The Witcher 3: Wild Hunt

Robot
The Witcher 3: Wild Hunt

Redan i sitt andra spel skapade CD Projekt en modern rollspelsklassiker. I The Witcher 3 siktar de högre än så, och vägen till stjärnorna går via en öppen värld och alla dess detaljer.

#cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem
The Witcher 3: Wild Hunt

GOTY 2015

Kingdome come hamnar tyvärr på en andra plats pga witcher 3 fördröjningen.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tack! Nu blir man sjukt sugen på att lägga ner allt man gör och köra 2:an, inför 3:an.

Bra skrivet!


signatur

Niet.

MEG
Medlem

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vet inte jag. Hade väl kanske hellre hört om spelmoment eller story. En trailer säger mer än tusen tecken om hur snyggt och välgjort spelet är. Jag hoppades få en insikt i mekaniken och intrigen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Längtar som bara den.

Jag tyckte inte det framgick riktigt av artikeln men hur mycket fick ni spela? Eller fick ni bara titta på?

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Ser ut som Zelda och Fable! Tufft!

Medlem

Följer spelen böckerna alls? Och kan man kanske spela 3:an utan att behöva dra igenom föregångarna?

Blev lite sugen på ett köp nu men vill ju inte missa någonting story-wise!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Artikeln sa verkligen ingenting. Metall ser bra ut, man kan hugga av lemmar.. De tog foton i Skottland och på en kyrka. o k

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Följer spelen böckerna alls? Och kan man kanske spela 3:an utan att behöva dra igenom föregångarna?

Blev lite sugen på ett köp nu men vill ju inte missa någonting story-wise!

Jag skulle rekommendera dig att spela hela trilogin. Det är ju svårt att säga hur trean blir men tvåan gjorde en hel del referenser till det första spelet. Inte så att du var tvungen att spela ettan först, men jag skulle säga att du fick en extra dimension i storyn om du hade gjort det.

Medlem

Ballt spel, men jag tycker det spelmässigt blir i princip onjutbart med de klyschiga könsrollerna och stereotyperna.
Jag kräver inget regnbågsspel, men tyckte att det var påtagligt platt och forcerat. Det kändes liksom att det var en centraleuropeisk studio...

Jag är en 30-årig man, bor med en kvinna och har barn fyi.

Medlem

The Wild hunt IRL - ledd av Gwyn (yea från Dark souls)

[http://en.wikipedia.org/wiki/Wild_Hunt]

Medlem
Skrivet av barockberg:

Ballt spel, men jag tycker det spelmässigt blir i princip onjutbart med de klyschiga könsrollerna och stereotyperna.
Jag kräver inget regnbågsspel, men tyckte att det var påtagligt platt och forcerat. Det kändes liksom att det var en centraleuropeisk studio...

Jag är en 30-årig man, bor med en kvinna och har barn fyi.

Böckerna tar plats under medeltiden så...

Medlem
Skrivet av barockberg:

Ballt spel, men jag tycker det spelmässigt blir i princip onjutbart med de klyschiga könsrollerna och stereotyperna.
Jag kräver inget regnbågsspel, men tyckte att det var påtagligt platt och forcerat. Det kändes liksom att det var en centraleuropeisk studio...

Jag är en 30-årig man, bor med en kvinna och har barn fyi.

Det enda jag störde mig på gällande kvinnorna var att man kunde få samlarkort på alla man sexade med. Det kändes lite tonårsaktigt. Men att kvinnoporträtten är endimensionella tycker jag inte gör något. Det stärker snarare bilden av att kvinnorna inte har några rättigheter i världen. Du kan hitta en man och bilda familj eller gå på gatan och sälja dig till högstbjudande. Det speglar det samhället som det utspelas i. Mörkt, skitigt, våldsamt och mansdominerat.

Jag ser fram emot Aftonbladets PK-recension av just den anledningen.

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Du menar ungefär som när vissa kvinnor har stål-BH och trosor men magen bar? Man kan tycka att det är ett uppenbart glapp och akilleshäl i rustningen, men vad vet jag om rustningar, jag är ju bara gamer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

"...telekinesisk formel."

Är det ett speciellt ris-recept, eller menar du kinetisk.

Gen
Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"...telekinesisk formel."

Är det ett speciellt ris-recept, eller menar du kinetisk.

Ring till Kina med denna trollformel

MEG
Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Du menar ungefär som när vissa kvinnor har stål-BH och trosor men magen bar? Man kan tycka att det är ett uppenbart glapp och akilleshäl i rustningen, men vad vet jag om rustningar, jag är ju bara gamer.

Hahaha, ja något liknande


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Rockartisten:

"...telekinesisk formel."

Är det ett speciellt ris-recept, eller menar du kinetisk.

Ring till Kina med denna trollformel

Telekinesisk formel är +86.

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Det ena svärdet är väl så pass långt att det vore opraktiskt att ha det på sidan eller så? Skulle jag kunna tänka mig åtminstone, men jag är ingen expert i ämnet direkt. Det är nog mest en visuell grej hursomhelst, de tycker att det ser coolt ut, typ. (Jag gillar det också iofs, eller, jag skulle helt klart föredra om man hade någon slags ryggsäck på ryggen istället, det är något de flesta rollspel saknar tyvärr, man har ett enormt inventory i byxfickan).

Medlem

[https://www.youtube.com/watch?v=zpVIM8de2xw]
Lyssna medan ni läser för en förhöjd upplevelse!

Medlem

Blev så sugen när jag läste detta att jag ska nog spela genom Witcher 2 i 3D igen, sist spelade jag på ett 560 men nu blir det ett 780

Medlem

Har en känsla att jag kommer förlora cirka ett år speltid på detta och det kommer vara värt tiden. Kan inte vänta!


signatur

hejsanhejsanhejsan

MEG
Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av MEG:

Hmm blir säkert ett bra spel men jag förstår inte varför han har svärden på ryggen, ser ifs tufft ut men är väldigt opraktiskt och inte heller smart ur stridssynpunkt.

Det ena svärdet är väl så pass långt att det vore opraktiskt att ha det på sidan eller så? Skulle jag kunna tänka mig åtminstone, men jag är ingen expert i ämnet direkt. Det är nog mest en visuell grej hursomhelst, de tycker att det ser coolt ut, typ. (Jag gillar det också iofs, eller, jag skulle helt klart föredra om man hade någon slags ryggsäck på ryggen istället, det är något de flesta rollspel saknar tyvärr, man har ett enormt inventory i byxfickan).

Jag är väl inte heller någon expert men jag har sett en del klipp i ämnet och då förstår man varför, håller med om detta med ryggsäcken, problemet är kanske att man tänker logiskt


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Theade:

Tack! Nu blir man sjukt sugen på att lägga ner allt man gör och köra 2:an, inför 3:an.
Bra skrivet!

A2M?
Sorry couldn't help myself...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Rockartisten:

"...telekinesisk formel."

Är det ett speciellt ris-recept, eller menar du kinetisk.

Ring till Kina med denna trollformel

Telekinesisk formel är +86.

Haha! Sluta, jag dör av skratt!

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av barockberg:

Ballt spel, men jag tycker det spelmässigt blir i princip onjutbart med de klyschiga könsrollerna och stereotyperna.
Jag kräver inget regnbågsspel, men tyckte att det var påtagligt platt och forcerat. Det kändes liksom att det var en centraleuropeisk studio...

Jag är en 30-årig man, bor med en kvinna och har barn fyi.

Det enda jag störde mig på gällande kvinnorna var att man kunde få samlarkort på alla man sexade med. Det kändes lite tonårsaktigt. Men att kvinnoporträtten är endimensionella tycker jag inte gör något. Det stärker snarare bilden av att kvinnorna inte har några rättigheter i världen. Du kan hitta en man och bilda familj eller gå på gatan och sälja dig till högstbjudande. Det speglar det samhället som det utspelas i. Mörkt, skitigt, våldsamt och mansdominerat.

Jag ser fram emot Aftonbladets PK-recension av just den anledningen.

Jag kommer bojkotta det här spelet om karaktärerna inte källsorterar sina sopor för det är en viktig politisk fråga för mig.

Medlem

Ni som har spelat witcher-serien, Måste man spela ettan om man ska förstå storyn i tvåan och i så fall ungefär hur lång tid tar det att klara ut ettan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stuntman:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av barockberg:

Ballt spel, men jag tycker det spelmässigt blir i princip onjutbart med de klyschiga könsrollerna och stereotyperna.
Jag kräver inget regnbågsspel, men tyckte att det var påtagligt platt och forcerat. Det kändes liksom att det var en centraleuropeisk studio...

Jag är en 30-årig man, bor med en kvinna och har barn fyi.

Det enda jag störde mig på gällande kvinnorna var att man kunde få samlarkort på alla man sexade med. Det kändes lite tonårsaktigt. Men att kvinnoporträtten är endimensionella tycker jag inte gör något. Det stärker snarare bilden av att kvinnorna inte har några rättigheter i världen. Du kan hitta en man och bilda familj eller gå på gatan och sälja dig till högstbjudande. Det speglar det samhället som det utspelas i. Mörkt, skitigt, våldsamt och mansdominerat.

Jag ser fram emot Aftonbladets PK-recension av just den anledningen.

Jag kommer bojkotta det här spelet om karaktärerna inte källsorterar sina sopor för det är en viktig politisk fråga för mig.

Haha, jag vet inte om barockberg kommer inse hur dumförklarad han precis blev, men det var roligt i alla fall!

123
Skriv svar