Diablo III XP-boostas inför expansionen

phi
Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Synd att dom fixade buggen som gjorde att man kunde boosta en karaktär till 60 på kort tid ^^ Drog i alla fall upp de två klasser jag ej hade till 60 på 28min vardera

Ja, det var jättesynd för det var ju roligaste av allt med spelet.

Medlem

Mycket som verkligen har förbättrats genom den senaste patchen, en hel del som har blivit smidigare och bättre.

Men, jag tycker nog att drop-raten på Legendarys har ju ökat markant, näst intill det absurda. En timmes lirande leverar ju 1-3 drops.
Visst, det är nice med Legendarys, men det droppar sjukt ofta, och är inte så bra som man kunde hoppats. Rare-prylar konkurrerar kraftigt med de Legendary-drops som man får.

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av Revakkyh:

Synd att dom fixade buggen som gjorde att man kunde boosta en karaktär till 60 på kort tid ^^ Drog i alla fall upp de två klasser jag ej hade till 60 på 28min vardera

Känns det som du har förtjänat det? Var har känslan att levla och växa med sin karaktär blivit av?

Imo så är vägen till 60 bara ett sätt att snabbt testa på dom olika skillsen, när du kört lite med en ny så längtar du tills nästa, vilket enligt mig känns som för lång tid (börjat köra en wd från början level7 på andra svårighetsgraden pl47, och tycker det fortfarande tar för lång tid innan jag får nya skills att testa). Imo, så börjar du inte lära dig ändå förens level 60, då vissa skills på min monk som jag tidigare tyckt vart helt värdelösa har visat sig vara helt superba i kombination med vissa andra skills. Men smaken är väl som baken kan jag tänka mig, delad

Medlem

Nej orkar inte spela det nu... var ju inga intressanta ändringar i den där patchen.

Får se hur kul extramaterialet i expansionen är. Kan vara värt en spelning iallafall.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Imo så är vägen till 60 bara ett sätt att snabbt testa på dom olika skillsen, när du kört lite med en ny så längtar du tills nästa

Well, andra spelar tar det långsamt för att läsa storyn och ta in miljöer och så vidare, som en slags äventyr och berättandedel. Andra tycker det är kul att jobba lite och känna att man gör något och sedan blir belönad för det genom att komma någon vart.

Nu är i och för sig inte D3 något spel som kräver stark indelning av klasser och olika klassers roll (?), men i de spel som kräver det är också levelandet ett sätt att lära sig spela sin klass så att man t ex blir bättre i grupp.

Å ena sidan synd att spelare som du missar dom delarna, men å andra sidan; om dom inte är viktiga för dig så spelar det ju inte så stor roll.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:

Imo så är vägen till 60 bara ett sätt att snabbt testa på dom olika skillsen, när du kört lite med en ny så längtar du tills nästa

Well, andra spelar tar det långsamt för att läsa storyn och ta in miljöer och så vidare, som en slags äventyr och berättandedel. Andra tycker det är kul att jobba lite och känna att man gör något och sedan blir belönad för det genom att komma någon vart.

Nu är i och för sig inte D3 något spel som kräver stark indelning av klasser och olika klassers roll (?), men i de spel som kräver det är också levelandet ett sätt att lära sig spela sin klass så att man t ex blir bättre i grupp.

Å ena sidan synd att spelare som du missar dom delarna, men å andra sidan; om dom inte är viktiga för dig så spelar det ju inte så stor roll.

Ja självklart så finns det spel som tjänar bra mycket mer på sånt, nu var det ju specifikt d3 jag tyckte det gick för långsamt i (trots att det är 50%). Eller för långsamt och för långsamt, första gången så var det inte så farligt, men när man här dragit upp en gubbe till 60 så förstår man principen, men jo det är ju inte lika farligt som innan (då man dessutom kan höja ett snäpp i svårighetsgraden och inte ha några större problem att överleva, eller döda för den delen, 75% extra xp bara där om jag inte minns fel på procenten). Men jo, det finns faktiskt roller i D3, typ iaf, inte i samma mening som i mmo's, men du kan faktiskt som monk tanka (gosh, där har vi något jag gillar), dps:a samt support healing. Sen ja, single target dps, aoe dps, ja det finns iaf några olika sätt att spela på, men det fina är ju att experimentera sig fram till vad som funkar för dig själv, och för bästa sätt att experimentera imo är att ha alla runor upplåsta, vilket även betyder att du måste vara level 60.

Med det sagt, är glad att det ändock går lite fortare än första gången om man har några paragon levels

Medlem

Högre svårighetsgrad gör att man måste spela sin klass bättre. Men visst, jag har inte spelat igenom hela D3 (än) men det kanske stämmer att det är lite småsegt att spela om spelet på höge svårighetsgrad. Har man redan spelat igenom spelet kanske man inte heller läser storyn noga, speciellt om det är tredje eller fjärde gången man spelar.

Bäst kanske vore om det finns XP-boosts, men då kanske folk klagar på att det blir pay2win.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För mig som just kom tillbaka är det som ett helt nytt spel. Nu känns det som dom har fixat till allt som stack i ögonen, och fick mig att tappa intresset för det för nåt år sedan.
Lootet var i mina ögon det största problemet, och även om jag gillade tanken med det så blev det bara fel med AH. Sista stora failet var att ha samma 3 svårighetsnivåer som i D2 plus ytterligare en! Fanns inget alternativ än att varva spelet 4 ggr innan men kunde börja spela på riktigt, med att grinda legendarys som aldrig droppade. Allt detta är fixar nu.

Sitter förväntansfullt och studsar på stolen inför RoS

Medlem
Skrivet av Stapleboy:

Mycket som verkligen har förbättrats genom den senaste patchen, en hel del som har blivit smidigare och bättre.

Men, jag tycker nog att drop-raten på Legendarys har ju ökat markant, näst intill det absurda. En timmes lirande leverar ju 1-3 drops.
Visst, det är nice med Legendarys, men det droppar sjukt ofta, och är inte så bra som man kunde hoppats. Rare-prylar konkurrerar kraftigt med de Legendary-drops som man får.

Och det är precis som det skall vara. Fortfarande mindre dropp än (vad jag kommer ihåg från) D2. Att det finns Rares som kan konkurrera med vissa Legendarys är också rätt, då båda fortfarande rollar med variabla stats.

Klart, skulle gärna se att Legendarys i samma "viktklass" generellt alltid ska vara bättre, men efter att ha sett Thunderfury i videon ovan så är jag såld

Medlem
Skrivet av cruuse:

"D3 XP-boost", really???
Något som mina bekanta klagade mycket, som var en av anledningarna till att de flesta slutade, var att det rentav av för lätt att progressa.

Håll i hatten nu då, inte nog med att alla karaktärer delar Paragon lvl, dom har även tagit bort capen. Ifall du tycker det är jättejobbigt att komma några nivåer närmare infinity så får du nog vara beredd att vara ganska ensam om det. Eller klagar du kanske bara åt dina bekantas vägnar?

Medlem

Jag har spelat mer nu efter 2.0, än vad jag har spelat sedan spelet släpptes.

Nu känns det faktiskt som ett riktigt Diablo-spel, enligt min mening. Ser verkligen fram emot Reaper of Souls. Hardcore Crusader? JA TACK!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av cruuse:

"D3 XP-boost", really???
Något som mina bekanta klagade mycket, som var en av anledningarna till att de flesta slutade, var att det rentav av för lätt att progressa.

Håll i hatten nu då, inte nog med att alla karaktärer delar Paragon lvl, dom har även tagit bort capen. Ifall du tycker det är jättejobbigt att komma några nivåer närmare infinity så får du nog vara beredd att vara ganska ensam om det. Eller klagar du kanske bara åt dina bekantas vägnar?

Oj, ja det var då uppenbarligen ett tag sedan jag lade det på hyllan.
Hade det varit så vid release så hade vi(de först, sen jag) kanske inte slutat spela.
Blir definitivt att damma av det och köra igen.

Medlem

Gav spelet en sista chans nu när de har släppt sin stora patch men spelet är fortfarande skrattretande dåligt i jämförelse med PoE.

Medlem
Skrivet av pezit:

Gav spelet en sista chans nu när de har släppt sin stora patch men spelet är fortfarande skrattretande dåligt i jämförelse med PoE.

Vilken tur att du har PoE då

12
Skriv svar