En guide till Wildstar – klasser och paths
Hur börjar ditt äventyr på planeten Nexus? FZ presenterar Wildstars olika klasser och paths inför helgens betatest.
Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.
testa healers det e roligast om det e någon i gruppen du inte gillar så Råkar du missa några heals eller heal
Spellslinger är riktigt rolig och kräver både lite mechanics och micro. Väldigt kul när man får kläm på den även om skillköns nuvarande funktion (eller icke-funktion) i kombination med 200ms (Betaservrarna hänger i Texas) och skit bakom spakarna (skyller dock inte detta på carbine) gör att den lär bli ännu roligare till release.
Spellslinger är riktigt rolig och kräver både lite mechanics och micro. Väldigt kul när man får kläm på den även om skillköns nuvarande funktion (eller icke-funktion) i kombination med 200ms (Betaservrarna hänger i Texas) och skit bakom spakarna (skyller dock inte detta på carbine) gör att den lär bli ännu roligare till release.
Gött! Spellslinger är faktiskt mitt första val.
Ohhh Medic class gud va skoj jag har spelat healer i alla mmos hitils sen eq1 så ser fram emot denna..
Finns 6 klasser totalt i spelet. Alla kan vara DPS (damage-dealer) rollen, varav 3 har Healer som alternativ spec, och 3 har Tank som alternativ spec. Sen kan du såklart välja (beroende på abilities och "AMPs" som funkar som Talents i andra MMOs), om du vill spela lite som en Hybrid (både damage och healing, fast inte lika effektiv som ren damage eller healer).
Medic (som namnet antyder) kan vara Healer och DPS. Men dom andra som har sina egna för/nackdelar, heter Esper och Spellslinger. Alla 3 är tänkt att vara lika bra på att hela eller skada folk, fast på olika sätt
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Ohhh Medic class gud va skoj jag har spelat healer i alla mmos hitils sen eq1 så ser fram emot denna..
Finns 6 klasser totalt i spelet. Alla kan vara DPS (damage-dealer) rollen, varav 3 har Healer som alternativ spec, och 3 har Tank som alternativ spec. Sen kan du såklart välja (beroende på abilities och "AMPs" som funkar som Talents i andra MMOs), om du vill spela lite som en Hybrid (både damage och healing, fast inte lika effektiv som ren damage eller healer).
Medic (som namnet antyder) kan vara Healer och DPS. Men dom andra som har sina egna för/nackdelar, heter Esper och Spellslinger. Alla 3 är tänkt att vara lika bra på att hela eller skada folk, fast på olika sätt
pfft vad har hänt med dom pure healer classerna super healers o så krappy dps s dom inte äns kan döda något själva
Aurin Spellslinger all the way!
Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska maina vid release. Står just nu mellan aurin esper eller mordesh spellslinger.. Men path blir solklar settler!
Av vad jag märkte under stress testet så finns det dessutom interaktion mellan dom olika pathsen som får en att känna sig delaktig ifall man så vill.
Körde scientist själv, stötte på en trasig mining robot som jag kunde få att funka... tänkte nu får jag allt en liten belöning eller nått uppdrag att fixa fler, men nej, efter den hade arbetat lite så hände inget mer, trodde jag... tills jag insåg att det låg två märkliga kristaller bredvid den som jag inte kunde plocka up, och då mindes jag att jag tidigare spanat folk med settler pathen som sprungit runt med dessa konstiga kristaller över huvudet. Där och då vart jag 100% övertygad om att jag verkligen gillade spelet.
Såg även lite taktiskt placerade objekt som jag kunde påverka med min scan-bot intill soldiers holdout missions, så tror man kan har bra mycket skoj som en grupp spelare där man faktiskt kan komplettera varandra.
Och man behöver inte oroa sig över att inte få ta del av annat innehåll bara för att man valt en specifik path, jag älskar att utforska och hittade alla möjliga hemligheter, och då vart jag ändå inte högre lvl än 11-12 nånstans.
Början är tyvärr ganska seg och inte så öppet, men men.
Gillar verkligen era guider. Ger mer info, mer kött på benen. Wildstar är visserligen inget för mig, jag gillar ESO mer, men är fortfarande kul läsning och jag hoppas verkligen att alla som är sugna på Wildstar inte blir besvikna vid release och endgame.
Tack!
Kikade på lite streams och en av dom spelade tank, ljudet från en av attackerna som uppkom ungefär vara tredje sekund var extremt påfrestande, SWOSH SWOSH lät det. Bara detta ljud får mig att bli tveksam fast Angry Joe's BETA IMPRESSIONS(http://www.youtube.com/watch?v=lMfgz-izFIA&feature=c4-overvie...) satt spiken i kistan( vill dock prova), vi alla har helt enkelt olika smaker, denna tecknade form passar inte mig plus att det jag såg varken kändes nytt eller lockande. Questandet var som att gå tillbaka till releasen av WoW, gå dit, plocka detta, gör detta you know the drill
Striderna kändes smått "hackiga" och kaotiska. PVP matchen var bara ett ändlöst spam av den där SWOSH SWOSH och folk som körde någon form av virvelvind. Har inte spelat detta så får hoppas att det spelas bättre än vad gör då man sitter som åskådare.
För mig just nu så känns ESO mer lockande dels för dess mer mörka/lifelike grafik, PVPn och exploration, att bara gå runt i världen och hitta en grotta i skymundan för att sedan finna en quest inuti där man kan få ett svärd som heter Crusader of the Light and Dark of Death and Souls, bara det är värt att få uppleva.
TVEKSAM DOCK till att betala månadskostnad för dessa två herrar.
Time will tell!
Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.
"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.
Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.
"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.
Mjo tyvärr brukar warrior vara undantaget, till och med när någon frågade Anet under en QA vilken klass som skulle passa bäst för en casual spelare, så småskrattade dem och sa warrior. Lite synd i min mening då det är den intressantaste klassen, men det är tråkigt när man har för lätt för sig.
Esper var väl den klass jag är intresserad av litet smått, men det där med att man måste stå still mycket dödade intresset helt. Jag hatar verkligen den designen för magi/avståndsfajting, iaf då det enbart är ett "därför att"-argument som lägger grunden. Tycker det blir mycket roligare med en rörlig spelbild.
Hoppas det blir roligt för de som är intresserade, dock.