Se dogfighting i Star Citizen

Robot
Se dogfighting i Star Citizen

Åskådarna på PAX East blev överlyckliga över snygga men buggiga rymdstrider.

#robert-space-industries, #star-citizen


Medlem
Se dogfighting i Star Citizen

Jösses vad coolt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute

MEG
Medlem

Kan bli något eller snarare konstigt om de inte kan få ihop ett bra spel med den budgeten...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Eight08:

Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute

Små?

Medlem
Skrivet av Eight08:

Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute

Jag tänkte det samma


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det var inte många buggar. Ser riktigt fint ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min Sidewinder Force feedback 2 fick just världens stånd!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Blir nog lite enformigt med att visa samma sekvens vid varje respawn...

Medlem

Tyckte inte det såg något märkvärdigt ut, inte efter all denna hype och tid + dom resurser dom borde ha vid det här laget.

Medlem
Skrivet av MEG:

Kan bli något eller snarare konstigt om de inte kan få ihop ett bra spel med den budgeten...

Det är inte mycket pengar om man jämför med de stora utgivarna och tots detta så får de stora utvecklare och utgivare att se ut som amöterer. Jag tror aldrig jag sett en sådan detaljrikdeom i ett spel, varenda del av ett skepp verkar vara animerat och det är otroligt imponerande att se det från ett utvecklare som har mindre budget än många AAA utvecklare.

OT:
Chris Roberts är en legend, det är anledingen till att folk hurrar, för många är detta lika stort som att möta en musik artist som man hade som idol när man var barn. Chris var tillsammans med Braben en drivande faktor till att spel gick från simpla high score spel till att bli mer som de spel vi idag är vana vid.

Medlem
Skrivet av dalle:

Blir nog lite enformigt med att visa samma sekvens vid varje respawn...

Ja det vasr min tanke med när jag såg den första gången, hoppas de ser till så att man kan skippa den delen även om jag vart imponerad första gången de visade den.

Säger bara en sak:

När jag får mtt Oculus Rift Consumer version och Star Citizen och allt är inkopplat och installerat så kommer jag officiellt säga hej då till "riktiga" världen. Irl vad är det? ^^

Kommer spendera mina timmar i rymden som en bounty hunter som hittas vid baren drickandes på en kall öl i väntan på att någon ska komma fram och erbjuda mig cash för ett jobb elr så lär jag finnas bredvid något större skepp på eskorterings mission till någon planet med en trade rute som är svårt skadad av pirater.

Älskade mass drivern som Chris sköt med ett tag där också, underbart att höra ljudet från 2st chain guns (mass drivers) som går loss o ritar gula streck i rymden

On topic: Såg streamen live kl halv 4 på natten och älskade varenda minut av den, Dock så va det bara två små saker jag ogillade från videon.

1. Ljudet när cockpiten låser sig, Lät ju fan som om högtalarna va sprängda, Inget nice metalliskt ljud här inte, lät ju typ som att någon drog en gammal tvättmaskin över ett gammalt stengolv.

2. Idioterna längst fram som står o trollar.
Vuxna jävla människor som beter sig som småbarn.
"Cry engine sucks" skriks det i publiken. Skulle jag varit där skulle jag dragit en hand i bakhuvet på han men det efter att jag dragit en facepalm genom skallen på mig själv.

Vi ses i rymden folket, Det här spelet är ett MÅSTE

Medlem

Grafiken är hur grym som helst men gameplay-mässigt blev jag inte speciellt imponerad jämfört med alla andra rymdspel.

Medlem

Galet i membranet som de säger i cypress hill

G-krafter i rymden?...

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

G-krafter i rymden?...

Så fort du har acceleration i någon riktning har du gkrafter på ett eller annat sätt. Spelar ingen roll att det är i rymden.

Intressant om dom har "inertial dampners" eller vad de nu kommer kalla det för att hindra att att man inte svimmar lika lätt av gkrafter.

Ase
Medlem

Det är knappt i alpha fas så man kan inte ha för stora förväntningar blir nog väldigt bra innan det är färdigt om ett år

Medlem

Erm, borde man inte sitta fastspänd i rymdskeppet, om man nu skall kastas runt så mycket av gkrafterna.
Eller måste man köpa tillägget med säkerhetsbälte?

De effekterna kommer fungera ohyggligt dåligt när man spelar med en rift, då vyn kastas runt utan att man själv känner rörelserna.

Skrivet av Svenskalkoholkultur:

G-krafter i rymden?...

There you go ^^

Newton's first law of motion:
"Objects in motion tend to stay in motion, and objects at rest tend to stay at rest unless an outside force acts upon them."

This is where the concept of inertia originated.

Basically, if you have a change in speed (an acceleration) you are going to experience g-forces. (G-forces are simply the relation of your acceleration to the acceleration of gravity on Earth. So if you go from 0 meters per second to 100 m/s in 2 seconds, you will have accelerated at a rate of 50 meters per second squared, which is 5 times the acceleration of Earth's gravity, so you would have experienced 5g's.)

o där

The only way to completely rid oneself of gravitational forces would be leaving the universe, a topic which I will leave to the theoretical physicists and science fiction writers. The gravitational force exerted between two objects is described by the equation

F= (GMm)/(r^2)

where:
"F" is the gravitational force
"G" is the gravitational constant, 6.67x10^-11
"M" and "m" are the masses of the objects
"r" is the distance between them

The weightlessness of objects in orbit is due to the fact that they are effectively in constant freefall around the object they are orbiting–Earth, in most cases. According to the weak equivalence principle, this freefall is indistinguishable from weightlessness.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

G-krafter i rymden?...

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/22805/g-...

Medlem

They had me at "helmet flip"

Medlem

Ser underbart ut!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

är det peter griffin soms spelar:P


signatur

New life, New hope

Medlem

Ett riktigt PC spel äntligen.

Medlem

Vad var det för snubbe som höll i spakarna? Han verkade inte direkt ha övat iallfall

Spelade med en gamepad dessutom... cause fuck accuracy.

Ser coolt ut dock! Som garanterad Rift-köpare så är det här intressant

Medlem

Det ser väldigt bra ut för att vara så tidigt.
http://imgur.com/a/Z1Fie

Här kan man jämföra mellan 2012-2014.
http://imgur.com/a/WOY2h#DTclMN6

Medlem

Låter som Ray Romano pratar

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av burkmopp:

Tyckte inte det såg något märkvärdigt ut, inte efter all denna hype och tid + dom resurser dom borde ha vid det här laget.

Hypar du upp dig själv till orimliga förväntningar är det svårt att lägga skulden på spelmakarna. Resurserna de har är enorma för att vara donationsbaserade, men fortfarande mindre än vad som är optimalt för ett projekt med dessa ambitioner.

Själv tyckte jag det såg mycket lovande ut för att vara en alpha.

123
Skriv svar