GF8800 AGE OF CONAN

Medlem
GF8800 AGE OF CONAN

hej
skaffade mig idag ett GF8800GT512 för att kunna njuta lite mer av AoC
men då och då jag spelar så slocknar skärmen och får medelandet "No signal, Going to sleep"

musiken spelas fortfarande i bakgrunden men lyckas inte få tillbaka bilden.

Vad beror detta på har jag för svag processor för kortet?
Körde tidigare med GeForce 7800GTX utan samma problem.

Min datori
AMD64 dual core 4200+
2.256 GB ram DDR

sen grafikkortet då Geforce 8800 GT 512

tack på förhand hejs!

Medlem

Det kan ju vara att sladden från din datorskärm till ditt grafikkort sitter löst, så att den tappar kontakten.
Det är ju värt att kolla iallafall.

Medlem

hehe det har jag kikat!
verkar som det har med watten i mitt nätagg att göra
har 400W

400W är för lite för 8800GT sägs det i de forum jag kollat i

blir för varmt helt enkelkt?

Medlem
Skrivet av eine_petule:

kollat i

blir för varmt helt enkelkt?

Värmen är nog inget problem då ett 400W inte kan leverare så mycket output. Kör ett 8800GT med ett 520W agg och även det är i underkant. Min burk utvecklar en jävla massa värme dock men det är löst med ett bra Antec chassi. Har totalt 7 fläktar i datorn.
8800GT klarar mycket hög temeperatur, upp emot 90 grader ska inte vara något problem alls men detta kan såklart påverka övriga komponenter som sitter nära grafikkortet. Testa att öppna chassit och spela lite om du har ett dåligt airflow i burken, annars så måste du nog skaffa dig ett nytt agg+chassi


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

oki som jag trodde, har nu burken öppen
då det funkade bra vid installationen och allt men sen då det blev för mkt för nätagget som även mina kunniga vänner trodde så blir att prova nytt NA
tack för visat intresse

Medlem

Jo, 400 W är nog i minsta laget för vilken dator som helst nuförtiden.
Men som tur är så är ett nytt nätagg inte allt för dyrt, så jag hoppas det löser sig kvickt för dig

Medlem

hoppas jag med less på att köra AoC som caster och inte se effekterna

Medlem

jo ett 400w nätagg är för litet...när jag beställde datorn så stod det att minst ett 500w nätagg till 8800an....har ett 580w så fungerar fint

Medlem

tack för alla svar ska idag inhandla ett nytt och hoppas allt löser sig

Medlem

Köpte idag ett nytt nätagg (620W) samma problem
screen turns black "No signal, Going to Sleep"

620W och ett GF8800GT 512

och AoC men samma med andra spel verkar som kortet bara dör och underpresterar :S

Några andra ideer på vad det kan vara?

COMP
AMD64 4200+ dual core
2.245GB RAM
GeForce 8800GT 512
Nätagg HK 620W

Gen
Medlem

Har du verkligen pluppat i strömförsörjningskontakten i kortet? Helst ska man väl ta en som inte delas med en HDD.

Inaktiv

Jag tror att antingen blir GPU:n för varm eller så får den inte tillräckligt med ström.

Om det är värmen så undersök (i den mån det går) om kylaren sitter på ordentligt och att fläkten snurrar.

Som någon också sa, kolla så att du verkligen satt i strömkabeln i grafikkortet. Sen kan du också undersöka vilka så kallade "rails" din PSU har och försök se till så att grafikkortet sitter på en egen rail. Det går förmodligen att läsa i manualen till din PSU.

Jag kör ett 8800GTS 512mb på ett Corsair 520W och det fungerar helt felfritt. Denna PSU har två rails och jag kör grafikkortet på den ena railen och resten (HDD, fläktar etc) på den andra.

Om man kollar upp sina rails kan man enkelt köra en "normaldator" med ett hyfsat grafikkort (typ 8800) på en 400W-PSU om man belastar det jämt.

Medlem

hehe tack för alla svar ! rengjorde min fläkt till processorn och skaffade mig en fläkt som står och fräser rakt in på både procc och graffet!

allt med det där kopling rail etc får jag be en polare ta en koll på!

tack så mkt för visat intresse!

Mvh Jyel

Medlem

haha samma problem allt är svalt med min inköpta fina fläkt men skiten slocknar :/

får vänta på hjälpen se vad den nissen säger

Inaktiv

Jag har haft liknande problem och det var tyvär moderkortet som hade bränt.

Medlem

Efter ca 2minuter på google pekar allt på att det är i drivrutinerna problemet ligger.

Medlem
Skrivet av ionass:

Efter ca 2minuter på google pekar allt på att det är i drivrutinerna problemet ligger.

laddat ner de nya så vet inte vad du fick för information i google

please utveckle

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av ionass:

Efter ca 2minuter på google pekar allt på att det är i drivrutinerna problemet ligger.

laddat ner de nya så vet inte vad du fick för information i google

please utveckle

precis där problemet ligger, många säger att de behöver köra äldre drivers med gamla moderkort.

Medlem

okido vilka skulle du rekommendera då?
för allt funkar som smooort med mitt 7800GTX hur kass fpsen än blir så ryker aldrig skärmen

tack Jonass

Medlem

var kortet som var pajj hejja!

Gen
Medlem
Skrivet av eine_petule:

var kortet som var pajj hejja!

Kan tänka mig många som hade avslutat sitt AoC konto och skyllt allt på Funcom Iaf de som whinar på det officiella forumet.

1
Skriv svar