Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

Enligt IGN medflera sa ar motorljuden inte speciellt bra och inte krockljuden heller ,det horde man tydligt pa videon,
GT har val aldrig haft riktigt bra motorljud.

Medlem

De GT's jag provat (ända upp till 4'an) så har de lustiga däcksljud. Man undrar liksom wtf.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Men jag fattar inte vad Polyphony har emot genvägar. Krävs andra däck för att delta i ett lopp kommer inte en enda köpare bli förbannad på en direktlänk från garage till däckshop.

Missade du den stora vita rutan med blå text som sa att du kan från dom flesta menyer trycka på start, välja car settings och köpa vilka delar som helst till din bil?

Suverän recension. Det här är vad GT5 skulle varit. För två år sedan. Känns som att dom tog för lång tid på sig, igen. Fan alltså, hade dom inte kunnat lägga ner lite mer tid på GT5 och sen hoppat direkt till PS4?

+ Stötdämparna. Känns vitalt att uppgradera dom. Gör man det inte så är det för lätt att rulla om du är liiite för oförsiktig.
+ Däck. Känner och framförallt hör bättre vad som händer med individuella hjul. FF-halk är mums, MR's är mer oförlåtande.
+ Aerodynamik. Äntligen en vettig modell.
+ Menyerna. Tack gode gud.
+ Grafiken.
+ Musiken! Fick en rejäl retrotrip när jag hörde någon låt från GT4 dessutom.
+ Coffee Breaks.
+ "Base Model" av många rejjsärr kärror. Nice för onlinelirande.
+ Banorna. DLC kommer.. Snart. Hade ändå velat ha Special Stage Route 11 från start.

- Skademodellering. Skräp.
- Ljud. Bättre är inte bra nog längre. Sug ägg.
- "Lull-lull." Ja, visst är det skitkul att köra på månen. En gång.
- Standardbilar. Försvinn för helvete. Kolla in Detta as till exempel. Visst, förbättrad men.. Urgh.
- FPS. "Måste" köras i 720P för att inte lagga sönder på vissa banor.

Överlag. Detta är GT5, två år försenat.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

Enligt IGN medflera sa ar motorljuden inte speciellt bra och inte krockljuden heller ,det horde man tydligt pa videon,
GT har val aldrig haft riktigt bra motorljud.

http://www.youtube.com/watch?v=659PCcIwVNg

Skrikande däck låter inget vidare i alla fall. Jag har dock inte superkoll på hur de ska låta.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

Enligt IGN medflera sa ar motorljuden inte speciellt bra och inte krockljuden heller ,det horde man tydligt pa videon,
GT har val aldrig haft riktigt bra motorljud.

http://www.youtube.com/watch?v=659PCcIwVNg

Skrikande däck låter inget vidare i alla fall. Jag har dock inte superkoll på hur de ska låta.

http://www.youtube.com/watch?v=CStAf5jAk2A Typ så?
http://www.youtube.com/watch?v=3Sa2ngi2jh0 Eller så?

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av kebbe:

Riktigt trist att det inte blev någon PS4-titel, har inte den minsta lust att vare sig köpa eller spela någonting till förra generationens konsoler framöver.

Med sådan inställning låter det som du kan komma att missa en del roliga spel.
Jag sitter fortfarande och kör spel på ännu äldre konsoler än 360 och PS3 för det finns spel till dem som jag helt har missat som är hur roliga som helst och som kan komma över för en spottstyver.

Efter sju år av samma trista hårdvara och minst fem år av samma tekniska begränsningar så rör det mig faktiskt inte i ryggen om jag missar ett eller två bra spel mot slutet. Har betydligt fler än så i backloggen.

Redaktör
Skrivet av Margy:
Skrivet av abominable:

Blir ju lite småsugen på detta men eftersom jag nästan kört slut en ratt redan på GT5 så undrar jag ju lite varför man ska spela detta. Läser jag recensionen så verkar det här spelet vara mer eller mindre en putsad versionen av GT5. Jag kanske har lite dålig läsförståelse idag men jag hade gärna haft en liten del i recensionen som går igenom vad som faktiskt är nytt. Är 120 nya bilar, 5 nya banor och lite bättre (jag ser ingen skillnad) grafik allt som är nytt? Förutom det meningslösa månlandartramset då. Är det fortfarande en 4:a i betyg för mig som spelat flera hundra timmar i GT5?

Jag har bara spelat GT Academy som kom tidigare i år men redan där märktes att fysiken och körkänslan förbättrats en hel del.

Även för mig som spelar med handkontroll så lyckades spelet utmärkt med att förmedla hur vikten förflyttas mellan hjulen och man kan "känna" betydligt bättre när man ligger på gränsen av vad däcken klarar av jämfört med GT5.

En mer "mer" än "mindre" putsad version av GT5 skulle jag säga. Det känns som det spel GT5 borde ha varit: mycket bättre körkänsla, rappare och begripligare menyer, osv. Än har jag inte stött på nåt som femman gjorde bättre. Det har sina egenheter, men som GT-veteran har du säkert inga problem att leva med urkassa skador, rasslig navigering m.m.

Skrivet av Edd1e:
Skrivet av Tompa:

Men jag fattar inte vad Polyphony har emot genvägar. Krävs andra däck för att delta i ett lopp kommer inte en enda köpare bli förbannad på en direktlänk från garage till däckshop.

Missade du den stora vita rutan med blå text som sa att du kan från dom flesta menyer trycka på start, välja car settings och köpa vilka delar som helst till din bil?

Suverän recension. [...].

Japp. De 10 första rutorna berättade pedagogiskt hur man kör bil, och eftersom jag haft körkort sen 1992 och spelat typ alla bilspel de senaste 15 åren tröttnade jag. Jag har inte arbetat in startknappsgenvägen i skallen än, men den är tveklöst riktigt bra. Fast fortfarande inte lika bra som en tydlig länk på relevant plats.

Tack! Kul att höra frånjust dig - du kan dina racingspel och är inte rädd att kritisera när du inte håller med. Det här värmde.


signatur
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

hade sagt lika tråkigt som GT5 tyvärr, men körkänslan e mycke bättre tackvare nya fysikmotorn


signatur

Sim-Racing

Medlem

Någon som vet om man kan se skillnad på om det är en standard eller premium bil innan man köper den!?

Medlem
Skrivet av tommmme:

Någon som vet om man kan se skillnad på om det är en standard eller premium bil innan man köper den!?

Tror att premiumbilarna har en gallerivy i butiken där du kan titta närmare på bilen.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Nej det tar inte lång tid att komma någon vart i spelet. Jag köpte det i fredags och har redan köpt en bil för miljonen.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Nej det tar inte lång tid att komma någon vart i spelet. Jag köpte det i fredags och har redan köpt en bil för miljonen.

Är det så? Men hur många timmar har du lagt ner? Och har det varit mycket grindande?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Nej det tar inte lång tid att komma någon vart i spelet. Jag köpte det i fredags och har redan köpt en bil för miljonen.

Är det så? Men hur många timmar har du lagt ner? Och har det varit mycket grindande?

Jag har lagt ner ganska många timmar, satt hela fredagkvällen fram till 3 på nattten, och kommit till International B-licens. Då har jag dock samlat alla stjärnor i de olika ligorna och fått guld i alla utmaningar. Vill man bara komma upp i licenserna och få mycket prispengar kan man göra det betydligt snabbare än vad jag gjort.

Än så länge känns inget som grindande då nästan alla race och utmaningar varit roliga...förutom utmaningarna på månen då, riktigt sömnpiller.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Nej det tar inte lång tid att komma någon vart i spelet. Jag köpte det i fredags och har redan köpt en bil för miljonen.

Är det så? Men hur många timmar har du lagt ner? Och har det varit mycket grindande?

Jag har inte grindat, det är inte wow vi pratar om. Jag kört en del i S-klassen. Jag har kört 14 timmar totalt och lagt minimalt antal pengar på uppgraderingar. Om det skulle gå och fixa super bilar på några timmar hade det varit rätt värdelöst och tråkigt eftersom att då är målet för lätt.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Propy:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Nej det tar inte lång tid att komma någon vart i spelet. Jag köpte det i fredags och har redan köpt en bil för miljonen.

Är det så? Men hur många timmar har du lagt ner? Och har det varit mycket grindande?

Jag har inte grindat, det är inte wow vi pratar om. Jag kört en del i S-klassen. Jag har kört 14 timmar totalt och lagt minimalt antal pengar på uppgraderingar. Om det skulle gå och fixa super bilar på några timmar hade det varit rätt värdelöst och tråkigt eftersom att då är målet för lätt.

låter helt ok. Då kanske det blir ett köp ändå. Var visst billigt på Webhalölen idag.

Vad jag menade med grinda så är min erfarenhet att man får köra om lopp en hel del i GT för att ha råd med bilar.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar