Fienderna från Reaper of Souls
För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.
Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.
Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".
Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.
Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.
Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".
Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".
För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.
Jo, håller med, nästan allt som man klagade på när spelet släpptes fixas på ett sätt eller annat i expansionen och patchen innan den.
Hoppas att ryktet med ett No-Story mode eller liknande är sant. Man blir verkligen trött på all dialog.
För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.
Jag hoppas att du har rätt. Diablo III kvalar in till sämsta köp någonsin tillsammans med Too Human och andra minnesvärda klassiker.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.
och hur får man fråga vet du det, diablo 3 va ju ett riktigt clusterfuck. det ska mkt till för att man skall välja det istället för path of exile.
Lite Dyrare Lite Finare
Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.
Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.
Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".
Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".
Nope, men överdimensionerade detaljer och grunda texturer är det.
Metzen har till och med definierat denna nya estetik som Blizzards officiella.
Icke-autentisk, over the top, överdrivna dimensioner och starka (saturerade) färger:
Diablo 3
Autentisk, simplistisk, starka kontraster, utspädda (urvattnade) färger:
Diablo 2
Hur diablo 3 borde se ut:
Path of exile
Till och med Jay Wilson erkänner att stilen är mer tecknad än han ville ha den, men att den uppfyller spelmekaniken:
"Wilson also addressed a few of the concerns that critics of the new art direction had. Many blamed "World of Warcraft" for the change and the influence. But Wilson didn't see that as a bad thing. "I think it's impossible for us to not be influenced by our other creations," he said. "There's a lot of back and forth between the two games, and I don't think there's anything wrong with that. We look at 'World of Warcraft' and the art style there is more cartoony than we wanted, but in terms of target identification and having a world that feels like you can move through it and spend lots of time in it, there's a lot of elements to the art style that really work."
Källa:
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/07/31/diablo-iii-designer...
Precis vad jag menade men med källhänvisningar
Tack för att du klarade upp det, fina exempel! Du var spot on på vad jag åsyftade.
Trots att det framgick enormt tydligt från min originalpost att val av färg och generell art direction (alltså konceptualiseringen) var två separata saker.
Precis vad jag menade men med källhänvisningar
Tack för att du klarade upp det, fina exempel! Du var spot on på vad jag åsyftade.
Trots att det framgick enormt tydligt från min originalpost att val av färg och generell art direction (alltså konceptualiseringen) var två separata saker.
Bara för att jag kan fortsätta slå på en död häst.
Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.
Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.
Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".
Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".
Nope, men överdimensionerade detaljer och grunda texturer är det.
Metzen har till och med definierat denna nya estetik som Blizzards officiella.
Icke-autentisk, over the top, överdrivna dimensioner och starka (saturerade) färger:
Diablo 3
http://diablo.incgamers.com/wp-content/uploads/2013/06/Xbox_M...
Autentisk, simplistisk, starka kontraster, utspädda (urvattnade) färger:
Diablo 2
http://src.battlenet.pl/diablo2/newsy/diablo2_future.jpg
Hur diablo 3 borde se ut:
http://www.darkestofangels.com/wp-content/uploads/wm-media/da...
Path of exile
http://indiestatik.com/wp-content/uploads/2013/01/POI1.jpg
Till och med Jay Wilson erkänner att stilen är mer tecknad än han ville ha den, men att den uppfyller spelmekaniken:
"Wilson also addressed a few of the concerns that critics of the new art direction had. Many blamed "World of Warcraft" for the change and the influence. But Wilson didn't see that as a bad thing. "I think it's impossible for us to not be influenced by our other creations," he said. "There's a lot of back and forth between the two games, and I don't think there's anything wrong with that. We look at 'World of Warcraft' and the art style there is more cartoony than we wanted, but in terms of target identification and having a world that feels like you can move through it and spend lots of time in it, there's a lot of elements to the art style that really work."
Källa:
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/07/31/diablo-iii-designer...
Älskar att du använde Lords of Shadow och deras Butcher, den biten av spelet påminner bra starkt om Diablo :P.
Faktiskt, spelet själv har ju faktiskt en röd och blå mätare i hörnen som för tankarna till just Diablo