Battlefield 4 uppdateras imorgon

En dum fråga: Hur vet jag att jag ska eller inte ska få China Rising? Går det att se i origins?

Kommer knappt ihåg _var_ jag köpte spelet :crazy:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Oslagbart :D. Helt otroligt hur bra dom är på att göra ljud men sämst på tema musiken.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

En dum fråga: Hur vet jag att jag ska eller inte ska få China Rising? Går det att se i origins?

Kommer knappt ihåg _var_ jag köpte spelet :crazy:

Står i battlelog om china rising är tillgängligt för dig. Under ditt namn på din profil ska det finnas en liten grön bild på ett flygplan. Det står china rising om du håller muspekaren på den ikonen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av walter_iego:

Ouch, den var taskig.

Inget taskigt med att påpeka att spelet är trasigt. Spelet borde inte ha släppts från första början med det antal buggar och problem som fortfarande finns kvar.

Jag har haft max fyra krascher i BF3 och har ändå spelat över 100 timmar, märkligt att det skiljer sig så från person till person (dator till dator).

Från att fungerat stundtals och mestadels dåligt så funkar det nu inte alls. Sedan förra tisdagen har jag inte kunnat spela alls då jag får DirectX errors som krashar spelet efter 2-9 sekunder. Har försökt allt utan resultat. Alla andra spel fungerar normalt. Ser ut som att jag ska tvingas bråka med EA om att få pengarna tillbaka...skit trist.

Medlem

Det kraschar emellanåt för mig fortfarande, och ljudet försvinner på lancang dam-banan ganska ofta.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Fler som ofta råkar ut för Microstutter och fps-drops? Man tycker att en rigg med i7 2600k, 8 gb ram och Saphire Radon R9 290x 4gb, win 7 64-bitars borde räcka. Hoppas spelet flyter på bättre efter patchen!

Yes, jag ser att fpsen ligger mellan 60-100. Men ändå känns det väldigt hackigt. En väldigt stor skillnad mot när jag spelar BF3, ospelbart i mina ögon.

Medlem

dice borde sluta göra battlefield då spelet inte är battlefield längre. det dog efter Bf2.

att de inte fattat det själva är bara tragiskt.

Medlem

braaa braa, fixa allting (haha) innan jag får mitt ps4+bf4. Jobbet har valt att ha extra stängt över jul så man har fin ledighet. Vill kunna fragga då!

Medlem

Ja, det har ju inte varit några som helst problem för oss som spelar BF4 på Xbox 360...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrStrange:

Fler som ofta råkar ut för Microstutter och fps-drops? Man tycker att en rigg med i7 2600k, 8 gb ram och Saphire Radon R9 290x 4gb, win 7 64-bitars borde räcka. Hoppas spelet flyter på bättre efter patchen!

Yes, jag ser att fpsen ligger mellan 60-100. Men ändå känns det väldigt hackigt. En väldigt stor skillnad mot när jag spelar BF3, ospelbart i mina ögon.

Sitter med 4670k, GTX780 SLI, 8GB med konstant 100. Även fast det ska vara optimerat för ATI så kanske det finns problem ändå?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrStrange:

Fler som ofta råkar ut för Microstutter och fps-drops? Man tycker att en rigg med i7 2600k, 8 gb ram och Saphire Radon R9 290x 4gb, win 7 64-bitars borde räcka. Hoppas spelet flyter på bättre efter patchen!

Yes, jag ser att fpsen ligger mellan 60-100. Men ändå känns det väldigt hackigt. En väldigt stor skillnad mot när jag spelar BF3, ospelbart i mina ögon.

Sitter med 4670k, GTX780 SLI, 8GB med konstant 100. Även fast det ska vara optimerat för ATI så kanske det finns problem ändå?

Jag använder mig av en st. Titan.

Medlem

Dice är sopor men så går det när man gör en pakt med Evil Assholes. Det här spelet hade nog behövts testas i ett halvår till minst.

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av walter_iego:

Ouch, den var taskig.

Inget taskigt med att påpeka att spelet är trasigt. Spelet borde inte ha släppts från första början med det antal buggar och problem som fortfarande finns kvar.

Fast hälften av alla felmeddelanden visade där har ju att göra med överklockning av grafikkortet.

Skrivet av bleak:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

En dum fråga: Hur vet jag att jag ska eller inte ska få China Rising? Går det att se i origins?

Kommer knappt ihåg _var_ jag köpte spelet :crazy:

Står i battlelog om china rising är tillgängligt för dig. Under ditt namn på din profil ska det finnas en liten grön bild på ett flygplan. Det står china rising om du håller muspekaren på den ikonen.

Ah Tackar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Vissa tror ibland att spelet kraschar när de blir utslängda på vissa servrar när medlemmar loggar in. Det är ingen krasch, det är bara så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Så fortfarande inte spelbart för dem som får freze och ljudlopp buggen uträtat ?

Jag har haft den buggen och det har med mitt ljudkort att göra, vissa ljudkort har en Game Mode inställning som inte är användbar i många spel med krävande musik. Min game mode förkortades GX.

Detta kanske inte är ditt problem men vem vet.

Medlem

Ta gärna bort blur effekten på PS4 också den är ju helt wacko. Även ljudbuggen, seriöst hur kan den finnas kvar genom alla spel dom släpper?

Medlem
Skrivet av flopper:

dice borde sluta göra battlefield då spelet inte är battlefield längre. det dog efter Bf2.

att de inte fattat det själva är bara tragiskt.

Dom kan kalla det vad dom vill, det är fortfarande ett jäkligt kul spel...när det fungerar.

så jävla bra :D.. det värsta är att det är sant

Medlem

HAHAHAHAHA... andas, HAHAHAHAHAHAHAHA!

Medlem

Det här med alla krascher är under all kritik. O alla ni som försvarar det, sluta med det. Och den här löjliga kompensationen... Dem ska fan vara glada om ingen stämmer skiten ur dem! Nä en värdig kompensation är pengarna tillbaks eller en gratis expansion som funkar felfritt från start. In på battlelogen o sök på "crashelfield" i forumet skriv under på protestlistan att det här inte är ok!

Inaktiv
Skrivet av Grusbil:

Det här med alla krascher är under all kritik. O alla ni som försvarar det, sluta med det. Och den här löjliga kompensationen... Dem ska fan vara glada om ingen stämmer skiten ur dem! Nä en värdig kompensation är pengarna tillbaks eller en gratis expansion som funkar felfritt från start. In på battlelogen o sök på "crashelfield" i forumet skriv under på protestlistan att det här inte är ok!

Håller med, det är helt klart under all kritik. Jag spelade felfritt från release ungefär en vecka, sen fick jag stora problem med krascher. Nu har det dock fungerat väldigt bra de senaste dagarna så det verkar som att det är löst.

En stämning känns dock lite väl. Pengarna tillbaka för de som vill reklamera, absolut. Utan tvekan.

EDIT: En gratis expansion tycker även jag är rimligt. De får dock fixa något annat till oss med Premium.

Medlem

Efter att väntat in den stora patchen som ska fixa de kontunerliga krasherna,

WE ARE AWARE OF A DISCONNECTION ISSUE, WE ARE WORKING TO FIX IT ON THE BACKEND. SORRY FOR THE INCONVENIENCE.

Bra jobbat Dice

Inaktiv

Nu verkar problemen vara lösta, åtminstone för mig. Ljudbuggen är fixad och det har inte kraschat sedan patch.

Nya kartorna är nice också.

Inaktiv

Kom igen grabbar sluta klaga för fan!
Haha, vart är ni som brukar klaga på folk som klagar?
Tacka gud för att man lär sig av sina misstag.
Hoppas någon lärde sig att inte köpa BF4 av allt mitt klagande från BF3.

Förstår ni nu vad det innebär att skriva konstruktiv kritik?
Att idioterna med pengar där borta ska göra något vettigt och leverera ett spel som är spelbart.

Hm köpte från Spelbutiken och det står att China Rising ska ingå. Ändå kan jag inte starta en server med nya kartorna + att det i origins står att CR är tillgängligt först den 17 december?

Edit: Ignorera mig, det är bara jag som inte visste att det var tids exklusivt för er premium spelare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det är den fjärde redan, var är patchen då???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar