Thief skippar erfarenhetspoäng
Ser nog hellre ett nytt Deus Ex än detta, kommer nog säkert att bli ett reskinnat Dishonored innan det är färdigt.
Jag har aldrig varit något stort Thief-fan men ser som dig hellre ett nytt next-gen Deus Ex, alt. ett nytt Dishonored.
Thief känns lite för inträngt i sin egen historik. Känns smått omöjligt att skapa en kompetent uppföljare och göra ett roligt spel för massorna (vilket ändå är vad de är ute efter). Å andra sidan var det väl nästan ingen som trodde det skulle bli något av Deus Ex:HR.
Hur kan erfarenhetspoäng och karaktärsutveckling inte höra hemma i något spel? Är ju bara en sak som ger mer djup och innehåll i spelet?
Detta var en tråkig nyhet för mig.
Det ena utesluter ju inte det andra, thief handlar om att stjäla saker, gäena osedd, inte mörda folk.
Ett exp system brukar (tyvärr) belöna folk för att görs just det sistnämnda, eller iaf knocka dem (deus ex:hr) för att maximera poängen.
Personligen hoppas jag på ett system där du köper färdigheter/utrustning med de "pengar" du får av att stjäla daker, men att om du blir upptäkt eller börjar knocka folk i mängder så blir stölden mer uppmärksammad/du mer igenkänd/bytet hetare, svårare att sälja och du får en mindre belöning på kuppen.
Var smidig, som en tjuv, och du hinner sälja saken till ett bra pris innan den ens saknas, och det går inte heller att spåra stölden till dig
Förstår inte riktigt varför man ändrar från xp till guld. Vad löser detta i slutändan?
Lättare vore ju att balansera allt rätt med att ge 5 xp för en kill och 50 xp för något man stjäl.
Känns lite mera logiskt än att gå till en försäljare och sedan "köpa" sig bättre för guld.
Blir mer overkligt men.. exp vs köpa är ändå sak samma när man inte vill ha med karaktärs-utvecklingen överhuvudtaget i Thief.
Men det är ändå förstört innan ändå så.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Hur kan erfarenhetspoäng och karaktärsutveckling inte höra hemma i något spel? Är ju bara en sak som ger mer djup och innehåll i spelet?
Detta var en tråkig nyhet för mig.
Garrett är ju en redan utvecklad och väletablerad karaktär och Thief har aldrig varit ett RPG. Även om det här spelet vill uppfinna Thief på nytt på något sätt så finns det gränser för vad fansen tolererar.
Med Hitman Absolution ändrade det spelet till att bli ett Splinter Cell (iaf baserat på vad jag sett från det) och med Tomb Raider verkar de ha ändrat det till ett spel mer i stil med Uncharted. Thief verkar av allt att döma bli ett spel som har mer gemensamt med Dishonored än föregångarna. Kommer säkerligen bli ett bra spel men jag tvivlar på att det kommer bli ett spel som Thief "veteraner" kommer gilla.
Samla guld=samla exp
Nej.
Xp = uppgradera Garrett
Pengar = uppgrader utrustning
Nej, Din skill på att spela spelet = garret
pengar = utrustning
Så det ska va
Självklart. Men så hade det sannolikt inte varit med XP poäng.