Playstation 4 slår försäljningsrekord - Xbox vann Black Friday

Medlem

Värst vad folk blir defensiva när det kommer till konsollval.

Väldigt många som måste hävda att deras val är rätt och de andras är fel.

Själv kommer man vänta ett tag tills de riktiga next gen-spelen kommer till konsollerna, dvs inte launchtitlar eller multiplatformstitlar som finns till de äldre konsollerna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av wiki:

som jag ser det är enda andleningen till att XBONE sålde bättre är för att det fanns fler exemplar på butikshyllorna. Sony och Microsoft tillverkar båda ungefär lika många konsoller per månad men PS4 har lanserats världen över medan Xbone bara finns i utvalda territorier. finns inte en chans att det stod ps4-kartonger kvar i hyllorna vid stängning.
my 2 cents

Många kommentarer jag sett från folk i USA hävdar att det just verkar finnas XBONE kvar över allt medan PS4 inte går att få tag i. Jag tror däremot att PS4 står sig rätt bra om man kollar på globala marknaden

Medlem

Ni överanalyserar. Anledningen till att xbox one sålde mer på black friday är helt enkelt för att Cartman köpte en på black friday i south park! :-). Stan däremot köpte en ps4, valet är väl ganska givet då ;).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Rätta mig om jag har fel, men det är väl bara i dom nordiska länderna alla inte fick tag på någon ps4:a?

Medlem
Skrivet av Freddan:

Ni överanalyserar. Anledningen till att xbox one sålde mer på black friday är helt enkelt för att Cartman köpte en på black friday i south park! :-). Stan däremot köpte en ps4, valet är väl ganska givet då ;).

Det som är hemskt här är att du med största sannolikhet har en hel del rätt i detta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar