Microsoft släpper film från E.T-utgrävningen

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Vioche:

nu vet ju microsoft var de kan dumpa sina xbox när det slutar sälja

varför allt hat mot microsoft?

Det är inne nu. Imorgon hackar vi på någon annan.

Fast nu har ju försäljningen av Xbox One börjat halta till den milda rad att Microsoft överväger stoppa produktionen tills konsolerna går åt.

http://www.gamerevolution.com/news/microsoft-may-slow-down-or...

Medlem

Haha jävlar vilket drag. Kan nästan se snubben som spårade ur framför mig haha. Internet skulle ju vara så tråkigt om alla gick och var som irl. Buss på bara! Haha tumhora? )))

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta måste vara årets största urspårning och överreaktion på ett kort skämt?

Om du tror att det bara handlar om skämtet har du inte ens greppat den stora bilden. Det handlar om att det är allt för många personer på siten som gillar att försöka framkalla flame wars och tumhora (ja, det är ett bra uttryck).

Det lilla skämtet i sammanhanget är bara ett väldigt bra exempel på problemet - dels att folk finner det nödvändigt att ens skapa ett skämt på det viset men även att folk faktiskt tummar upp det (toppkommentar med god marginal). Eftersom de flesta vet att man blir poppis av att klanka ner på Microsoft här är det enkelt att tumhora genom att göra ett sånt inlägg. Om det varit Sony som drivit utgrävningen hade någon säkert skrivit "Vad bra att de gräver Micorsofts grav" eller liknande. Det ska visst alltid handla om att göra sig rolig på Microsofts bekostnad och det känns bara gammalt nu tycker jag. Det är väl bara tur att det inte finns ett lika stort läger med MS-fanboys för då skulle det vara eld och lågor i var och varannan nyhet.

"Ni" som tummar upp sånt och tycker det är kul ser självklart inget problem, men alla vi som bara tycker det är lågt och onödigt att skriva sån BS tröttnar. Till slut blir det ett problem för FZ om läsare försvinner på grund av attityden i kommentarsfälten. Jag har redan övergivit IDG-siterna av den anledningen. Lyckligtvis finns det inte utpräglade och återkommande troll här än.

Medlem

Hur kan man reta sig så enormt på det här? Det skojas lite med MS, men det är ett företag, inte en person. Detta är väl rätt vanligt? Köp en opel bli belåten, se sverige genom plåten, osv. Tycker ni kan ta det med en nypa salt.. Och även om de är seriösa så får de väl tycka och skriva vad man vill. Då ser jag mer allvarligt på att kalla någon för h*ra. Men det verkar ju tydligen vara helt okej. Om ni sitter och blir irriterade över kommentarer och annat folks åsikter kanske ni borde ta ett steg tillbaka och ta en titt på er själva istället

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det lilla skämtet i sammanhanget är bara ett väldigt bra exempel på problemet - dels att folk finner det nödvändigt att ens skapa ett skämt på det viset men även att folk faktiskt tummar upp det (toppkommentar med god marginal). Eftersom de flesta vet att man blir poppis av att klanka ner på Microsoft här är det enkelt att tumhora genom att göra ett sånt inlägg. Om det varit Sony som drivit utgrävningen hade någon säkert skrivit "Vad bra att de gräver Micorsofts grav" eller liknande. Det ska visst alltid handla om att göra sig rolig på Microsofts bekostnad och det känns bara gammalt nu tycker jag. Det är väl bara tur att det inte finns ett lika stort läger med MS-fanboys för då skulle det vara eld och lågor i var och varannan nyhet.

Det klagas över det mesta här. Det klagas över hårdvara, spel (även sådana det finns tre bilder på och nyss utannonserats), spelbolag (EA med flera). Av någon anledning så är det några som tar just klagande på "deras" hårdvara extremt personligt. Dylika kommentarer finns i väldigt många trådar men kommentarer om just vissa produkter verkar sticka lite extra i vissas ögon.

Jag kan hålla med om att kommentarer i stil med "***** suger!" inte tillför något vettigt.

I detta fall var det bara ett skämt. Tajmingen mellan denna utgrävning av gamla spel som inte gick att sälja och rapporterna om att MS har för många Xbox One i lager öppnade såklart för skämt.

Jag fattar inte hur ett skämt om hårdvara kan tas så personligt att man börjar kalla andra för allt möjligt ...i detta fall var det knappast det ursprungliga skämtet som skapade dålig stämning.

Medlem

Major Nelson


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Vioche:

nu vet ju microsoft var de kan dumpa sina xbox när det slutar sälja

varför allt hat mot microsoft?

Ja jag förstår inte det heller riktigt.

Medlem

Gräver dom upp spelet ihop om att de ska rädda deras nya konsol?
Vissa saker skall man låta ligga och just bilda en myt/legend.
Sånt som gör berättelser intressanta.
Kan inte MS gräva upp hela tyskland efter Adolfs förgyllda rum?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sebbepojken:

Det lilla skämtet i sammanhanget är bara ett väldigt bra exempel på problemet - dels att folk finner det nödvändigt att ens skapa ett skämt på det viset men även att folk faktiskt tummar upp det (toppkommentar med god marginal). Eftersom de flesta vet att man blir poppis av att klanka ner på Microsoft här är det enkelt att tumhora genom att göra ett sånt inlägg. Om det varit Sony som drivit utgrävningen hade någon säkert skrivit "Vad bra att de gräver Micorsofts grav" eller liknande. Det ska visst alltid handla om att göra sig rolig på Microsofts bekostnad och det känns bara gammalt nu tycker jag. Det är väl bara tur att det inte finns ett lika stort läger med MS-fanboys för då skulle det vara eld och lågor i var och varannan nyhet.

Det klagas över det mesta här. Det klagas över hårdvara, spel (även sådana det finns tre bilder på och nyss utannonserats), spelbolag (EA med flera). Av någon anledning så är det några som tar just klagande på "deras" hårdvara extremt personligt. Dylika kommentarer finns i väldigt många trådar men kommentarer om just vissa produkter verkar sticka lite extra i vissas ögon.

Jag kan hålla med om att kommentarer i stil med "***** suger!" inte tillför något vettigt.

I detta fall var det bara ett skämt. Tajmingen mellan denna utgrävning av gamla spel som inte gick att sälja och rapporterna om att MS har för många Xbox One i lager öppnade såklart för skämt.

Jag fattar inte hur ett skämt om hårdvara kan tas så personligt att man börjar kalla andra för allt möjligt ...i detta fall var det knappast det ursprungliga skämtet som skapade dålig stämning.

Som sagt - det handlar om mer än det enskilda skämtet. Det är samma ton här som i alla tidigare nyheter som kom när konsolerna var nya.

Saken är ju att FZ tycks sakna Microsoft-fanboys, vilket är anledningen till att det aldrig blir riktiga flame wars här. Det i sig är bra. Istället finns det ett Sony-läger som gillar att sparka på Microsoft trots att det aldrig riktigt hettar till. Det i sig gör att det bara blir löjligare. Det ser nästan ut som en klubb för inbördes beundran när nån klankar ner på MS och sen bara får ryggklappningar utan att någon säger emot.

Den enda konsolen jag någonsin har ägt är en PS 1. Växte även upp med en Atari ST 2600. Den enda parten jag har i det här är att jag är trött på att folk klagar på B bara för att de gillar A.

KoP
Medlem

Jaha.. on topic, någon? Nähä.. -_-

12
Skriv svar