Ingen skillnad mellan PS4 och Xbox One enligt Mikami

Medlem

Arne Bengtsson i Hofors tycker Xbone är Mycket bättre! Men vem fan bryr sig..?

Altså sånna här Aftonbladets/Expressen uttalanden-rubriker stör mig.. Måste vara fruktansvärt få personer som läser här som är intresserade av Vad enskilda utvecklare, branchfolk, kändisar, rockstjärnor & robinsondeltagare slänger ur sig när de råkat hamna i spotljuset & fått nån fråga de aldrig riktigt funderat på seriöst förut eller saknar faktisk erfarenhet/kompetens att avgöra...

Mikiami har utvecklat en produkt och den vill han ska sälja så mkt som möjligt och om den är exclusiv till en viss maskin ser han fördelar i att göra reklam för den aparaten, varför bry sig om han utalande i det läget?

"Det här får jag betalt för att säga; Men jag använder ju Kockens Kryddor ändå!?"


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

jkw
Medlem

Att PlayStation 4 är slut, fullbokat och så vidare på alla stora svenska butiker jag har kontaktat (10st+), så måste det betyda något.

Någon gång i December/Januari kan man få en konsoll med extrem tur som det ser ut nu.

Finns det någon butik som har sett sådan rush för Xbox One? Skulle inte tro så.

Medlem
Skrivet av jkw:

Att PlayStation 4 är slut, fullbokat och så vidare på alla stora svenska butiker jag har kontaktat (10st+), så måste det betyda något.

Någon gång i December/Januari kan man få en konsoll med extrem tur som det ser ut nu.

Finns det någon butik som har sett sådan rush för Xbox One? Skulle inte tro så.

Har varit liknande problem med andra konsoler vid release. Tror det var värre med PS2 och PS3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av jkw:

Att PlayStation 4 är slut, fullbokat och så vidare på alla stora svenska butiker jag har kontaktat (10st+), så måste det betyda något.

Någon gång i December/Januari kan man få en konsoll med extrem tur som det ser ut nu.

Finns det någon butik som har sett sådan rush för Xbox One? Skulle inte tro så.

Hur kan du tro att det betyder något? Samma sak var det med Wii U. Allt handlar om helheten se och om det kommer titlar som verkligen lockar.
Alla PS fanboys har ju garanterat bokat. Vi andra som köper i butik eller när dom landat är en helt annan kundkrets som är den viktiga.

KoP
Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag håller med, lägg ned xbone.

Varför då? Konkurrens i någon form är alltid gynnande för konsumenterna.

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Jag håller med, lägg ned xbone.

Lägg ner Playstation istället och låt Sega komma tillbaks.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Låter som han är för lat för att optimera för maximal prestanda i mina öron. Nu när alla relevanta plattformar är snarlika så är det lättare än någonsin, men ändå ska utvecklare ta den lättaste vägen för att spara en slant.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Skillnaderna kommer bara märkas för dom som pressar prestandan kan jag tänka mig. Vissa utvecklare har sagt att det är stor skillnad, medan andra sagt som Mikami. Det finns säkert en gräns nånstans som man måste kliva över för att verkligen se skillnaderna. Det kan vara features som fungerar mycket bättre på PS4an än Xbone eller helt enkelt beroende på utvecklings-kiten.

Hårdvaran som skiller mellan XBone och PS4 är att PS4 har snabbare RAM minnen. sen levererar AMD CPU (APU) med likadana moderkort, samma skit till dem båda med andra ord.

12
Skriv svar