Snart får du dina GTA-pengar

Medlem

Pengarna känns som att det kvittar. Extremt roligt spel efter ett par bärs! Fast tiden det tar att ladda varenda liten grej gör ju att man ledsnar efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av busnisse:
Skrivet av Holtqvist:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Holtqvist:
Skrivet av Davwve:

Fler en jag som har lagt GTA på hyllan i väntan på att heist skall komma m.m?

Är annars grymt besviken på att de med "bad sport" skiten.

Jag menar hela spelet är uppbygd på att man ska döda och förstöra för varandra i freemode och leva jävel.

Har varit flera gånger som de har kommit randoms i sina bilar och börjat skjuta mot mig. Jag menar ska jag inte skuta tillbaka då bara för att jag riskerar att förstöra dennas bil och riskerar att får en "bad sport" satatus och inte kan spela med mina vänner på 48h...

Så som jag har förstått det så gäller bara "bad sport" om man avslutar uppdrag innan dem är klara. Jag kan ha fel dock och blir gärna rättad i så fall

Bad sport får man även om man spränger en annans försäkrade bil i freemode...

Kommer någon körnades i sin bil och försöker göra en driveby mot mig. Nog fan tar jag fram c4/rocket och försöker spränga skiten ur fanskapet,. och om jag lyckas blir man straffad på köpet!

Har du källa på detta?

Det stämmer alldeles riktigt. Fick Bad Sport-varning för att jag sprängde en snubbes bil som jagade mig för att jag hade bounty på $9000 på mig, som jag fått då jag stulit en NPC's bil.

Jodå det har man råkat ut för några gånger. Folk som jagar en och beskjuter bilen. Klart som fan att man droppar en sticky bomb gör att bli av med dom.

Samma sak gäller om man jagar någon som har bounty på sig. Spränger man deras bil så straffas man. Hur fan tänkte Rockstar här egentligen? Om det är några som ska straffas så är det såna som campar utanför ens bostad/garage, LS Custom, eller nere vid hamnen hos där man lämnar bilar till Simeon.

Nä, när det gäller GTA så ska det inte finnas några regler mot att döda varandra. Droppa från uppdrag är en sak, men att spränga nån annans bil? Löjligt så in i helvete!

Så du syftar att jag får åka runt o campa dig med tank? Just sayin' .. Think.

Imo har inga probs skjuter dom, går man ur sitt fordon drar upp Ak'n/M4'an och skjuter de, de vapnen har låg fordons skada.. och har haft sedan GTA IV, AP pistol ej rekommenderad då den typ halalslaktar allt :3

Har du en tank så är det klart att du ska få använda den mot andra spelare. Allt jag säger är att man borde ha rätt att försvara sig fullt ut. Du har ju trots allt gett dig in i leken om du härjar runt i en tank, och andra måste ju så klart få spränga dig i självförsvar. Börjar nån jaga en så ska man inte straffas om man spränger deras fordon, som man inte vet i fall dom äger eller har stulit.

Så hela systemet att straffa spelare som spränger andras bilar är idiotiskt. Försäkringspengarna kan jag acceptera, men att bli bannad och förflyttad till en server för "bad sports" för en sån sak är bara bedrövligt.

Du har nog då inte haft en tank efter dig ^^, det kvittar väljer en spelare som har tank att gå efter 1 person så är det inte lika kul för de andra, lovar, man spawnar ungefär 40m ifrån och får då senare ett till tank skott och man är död. och det kommer hända förmodligen tills du lämnar.

Jag vet hur det är hjälpte en kompis igår dom var 3 mot han de kom i buzzard (no reason) dom börjar skjuta och min kompis lyckades få ner deras buzzards men då blir de griniga för att dom blev ägda och då blire Tank spawn camp. Hög lvlade spelare som gör sådant är bara allmänt töntiga o tråkiga.

Jag kom in senare i bilden och tog ut ena tanken efter att jag hämta min egna vrf? Jo, för det är det typ ända som funkar mot en med tank. Sedan kom alla hans kompisar efter mig, och jag dödade de en stund, sen när min tank sprängdes så kom de med en ny tank, 1 person på backen som sköt på mig konstant (Lite kul med lite eldstrid iaf) sedan kom den andra med tank igen och senare en till med tank. Då hade jag gjort mitt o lämnade för jag skulle bara få bort dom från min kompis..


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Ja, de skulle patcha spelet så att det inte går att döda varandra i freemode eller förstöra ägda bilar eller bilar som det sitter spelare i. Då hade det blivit mycket roligare. Nu e´så jä_la irriterande att bli dödad av någon random bara för att han hade tråkigt. Deathmatch e´till för sånt. Ska man vara untouchable i freemode så måste man betala för det...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Ja, de skulle patcha spelet så att det inte går att döda varandra i freemode eller förstöra ägda bilar eller bilar som det sitter spelare i. Då hade det blivit mycket roligare. Nu e´så jä_la irriterande att bli dödad av någon random bara för att han hade tråkigt. Deathmatch e´till för sånt. Ska man vara untouchable i freemode så måste man betala för det...

å inte ens när man betalat för det så är man helt säker. har blivit dödad ett antal gånger trots att jag kör passive mode

12
Skriv svar