Därför ljuger många speltrailers
- "Tvingar"? Då är det illa.
Nästan brottsligt?
- Fast jag tyckte att BF4 såg snyggare ut vid släppet än hur det ser ut idag, efter alla patcher. Och alla kartor är mycket mindre nu än i början.
Det är väl konstigt!?
BF3 såg bättre ut än BF4. Konstigt upgrade för en uppföljare :/
Idono. That's me!
Ubisoft är värst på detta. The division kommer inte se ut som det man visat upp. De har garanterat fuskat med det också.
Hoppas jag inte dock. Massive har lyckats levererar på flera fronter.
PS. Fan vad folk har blivit cyniska det senaste halvåret? Har BF4 slagit så hårt på den naiva massan att dom börjar hoppa på kritiker tåget?
Idono. That's me!
Ubisoft är värst på detta. The division kommer inte se ut som det man visat upp. De har garanterat fuskat med det också.
Hoppas jag inte dock. Massive har lyckats levererar på flera fronter.
PS. Fan vad folk har blivit cyniska det senaste halvåret? Har BF4 slagit så hårt på den naiva massan att dom börjar hoppa på kritiker tåget?
Oavsett BF4a så borde väl alla hoppa på kritiker tåget då det är det bästa för gamers och för spelmarknaden och våra pengar.
Speltrailers är ett fläskigt marknadsföringssätt som de flesta svalt med hull och hår. Det finns väl egentligen inget försvar att fortsätta göra dessa innan spelproduktion kommit igång. Tror dock att det är självsanerande i det långa loppet om man släpper speltrailers som inte är relevanta nog för slutprodukten, för folk tröttnar om varje "hype" skjuts i sank.
Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005
Alla spel ser bättre ut på pappret, är väl inget nytt...
Samtidigt tror jag inte alla är medveten om hur komplicerat det är att skapa en annonseringstrailer 18 månader spelet är klart.
Å andra sidan så har dom 18 månader på sig att putsa på spelet så med det resonemanget så borde spelen bli snyggare än trailern,.
Men är mycket bättre nu än förr där man hade film för trailers nu använder man åtminstånde (för det mesta) grafikmotorn som spelet använder till trailern. Fast har blivit lite mycket av vi gör en snygg trailer för att skapa hype sen lever dom ej upp till hypen dom ville ha.
Visst, dom använder sin grafikmotor, men det dom gör i filmerna är ju egentligen bara en skriptad 3D-film som vilken som helst, och ger ingen bra idé om hur spelet kommer se ut (om dom inte känner för att vara ärliga med sin trailer.)
Annonseringstrailers kan ju i teorin vara helt sjukt jävla bra grafik i, i och med att dom inte behöver tänka någonting på prestanda och optimering iom. att den inte renderar i realtid. Att fixa snygg grafik utan att tänka på varken optimering/prestanda är ingen konst för proffsen.
Nu känner jag att det spårade iväg lite som ett svar till alla i tråden, men aa. Det är tuffa beslut för utvecklarna, liten balansgång mellan att vara snyggaste spelet på E3 till att kunna leverera den utlovade produkten.