Project Legion – ny shooter från CCP

Robot
Medlem
Project Legion – ny shooter från CCP

Så utspelas Project Legion i EvE universumet det med?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

tsk
Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

För att Dust 514 har begränsningar iom att det är byggt för PS3 .... Legion har helt andra förutsättningar iochmed att det är gjort för PC.

Medlem

För er som inte sett streamen.
Det här är Dust 514 fast för dator.
Ja det kommer utspela sig i EvE universumet som Dust 514 och mer därtill,

Orsaken till namnbytet är troligtvis pga av diverse kontrakt med Sony då Dust skulle vara exklusivt för dem.

k3m
Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Jag säger oxå nej tack!

Medlem

Har de även inte ett space spel ala star citizen, Elite osv på G med?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Har de även inte ett space spel ala star citizen, Elite osv på G med?

Visst har de, Valkyrie.

Jag tycker Dust 514 är ett schysst spel, visst har det sina begränsningar men vilket spel har inte det.

Ska bli spännande att se vad CCP gör med sina projekt framöver.

Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Vad var det som var dåligt med Dust? Min Ps3 var såld långt innan Dust releasen så jag fick aldrig chansen att pröva det


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag vill hellre se World of Darkness... hade säkert blitt toppen

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Vad var det som var dåligt med Dust? Min Ps3 var såld långt innan Dust releasen så jag fick aldrig chansen att pröva det

Vissa stör väl sig på det att man inte får behålla utrustning osv man köpt när man dör tror jag.

Gameplayet är typ som en version utav titanmode från Bf2142, dvs ta över punkter som skjuter ner fiendens skepp. Lägg även till att man kan kalla till sig eldunderstöd från spelare som spelar EVE Online när det behövs, kan även tas över punkter som kan skjuta ner skepp i EVE online.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Vad var det som var dåligt med Dust? Min Ps3 var såld långt innan Dust releasen så jag fick aldrig chansen att pröva det

Vissa stör väl sig på det att man inte får behålla utrustning osv man köpt när man dör tror jag.

Gameplayet är typ som en version utav titanmode från Bf2142, dvs ta över punkter som skjuter ner fiendens skepp. Lägg även till att man kan kalla till sig eldunderstöd från spelare som spelar EVE Online när det behövs, kan även tas över punkter som kan skjuta ner skepp i EVE online.

Inte får behålla utrustningen...välkommen till eve=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Tänkte precis säga det. Dem satsar på helt fel Kort ju!

Medlem
Skrivet av Qn1f3:
Skrivet av Morganrone93:

Har de även inte ett space spel ala star citizen, Elite osv på G med?

Visst har de, Valkyrie.

Jag tycker Dust 514 är ett schysst spel, visst har det sina begränsningar men vilket spel har inte det.

Ska bli spännande att se vad CCP gör med sina projekt framöver.

Eve Online är ju i stort sett en klon av Elite, så jag vill nog påstå att de redan hade ett sådant 'space spel'. Valkyrie är en ren shooter men kompletterar Eve med det enda elementet man inte hade kopierat från Elite tidigare.

Med det sagt ser jag faktiskt fram emot Valkyrie långt mer än Elite och Start Citizen, det kommer att bli grymt!

Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Är inte det hela poängen med att börja om och göra rätt? WoD avbröts för att CCP insåg att de inte kunde göra det de ville göra. efter 8 år var spelet bara ett mediokert MMO med vampyrer. det motsvarade inte förväntningarna och CCP insåg att de tagit sig vatten över huvudet. bättre att fokusera på det man är bra på.

synd men fullständigt begripligt.

Medlem
Skrivet av Deli:

Snacka om att inte veta sina begränsningar, Dust 514 är bland det sämsta som släppts på flera år.

Sen lägger man ner World of Darkness till förmån för ännu mer sån här skit? Nej tack.

Fast allt som gör dust dåligt är ju konsolens fel känns det som.

Inaktiv

Åååhh! Gimme O.o

Medlem

Nej dust var riktigt tråkigt.

Medlem

Jaha det var då f** att de inte kunde göra det som ALLA ville ha World of Darkness istället för detta!!!

EVE är fortfarande det enda MMO spelet som fortfarande är kul och går att spela, hade så sjukt sett fram emot CCP´s variant av sandbox ala Darkness!!!

Nu ser man dessa free2play skit poppa upp överallt för att kort därefter dö....

F*** free2play, skapa vettiga spel så är i alla fall jag villig att betala lite för en upplevelse, och lägg för fasen ner all utveckling till konsol spel.

Console are for dummies!

PC is the shit!

Som jag sagt i tidigare inlägg, det är dags att öppna ett spelbolag och visa var skåpet skall stå, vem är på?

Medlem
Skrivet av Marsman:

Jaha det var då f** att de inte kunde göra det som ALLA ville ha World of Darkness istället för detta!!!

EVE är fortfarande det enda MMO spelet som fortfarande är kul och går att spela, hade så sjukt sett fram emot CCP´s variant av sandbox ala Darkness!!!

Nu ser man dessa free2play skit poppa upp överallt för att kort därefter dö....

F*** free2play, skapa vettiga spel så är i alla fall jag villig att betala lite för en upplevelse, och lägg för fasen ner all utveckling till konsol spel.

Console are for dummies!

PC is the shit!

Som jag sagt i tidigare inlägg, det är dags att öppna ett spelbolag och visa var skåpet skall stå, vem är på?

Tyvärr så var det nog inte möjligt för CCP att göra det mmo vi ville ha. Men jag håller med, sjukt trött på alla themepark-fantasy MMOer som bara går ut på att farma 0.0005% chance drops.

Medlem
1
Skriv svar