Köp bil för 740 kronor i Angry Birds Go!

Medlem
Skrivet av golom:

Folk borde bojkotta skit som detta, är enbart för att lura folk.

Likt vad ALLA F2P (free-2-Play) spel med "microtransactions" är, de använder ordet "Free" för att antyda till att spelet skulle på något sätt vara gratis när i faktum det kostar pengar för att spela.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Lash:

Ha en hjärna och se til att kredituppgifterna inte är inlagda? Det ör fan darveniam på idioter som hamnat i klistret med räkningar på tusentals kronor när ungarna varit framme... men vällkommen till det modärna samhället inget eget ansvar utan skyll på någånannan det är lättare

Individerna som gör dessa spel är inte dumma, som jag skrev ovan så har dom som driver Habbo hotel tröttnat på föräldrar som spärrar inapp purchases åt sina barn kommit runt detta och nu kan kidsen smsa bort tusentals kronor, för hur många föräldrar har satt spärrar på sms?

http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressm...

Har för mig att dom förlorade :/

äh, barn behöver inga rättigheter. Företagen vill ju ha pengar...

Helt sjukt att det går så långt att det inte går att stoppa sån här skit. En sak att man betalar för att snabba på nån progress, men det ska inte vara obligatoriskt! Och det ska aldrig riktas till barn.

Undrar hur spel ser ut om 10år...jag tar hellre en prenumerationstjänst än alla dessa mikrotransaktioner!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tyvär finns det folk dum nog som köper det med...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Deprimerande är det.
Vet folk som spenderat flera fullpris spel i candy crush saga tex.
Brukar reta dom med att fråga vad fick du för dina 1500kr du lagt ut i candy crush saga?
Vissa skäms vissa är mer dumma än så sa att dom lagt på extra liv och fusk.
Det är bara det inget av det är sånt man har kvar utan bara tillfälliga "boost"

Vi vill inte att spelindustrin förvandlas till en legitim scamindustri


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tycker det är helt okej av företaget att göra som dom gör. De lägger en technical artist på jobbet som jobbar kanske i en vecka därefter har en programmerare på jobbet i 2-3 dagar som fixar lite special förmågor eller nått. Vet iofs inte vad dessa människor tjänar men 15 stycken bilar sålda så är vi uppe i 11 tusen vilket jag antar att företaget gör +- noll på. Allt därefter är vinst.

Sen måste man ju ändå säga. Konsumenten faktiskt spenderar 740 kr så antar jag att hen anser att det är värt sina pengar. En kille spenderade 38 000 dollar i dota2 på en kurir... Så varför inte?

Medlem
Skrivet av 413X:

Jag tycker det är helt okej av företaget att göra som dom gör. De lägger en technical artist på jobbet som jobbar kanske i en vecka därefter har en programmerare på jobbet i 2-3 dagar som fixar lite special förmågor eller nått. Vet iofs inte vad dessa människor tjänar men 15 stycken bilar sålda så är vi uppe i 11 tusen vilket jag antar att företaget gör +- noll på. Allt därefter är vinst.

Sen måste man ju ändå säga. Konsumenten faktiskt spenderar 740 kr så antar jag att hen anser att det är värt sina pengar. En kille spenderade 38 000 dollar i dota2 på en kurir... Så varför inte?

och om ett barn sitter och klickar på en 740-kronors bil? tror inte att föräldrarna ser på det på samma sätt som du


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av 413X:

Jag tycker det är helt okej av företaget att göra som dom gör. De lägger en technical artist på jobbet som jobbar kanske i en vecka därefter har en programmerare på jobbet i 2-3 dagar som fixar lite special förmågor eller nått. Vet iofs inte vad dessa människor tjänar men 15 stycken bilar sålda så är vi uppe i 11 tusen vilket jag antar att företaget gör +- noll på. Allt därefter är vinst.

Sen måste man ju ändå säga. Konsumenten faktiskt spenderar 740 kr så antar jag att hen anser att det är värt sina pengar. En kille spenderade 38 000 dollar i dota2 på en kurir... Så varför inte?

och om ett barn sitter och klickar på en 740-kronors bil? tror inte att föräldrarna ser på det på samma sätt som du

Nej, men det är ändå knappast speltillverkarens fel. Alla människor ska vara noga med sina pengar och att låta sina barn ha tillgång till den typen av summor är fel. Då får föräldern helt enkelt inte låna ut sin mobil/pad om inte denna människa sätter på någon form av barnlås. Varför gnälla på ett kreditkortsföretaget om du lånat ut kortet till ditt barn?

Medlem
Skrivet av golom:

Folk borde bojkotta skit som detta, är enbart för att lura folk.

Jag håller helt och hållet med. Jag tycker inte denna typ av spel har något att göra på seriösa siter som FZ.se.

Medlem

Vem är du att avgöra att detta inte är seriöst nog att vara på fz?? Shot folk som du är ett sånt jävla skämt självutnämd finsmakare av spel som anser sig själv stå över den breda massan. Spelat många mobil spel där jag petat in en slant pga den enkla anledningen att det varit jävligt roligt en stund och fördrivit dötid.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
12
Skriv svar