligtvis att det går lite snabbare än bf3.

Medlem
Skrivet av kenji:

Märks att betan saknar optimering. Spelade ingen roll om jag spelade på ultra eller low, var samma fryslagg ändå. Jag har en dator som fyller recommended-kraven.

Detta lär ju vara fixat till release, men just nu är det drygt att spela på.. drabbar hela upplevelsen. Förenklar inte direkt att hitta andra buggar heller.

Känns även precis som bf3, möjligtvis att det går lite snabbare än bf3.

Det är betan därför dom har inte optimerat för alla saker, antagligen har du lite udda kompententer antagligen just därför.

själv flyter mitt på jävligt bra, ända gången mitt droppar lite är när byggnaden faller.

och då tappar jag mellan 10-25 fps beroende på vad händer i närheter jag gör runt omkring mig.

ibland tappar jag knappt fps ner den faller men då händer inte mcyekt omkring mig.

Ni som får svart med loading det är för ni ej har tankat punkbuster, eller uppdaterat det med bf 4 in på deras hemsida så löser det sig!

Medlem
Skrivet av kenji:

Märks att betan saknar optimering. Spelade ingen roll om jag spelade på ultra eller low, var samma fryslagg ändå. Jag har en dator som fyller recommended-kraven.

Detta lär ju vara fixat till release, men just nu är det drygt att spela på.. drabbar hela upplevelsen. Förenklar inte direkt att hitta andra buggar heller.

Känns även precis som bf3, möjligtvis att det går lite snabbare än bf3.

Mmm kan bara hålla med, spelet måste flyta bättre än det gör nu för att det ska vara värt att spela.

Medlem

btw mina polare har gått och lagts sig någon som känner för teama upp och lira? lira utan folk i bf känns så meningslöst och tråkigt i mitt tycke.

Jag fick bra flyt i det mesta, men kände efter ca. 10 timmars spel att det räckte så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

kommer bara till Origin och trycker på spela men inget händer?
Man ska inte komma till en hemsida som i BF3?
fattar inte varför det funkar... nåm som kan hjälpa?

Skrivet av mrmanman:

kommer bara till Origin och trycker på spela men inget händer?
Man ska inte komma till en hemsida som i BF3?
fattar inte varför det funkar... nåm som kan hjälpa?

Prova logga in på Battlelog och testa spela därifrån istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mrmanman:

kommer bara till Origin och trycker på spela men inget händer?
Man ska inte komma till en hemsida som i BF3?
fattar inte varför det funkar... nåm som kan hjälpa?

Jo det ska du testa starta ikonen på skrivbordet eventuellt ändra kompabilitet läge.

eller öppna portar.

ett till tips får du svart skärm med loading när du fått igång spelet under lång tid in på punkbusters sida och uppdatera det.

det fick jag göra

Medlem

tack! battlelog funkade!

Skrivet av mrmanman:

tack! battlelog funkade!

Grymt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick dock söka på battlefield 4 inne på psn, efter insatallation hängde sig speley, efter om starr funkade det mjukt o fint, bra flyt, var ett bra gäng inne, men lite tveksamt om det blir ett bf4 för mig..

123
Skriv svar