Rykte: Dice lanserar testservrar för Battlefield 4

Robot
Rykte: Dice lanserar testservrar för Battlefield 4

Med Community Test Enviroment hjälper spelarna Dice med buggtestningen. Release redan i dag, enligt uppgift.

#nyhetstips, #battlefield-4


Medlem
Rykte: Dice lanserar testservrar för Battlefield 4

Så vi betalande Premium kunder får förmånen att beta-testa nätkod.. nu kan vi snacka mervärde.

Medlem

Det här kallas Betatestning och det ska man göra innan release.

Men bättre sent än aldrig.

Medlem

De borde gjort mer innan release men tycker även det är något man måste följa upp även efter spelet släppts och tycker att de borde ha gjort något liknande mycket tidigare! Men bra att de gör något iaf.

Medlem

Jag förstår inte? Vi har ju spelat på testservrar sedan alphan?

Betafield 4 osv.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag hoppas dom styr upp detta till 5:an när den nu kommer. Va sugen på både 3:an och 4:an men har låtit bli för jag orkar inte när det kommer så mycket rubriker. Det gör mig osäker. Sen vill jag hinna uppgradera datorn för den skulle nog gråta oavsett om jag installerade BF4 på den

Medlem

Förstår inte varför folk klagar. Rome 2, Left 4 Dead 2 och Red Orvhestra 2 har betatestat sina kommande parchar och det har funkat utmärkt.

Medlem

Jag hade inga problem alls tills senaste uppdateringen, nu hänger sig spelet varje runda.

Medlem
Skrivet av Thane:

Förstår inte varför folk klagar. Rome 2, Left 4 Dead 2 och Red Orvhestra 2 har betatestat sina kommande parchar och det har funkat utmärkt.

Det klagas för att DICE gör det fel som vanligt. Låst till premium användare och det kommer 2 och ett halvt år efter BF3. Test servrar har varit tillfrågat ett väldigt bra tag och det tog DICE ett nysläpp av BF och 6 månader till för att inse att det kanske är en bra idé att testa sina saker i större skala innan det släpps officiellt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Alltså, spelet är helt grymt när det fungerar, så om dom vill fortsätta sälja BF serien så får dom ju se till att fixa sina problem. Det här låter ju som ett bra initiativ. Visst är det sent ute, men så länge det görs så finns det hopp om att köpa BF5 när det beger sig.
När det släpps ska jag nog vänta lite iallafall innan jag köper det och se att allt fungerar

Medlem

"Jag är så arg för att det kommer testservrar!!!!"
"Varför är du arg, ville du inte ha det?"
"Jo, men det skulle kommit tidigare!"
"Men du är mer arg nu än du var tidigare, fast nu finns det... varför?"
"Det fanns ju inte innan, så då kunde jag inte vara lika upprörd som nu!"

Medlem

BF4 funkar ganska bra nu på ps3. Ytterst sällan man crashar eller har andra problem. Tycker det är tråkigt att varje försök att fixa spelet bemöts av negativ kritik.

Inaktiv
Skrivet av Gozer:

BF4 funkar ganska bra nu på ps3. Ytterst sällan man crashar eller har andra problem. Tycker det är tråkigt att varje försök att fixa spelet bemöts av negativ kritik.

Vissa är aldrig nöjda helt enkelt. Kallas inte gnäll-Z för intet.

Medlem

Rejoice!!

Betala dyra pengar för att få vara speltestare.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Kört Bf4 på ps4an någon månad eller två, tycker spelet funkar bra både i sp och Mp. jag är nöjd med spelet. hoppas bara på lite roligare mp banor.

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Så vi betalande Premium kunder får förmånen att beta-testa nätkod.. nu kan vi snacka mervärde.

Ja, det där måste nog vara det jävligaste jag har hört hittills. Betala för att vara gratis arbetskraft för uppgifter de skulle ha åtgärdat för ett år sedan. Jag vill så hemskt gärna gilla BF4, men Dice och EA gör det svårt för mig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Rejoice!!

Betala dyra pengar för att få vara speltestare.

Vilken tur att ingen tvingar dig att göra det då....

Jag håller med om att det skulle släppts tidigare, men som sagt, bättre sent än aldrig.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Har spelat det online nu ett tag på PC. Har inte upptäckt ett enda problem. Men det kanske bara är jag som inte vet vad felet är.

Medlem

Mitt största problem med BF4 är fördröjningen i utbyten mellan spelare, känns ungefär som det finns en låst delay av någon anledning, oberoende av spelares ping.
Min amatörgissning är att hela Frostbite är knas och dom har halvpanik för dom ska släppa ett nytt BF i höst/vinter med samma motor med samma problem så dom använder BF4 som betatest.
Vilket är helt ok med mej sålänge dom fixar det, och byter ut Kertz

Medlem
Skrivet av Freffo:

Har spelat det online nu ett tag på PC. Har inte upptäckt ett enda problem. Men det kanske bara är jag som inte vet vad felet är.

Det stämmer att du inte verkar veta var problemet ligger! Jag har klarat mig utan krasher på PC vilket många andra inte gjort men det största problemet är nog Tickrate i BF4 som är så lågt som 10!!

https://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

Medlem
Skrivet av Freffo:

Har spelat det online nu ett tag på PC. Har inte upptäckt ett enda problem. Men det kanske bara är jag som inte vet vad felet är.

Problem kan man nog inte kalla det längre. Det är snarare hejdlöst många gameplay buggar som får spelet att se komiskt ut.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Cowmine:

Så vi betalande Premium kunder får förmånen att beta-testa nätkod.. nu kan vi snacka mervärde.

Ja, det där måste nog vara det jävligaste jag har hört hittills. Betala för att vara gratis arbetskraft för uppgifter de skulle ha åtgärdat för ett år sedan. Jag vill så hemskt gärna gilla BF4, men Dice och EA gör det svårt för mig.

Det låter ju väldigt fel, men det kan ju vara så enkelt att dom vill begränsa antalet testare till en början, snarare än att det skulle vara "dom som betalat lite extra" som "tillåts" gå in på testservrarna.

Medlem
Citat:

största problemet är nog Tickrate i BF4 som är så lågt som 10!!

Högre tickrate skulle bara vara bra, men det är samma tickrate i BF3 (10) vilket är oändligt mycket mer responsivt än BF4.

Tror inte BF4 någonsin kommer bli fixat av DICE, men möjligtvis av framtida moddare..
Hoppas mer på en lösning till nästa BF.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Cowmine:

Så vi betalande Premium kunder får förmånen att beta-testa nätkod.. nu kan vi snacka mervärde.

Ja, det där måste nog vara det jävligaste jag har hört hittills. Betala för att vara gratis arbetskraft för uppgifter de skulle ha åtgärdat för ett år sedan. Jag vill så hemskt gärna gilla BF4, men Dice och EA gör det svårt för mig.

Det låter ju väldigt fel, men det kan ju vara så enkelt att dom vill begränsa antalet testare till en början, snarare än att det skulle vara "dom som betalat lite extra" som "tillåts" gå in på testservrarna.

Tror att det dels handlar som du säger att begränsa antalet som kommer in, samt de som köper premium är dedikerade spelare som spelar mycket och vet hur spelet fungerar.

Dessa spelare kan då ge mer djupgående och "bra" feedback än den som spelar då och då.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Cowmine:

Så vi betalande Premium kunder får förmånen att beta-testa nätkod.. nu kan vi snacka mervärde.

Ja, det där måste nog vara det jävligaste jag har hört hittills. Betala för att vara gratis arbetskraft för uppgifter de skulle ha åtgärdat för ett år sedan. Jag vill så hemskt gärna gilla BF4, men Dice och EA gör det svårt för mig.

Det låter ju väldigt fel, men det kan ju vara så enkelt att dom vill begränsa antalet testare till en början, snarare än att det skulle vara "dom som betalat lite extra" som "tillåts" gå in på testservrarna.

Tror att det dels handlar som du säger att begränsa antalet som kommer in, samt de som köper premium är dedikerade spelare som spelar mycket och vet hur spelet fungerar.

Dessa spelare kan då ge mer djupgående och "bra" feedback än den som spelar då och då.

Det är sant att det många Premiummedlemmar är dedikerade spelare, men många är också de som bara vill få allt innehåll. Om jag betalar för en produkt så är det primärt för att jag vill använda den, i det här fallet spela det. Inte arbeta som gratis arbetskraft genom att felsöka deras trasiga kod.

Det finns ( fanns? ) alternativa lösningar med communitys med dedikerade gamers som utförde alpha/beta-testning. Dessvärre så verkar de flesta utgivare och spelföretag gå ifrån det, tex köra inhouse tester i mindre skala eller helt enkelt låta oss gamers göra deras jobb som de tidigare fick betala för.

Jag var tidigare aktiv på Combattesting och vi gjorde en hel del alpha och beta-testning med kompletta regelverk och rutiner för hur tester skulle utföras och buggar rapporteras in. Tror de sista större titlarna jag var med på var en Homefront Alpha och Crysis 2 Beta.
Combattesting finns ej längre pga utgivare inte ville betala för tjänsten och det som händer nu är en förlängning av det. Låta andra betala för att få agera testare.

1
Skriv svar