Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem

Har en liten fråga som någon kanske kan besvara.

Kör demot på PS3, och några gånger när jag har varit mitt uppe i en runda så hamnar jag helt plötsligt i huvudmenyn, utan något meddelande eller något, någon mer som varit med om detta?

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av galth:
Skrivet av Jozo:

Skulle inte prone finnas i PC-versionen? Jag har för mig att de har sagt det...

Jag förstår inte ens varför de inte har med funktionen i konsollversionerna eller i PC-versionen, de flesta andra spelen har ju det. Och det är ju en naturlig reaktion att slänga sig ner om man blir beskjuten...

Ja precis, även J.Rambo blir tvungen att lägga sig ner ibland när kulregnet tar överhanden!,

undrar varför? kanske för svårt att träffa sitt mål då jäkeln gömmer sig? antagligen för att de ska vara "lättare" och passa fler

Nej jag röstar för att dom skippar steloperationerna!

Hört talas om "Dolphin dive"?
Jag är glad som fan att prone är borta, var absolut det drygaste med BF2, alla jävla bug-abusers..

Bara att anpassa spelstilen, alla sitter ju i samma båt. Hoppas dock på att dom släpper offentliga client side servrar :S

Dolphin Dive blev ju patchat i BF2 så att det inte skulle vara lika effektivt, nu blir man ju nästan glad av att se folk som Dolphin Dive;ar för då blir dem en lätt kill :]

Medlem
Medlem
Skrivet av Tomtefar:

HUR MAN ÄNDRAR FOV'EN I BFBC2!

http://badcompanytwo.com/news-tidbits/how-to-change-your-fov-...

slut whine nu...

Mycket bra länk!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

HUR MAN ÄNDRAR FOV'EN I BFBC2!

http://badcompanytwo.com/news-tidbits/how-to-change-your-fov-...

slut whine nu...

Bara jag som tycker det där är detsamma som att fuska?

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av galth:
Skrivet av Jozo:

Skulle inte prone finnas i PC-versionen? Jag har för mig att de har sagt det...

Jag förstår inte ens varför de inte har med funktionen i konsollversionerna eller i PC-versionen, de flesta andra spelen har ju det. Och det är ju en naturlig reaktion att slänga sig ner om man blir beskjuten...

Ja precis, även J.Rambo blir tvungen att lägga sig ner ibland när kulregnet tar överhanden!,

undrar varför? kanske för svårt att träffa sitt mål då jäkeln gömmer sig? antagligen för att de ska vara "lättare" och passa fler

Nej jag röstar för att dom skippar steloperationerna!

Hört talas om "Dolphin dive"?
Jag är glad som fan att prone är borta, var absolut det drygaste med BF2, alla jävla bug-abusers..

Bara att anpassa spelstilen, alla sitter ju i samma båt. Hoppas dock på att dom släpper offentliga client side servrar :S

Skulle ju kunna ändras skitlätt så det inte blir möjligt men... Dålig utsäkt


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Tomtefar:

HUR MAN ÄNDRAR FOV'EN I BFBC2!

http://badcompanytwo.com/news-tidbits/how-to-change-your-fov-...

slut whine nu...

Bara jag som tycker det där är detsamma som att fuska?

klart det är fusk, jag menar, det är ju bara att läsa denna tråden som alla andra i världen...

det är även fusk att stänga av vissa grafikinställningar så att man får mer fps!

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Tomtefar:

HUR MAN ÄNDRAR FOV'EN I BFBC2!

http://badcompanytwo.com/news-tidbits/how-to-change-your-fov-...

slut whine nu...

Bara jag som tycker det där är detsamma som att fuska?

klart det är fusk, jag menar, det är ju bara att läsa denna tråden som alla andra i världen...

det är även fusk att stänga av vissa grafikinställningar så att man får mer fps!

Nej nu är du ute och cyklar... grafikinställningarna ändrar du in-game via existerande spelinställningar. Ändrar man FOVen via att trixa med upplösningar i windows och genom modifierande av spelfiler får man klara fördelar som andra inte har möjlighet (eller ens känner till) att få.

Ser du skillnaden?

En mycket grov jämförelse är wallhack, du kan se någon genom en vägg men dom kan inte se dig... med högre fov kan du se folk där folk vanligtvis inte hade sett dig..... same same yeah? Rättvist är det iallafall inte.

Jag håller med Dice fullständigt, om widescreen-upplösningar ger fördelar gentemot folk i vanliga 4:3 upplösningar så tillåt det inte. Folk ska inte ha fördelar för att dom har råd att köpa annorlunda utrustning.
Med det sagt sitter jag själv på en 16:10 skärm och en monsterburk så jag har ingenting emot att få höja min fov men det är för mig viktigare att spelet är rättvist.

Medlem

Klart som tusan att ändra fov är fusk.

The bottom line är att man får ett övertag gentemot andra genom att manipulera spelet.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Tomtefar:

HUR MAN ÄNDRAR FOV'EN I BFBC2!

http://badcompanytwo.com/news-tidbits/how-to-change-your-fov-...

slut whine nu...

Bara jag som tycker det där är detsamma som att fuska?

klart det är fusk, jag menar, det är ju bara att läsa denna tråden som alla andra i världen...

det är även fusk att stänga av vissa grafikinställningar så att man får mer fps!

Nej nu är du ute och cyklar... grafikinställningarna ändrar du in-game via existerande

Du vet att grymt många håller på att ändrar sina grafikinställningar utanför "in-game" inställningarna va? Bloomen, Vattnet ect..

http://badcompanytwo.com/news-post/pc-beta-performance-guide/

och det är redan jävligt många som gör det för att få mer fps utan att ändra gubbarnas grafik osv.. och detta gör man absolut inte ingame

Och bloomen tog jag iaf bort för att precis allt lös och skulle vara så fint så man såg inget

Medlem

http://badcompanytwo.com/news-post/bf-blog-bad-company-2-pc-g...

Läs detta om ni inte gillar hur FOVen är nu -.- eller det kanske är fusk när det kommer i retailen också?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

http://badcompanytwo.com/news-post/bf-blog-bad-company-2-pc-g...

Läs detta om ni inte gillar hur FOVen är nu -.- eller det kanske är fusk när det kommer i retailen också?

Faktum kvarstår fortfarande, ändrar du din fov i BETAn genom att trixa med upplösningar för att komma åt resultat som andra ovetande människor inte kan få så är det väl ändå fusk?

Lite som när folk hade neon-skins i quake, det kallade dom väl också fusk under en period.

Kanon att dom inför det i retailen dock, inte sett den blogposten förut... +1

Medlem

Har inte haft några problem med lagg och spelet flyter bra.
Underbar känsla och ljuden är dom mest realistiska jag varit med om i liknande spel. Trycka på med fullt ös och max bas när man hör A-10 lägga en runda över huvudet är bland det mäktigaste jag varit med om i spelväg.

En sak som däremot är grymt irriterande är hitboxen och skadeutdelningen. Ibland kan man ha M24(sniper) och låst på en kille man bara ser huvudet på, registrera träff men inte hs.
Ibland höftar man iväg en halvmeter ovanför huvudet och får hs.

Och vad fan är det med skadan?? Jag menar, man lägger eld med halvtum, exakt halvtum!, och får flera träffindikationer men karln vägrar stupa! Allvarligt, en halvtum i foten och man vore ju köttfärs..

Jag hoppas att det bara är nån glitch dom jobbar på att få bort, för resten av spelet är underbart. I annat får man sikta in sig på "hardcore" och hoppas att det funkar bättre.

Medlem

Har lirat betan på PC litegrann och har följande intryck:

+
Skön känsla
Bra ljud
Förstörelsen

-
Spelet känns lite "trubbigt" (skott träffar inte alltid)
Lite för kaotiskt (man blir trött)
Gungande bild när man springer
Går ej att lägga sig ner

Ser fram emot fullversionen när den kommer. Hoppas den är rejält slipad och att man har lagt till prone.

Medlem

Har lirat betan på PC litegrann och har följande intryck:

+
Skön känsla
Bra ljud
Förstörelsen

-
Spelet känns lite "trubbigt" (skott träffar inte alltid)
Lite för kaotiskt (man blir trött)
Gungande bild när man springer
Går ej att lägga sig ner

Ser fram emot fullversionen när den kommer. Hoppas den är rejält slipad och att man har lagt till prone.

Medlem

Tycker att prone borde finnas för sniper i alla fall. Annars går det bra utan! Jag tycker det är ett sjukt bra spel faktiskt. Det var länge sedan jag tyckte att ett FPS och särskilt att spela online var så här roligt.

Det är lite småbuggar som stör, och så tycker jag att det kniven är lite overpowered. Såg en tomte fem meter ifrån mig som medic med en M249, hann inte få upp siktet men pepprade som en galning rakt mot honom. Han lyckades ändå springa fram och hugga ned mig utan att dö. Visst, siktet är inte direkt bra, men med tanke på hur många skott den spottar ut sig så borde han ändå blivit träffad.

Måste dock hålla med om att förstörelsen är riktigt rolig. Det känns mer som krig på riktigt nu. Kul när man försöker gömma sig (i enlighet med gammal vana) och så helt plötsligt så sprängs hela väggen man står bakom. Surprise!

Medlem
Skrivet av Johan:

Har lirat betan på PC litegrann och har följande intryck:

+
Skön känsla
Bra ljud
Förstörelsen

-
Spelet känns lite "trubbigt" (skott träffar inte alltid)
Lite för kaotiskt (man blir trött)
Gungande bild när man springer
Går ej att lägga sig ner

Ser fram emot fullversionen när den kommer. Hoppas den är rejält slipad och att man har lagt till prone.

Prone kommer som sagt inte finnas med alls.:down::down::down:


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Prone kommer som sagt inte finnas med alls.:down::down::down:

Du menar :up::up::up:

Tänk dig hur noob mountain hade sett ut med prone. Det är tillräckligt med campande redan nu.

Medlem

Servrarna stängs väl ner på onsdag om jag förstått rätt.
Fattar inte hur jag ska stå ut till släppet...

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Servrarna stängs väl ner på onsdag om jag förstått rätt.
Fattar inte hur jag ska stå ut till släppet...

Resettas all progress och den level man har uppnått i betan? Eller kommer man kunna fortsätta där man var i fullversionen?

Just det, en annan sak som jag funderar på. Går det inte att sortera efter t.ex. ping, namn, antal spelare etc? För mig går det inte att klicka på rubrikerna i serverbrowsern för att ordnad etta. Trodde det var grundläggande funktion att kunna göra sånt.

Medlem
Skrivet av zAjben:
Skrivet av Cedliq:

Servrarna stängs väl ner på onsdag om jag förstått rätt.
Fattar inte hur jag ska stå ut till släppet...

Resettas all progress och den level man har uppnått i betan? Eller kommer man kunna fortsätta där man var i fullversionen?
Ja det resettas

Just det, en annan sak som jag funderar på. Går det inte att sortera efter t.ex. ping, namn, antal spelare etc? För mig går det inte att klicka på rubrikerna i serverbrowsern för att ordnad etta. Trodde det var grundläggande funktion att kunna göra sånt.
I releaseversionen kommer det garanterat finnas en mycket bättre serverbrowser

Medlem

Tack så mycket!

Medlem

Battlefield med bättre grafik. Jag tror att jag skulle tröttna väldigt fort så jag är inte säker på om jag köper spelet. Undrar hur länge det dröjer innan massa fuskare börjar drälla på servrarna?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Eottt:

Prone kommer som sagt inte finnas med alls.:down::down::down:

Du menar :up::up::up:

Tänk dig hur noob mountain hade sett ut med prone. Det är tillräckligt med campande redan nu.

Nej:down:
Känns så jevla lol att man inte kan lägga sig ner i ett krigsspel.


signatur

B lup

Medlem

Fanns ju inte prone i CS heller och det var ingen som klagade där

Medlem

Någon som vill skänka en key nu under den sista veckan innan release?

Medlem

Ni som spelat PC beta, har det forbattras mycket under beta tiden angande prestanda? Kommer missa releasen med nagra dagar, fortfarande i Thailand. Men hoppas jag kommer kunna kora det med vettiga installningar, har ett 4890 sa det ar ju inte sa pjakigt!

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Ni som spelat PC beta, har det forbattras mycket under beta tiden angande prestanda? Kommer missa releasen med nagra dagar, fortfarande i Thailand. Men hoppas jag kommer kunna kora det med vettiga installningar, har ett 4890 sa det ar ju inte sa pjakigt!

Inte direkt synd om dig.

Ang. betan så har jag inte märkt nån större förändring prestandamässigt. Har oxå 4890 och i5. Var det dålig prestanda för dig innan du åkte eller? Vad har du för prolle?

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Comstedt:

Ni som spelat PC beta, har det forbattras mycket under beta tiden angande prestanda? Kommer missa releasen med nagra dagar, fortfarande i Thailand. Men hoppas jag kommer kunna kora det med vettiga installningar, har ett 4890 sa det ar ju inte sa pjakigt!

Inte direkt synd om dig.

Ang. betan så har jag inte märkt nån större förändring prestandamässigt. Har oxå 4890 och i5. Var det dålig prestanda för dig innan du åkte eller? Vad har du för prolle?

betan borjade ett tag efter vi hade akt sa har inte testat den hehe. Men har 4gb Corsair DDR2, en Q6600 i 3ghz och mitt 4890. Hoppas kunna kora med nagorlunda hoga installningar

Medlem

Helt suveränt spel o väldigt efterlängtat efter alla cod!!

O ni som har super lagg osv. Skaffa er riktiga datorer .. För era ombyggda kontors maskiner med stort graffekort o mer minne funkar inte. Tråkigt men stora bra spel kräver sin maskin o bra hårdvara.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar