Här är problemen Dice hittade i Battlefield 4-betan

Robot
Här är problemen Dice hittade i Battlefield 4-betan
Inaktiv
Här är problemen Dice hittade i Battlefield 4-betan

The elevator catapult (All platforms)
Although an interesting concept, elevators were never designed to act as a catapult or teleporter.

lol

Medlem
Skrivet av Dice:

But we did enjoy all the crazy videos you've posted. Thanks!

<3 Dice


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Det ser bra ut. Om de kan fixa till alla småproblem som fanns i betan så kommer Bf4 att bli riktigt roligt.

Inaktiv

Blev rätt sugen på BF4 när jag testade betan. Lirade aldrig 3an. Men, så sjukt bra ljud och effekter jämfört med tex BO2.

Medlem

tycker det är riktigt synd att dom inte bara gör hissen till en riktig hiss, istället för att bara TPa runt folk. annars så tycker jag listan ser vettig och bra ut.

Medlem
Medlem

Kändes otroligt laggit och opolerat i betan. Verkade ha en hel del att jobba på. Känns som att många av problem ifrån BF3 fanns kvar..ofantligt långa laddningtider + att det tar ca 10000år att stänga av spelet (på PC)

Aja hoppas att det blir bättre för de som är mer intresserade

Medlem
Skrivet av Freeman:

Kändes otroligt laggit och opolerat i betan. Verkade ha en hel del att jobba på. Känns som att många av problem ifrån BF3 fanns kvar..ofantligt långa laddningtider + att det tar ca 10000år att stänga av spelet (på PC)

Aja hoppas att det blir bättre för de som är mer intresserade

Dags att skaffa ssd? Gick snabbt både in och ut ur spel under mina 100 h i bf3 och 6 h i bf4 beta på pc, även om det drog ut på tiden i laddningsskärmen ibland i bf4 betan (som nämndes av dice ovan). Sällar mig själv till de som snarare upplevde det hela som en demo

Medlem

"
Locking Weapon Changes
RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced."

Oerhört viktigt.

Medlem

"RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets."
"Reduced the lock on distance for RPGs, SMAW"
?????

Medlem

Jag fick inte ens igång spelet, då jag fastnade på "Joining Server" i Battlelog.
Jag testade ett tjugotal olika "lösningar" utan framgång, och det står ingenting om problemet i ovannämnda lista, vilket gör mig lite orolig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"
Locking Weapon Changes
RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced."

Oerhört viktigt.

Underbart bra.

Medlem
Skrivet av baggso:

"RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets."
"Reduced the lock on distance for RPGs, SMAW"
?????

Riktigt förvirrande...hoppas dock att det är borta helt. Finns alldeles för mycket lock-on skit i spelet.

Medlem

Betan var knappt spelbar med konstig lagg var 2-3 sekund som kom oavsett vad man titade på

Medlem

Increased the damage of the Stinger and IGLA to 3 hits to kill attack choppers (was 25%, now 35%).
Sen skriver dom:
RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced.
Om man nu strävar efter mer realism varför i H*lvete ska en attackheli tåla 3 träffar av Stinger och IGLA??? Där försvann realismen direkt!!!

Medlem

"RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced."

Både hurra och tår i ögat.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Betan rulla på riktigt bra efter den senaste patchen. Men den första dagen var det ett jäkla bildspel på runt 25-30fps..

Medlem
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av baggso:

"RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets."
"Reduced the lock on distance for RPGs, SMAW"
?????

Riktigt förvirrande...hoppas dock att det är borta helt. Finns alldeles för mycket lock-on skit i spelet.

Jag tyckte att Lock-on var svinbra och detta kommer från någon som oftast sitter i helikoptern. En helikopter ska inte behöva flyga in i stridsfältet, håll dig på avstånd. Så svårt är det inte att undvika att bli markerad...

Medlem

Och ändå så har dom valt att inte fixa problemen som förföljer större delen av grund spel mekaniken.
T.ex. att fastna på små kanter, inte kunna hoppa över dom små kanterna eller sprängda väggar. Vapen som skjuter i marken när man ligger ner oavsett om man skjuter rakt upp. Etc. Tyvärr så är spelet lika bugg infekterat med BF3s dag 1 buggar som BF3 va dag ett.

Applåder till DICE dom har gjort ett underpart jobb med att copy pasta dålig kod.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tråkigt att många verkar ha problem. Jag testade på asus första p6 m.kort med en 920 oklockad prolle 12 MB ram 3 chanel och ett nvidia 570 gtx kort och BF3 samt Bf4 betan rullar hur bra som helst. Så hårdvarumässigt gamla saker och det bara funkar utan lagg. Valde id3 Europa servrar inte någon seg US server.

Trevligt att spelet börjar bli färdigt


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Tråkigt att många verkar ha problem. Jag testade på asus första p6 m.kort med en 920 oklockad prolle 12 MB ram 3 chanel och ett nvidia 570 gtx kort och BF3 samt Bf4 betan rullar hur bra som helst. Så hårdvarumässigt gamla saker och det bara funkar utan lagg. Valde id3 Europa servrar inte någon seg US server.

Trevligt att spelet börjar bli färdigt

12MB ram!

Inaktiv

Har valt att helt lämna Battlefield-serien bakom mig; ingen mer sur mjölk för min del.

Medlem

Ska bli intressant att se om de löst problem som BF3 drogs med. Helis kunde stå och skjuta på tags och eftersom de låg så högt så kunde du inte låsa på helin oavsett var du befann dig. Mycket vanligt på Caspian eftersom hilltop drog till sig mycket folk.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Blir i alla fall färre snipers i retail. Snipercancern är för random och med en commander kommer i alla fall nån sorts helvete rasa ner över dessa horder...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mina mouse bindings slutade fungera efter 7:e oktober, jag knivar och kastar granater med musen, så det är riktigt irriterande. Hoppas det fixas till release.

Medlem
Skrivet av Kane:

Blir i alla fall färre snipers i retail. Snipercancern är för random och med en commander kommer i alla fall nån sorts helvete rasa ner över dessa horder...

Jag tror jag bara var med om en sniper-epidemi en gång under hela Betan faktiskt, givetvis plantade på hustak - och då i fiendelaget.

Engineers där emot var precis överallt...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Engineers där emot var precis överallt...

Hooah!

Medlem
Skrivet av Kane:

Ska bli intressant att se om de löst problem som BF3 drogs med. Helis kunde stå och skjuta på tags och eftersom de låg så högt så kunde du inte låsa på helin oavsett var du befann dig. Mycket vanligt på Caspian eftersom hilltop drog till sig mycket folk.

Det är då flyget kommer in

Det största problemet jag såg var att folk inte visste vad de skulle göra. De yrade omkring och verkade tro att det var CoD de spelade. PTFO

Det är en mänsklig bugg som inte går att fixa antagligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar