Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure

Robot
Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure

Sexton år efter cliffhangern i Overseer är Tex Murphy tillbaka. Och comebacken är en kärleksfull hyllning till B-filmer, bladvändare och de utskällda FMV-spelen.

#big-finish-games


Medlem
Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure

är gameplay likadant som walking dead/wolf among us?

Medlem

Värt att notera är att det finns en demo utav spelet på steam om man vill testa. Den är rätt lång med.

Medlem

Hmm borde skaffa detta. Stor fan av de gamla spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rakoon:

är gameplay likadant som walking dead/wolf among us?

Svar: nej. Det finns mycket mer traditionellt gameplay i Tex Murphy, det vill säga genomsökning och utforskning av miljöer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Cool trailer, kanske borde stödköpa detta... kanske spela det också...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kräver en bild på din tatuering när du väl införskaffat dig den


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hmmm, ser ju ganska intressant ut ändå. Tror du spelet upplevs lika bra om man inte ens hört talas om Tex Murphy förut?

Ase
Medlem

Givet köp (om jag inte vart med & backat) en av de bästa äventyr-serierna punkt, Moderna äventyrspel har oftast inte samma kvalite på berättande som man hade förr.
Gillar Wolf among us & Walking dead (känns som äventyr /light) men är miltals ifrån tex eller Gabriel Knight eller Kings quest osv.

Medlem

När blir spelet tillgängligt då? Köpte det tidigt i morses, men går inte att ladda ned...

Medlem

Borde man spela tidigare spel i serien först (med tanke på att recensionen nämner en cliffhanger)?
Jag bokade detta på GoG, men har ej de andra spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Apministern:

Jag kräver en bild på din tatuering när du väl införskaffat dig den

Svar: absolut! Efter den sista halvtimmen i spelet var jag redo att tatuera hela kroppen på stående fot!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av returpack:

Borde man spela tidigare spel i serien först (med tanke på att recensionen nämner en cliffhanger)?
Jag bokade detta på GoG, men har ej de andra spelen.

GoG är din vän, där finns de andra titlarna. Jag skulle definitivt råda dig att spela de andra. Men du kan med gott samvete börja från Under a Killing Moon (tredje delen). Det var då Tex blev Tex med FMV och hela kittet. Historien i Tesla Effect är fristående, men allt omkring upplevs bäst med de tre senaste delarna i sitt spelbagage.

Jag lirade om Under a Killing Moon förra veckan och kör Pandora just nu – de håller väldigt bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av returpack:

Borde man spela tidigare spel i serien först (med tanke på att recensionen nämner en cliffhanger)?
Jag bokade detta på GoG, men har ej de andra spelen.

GoG är din vän, där finns de andra titlarna. Jag skulle definitivt råda dig att spela de andra. Men du kan med gott samvete börja från Under a Killing Moon (tredje delen). Det var då Tex blev Tex med FMV och hela kittet. Historien i Tesla Effect är fristående, men allt omkring upplevs bäst med de tre senaste delarna i sitt spelbagage.

Jag lirade om Under a Killing Moon förra veckan och kör Pandora just nu – de håller väldigt bra!

Ok, tack så mycket för svar!
Då är det lika bra att jag skaffar de andra spelen med. Men får ju en rätt fin "paketrabatt" på dem.

Inaktiv

Vad är det här för spel? Rise of the Dragon i 3D?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Rakoon:

är gameplay likadant som walking dead/wolf among us?

Det är inget point-and-click, om det är det du undrar. Spelet spelas i first person.

Ase
Medlem

Otroligt charmigt spel med tanke på hel budget på under700k$ så är det imponerande tänk om andra spel kunde hålla denna kvalite på berättande, få som gör fast dom har helt andra resurser.
Ska dock erkänna att detta är min favorit av äventyrserie så helt opartisk är man ju inte,men kul ere

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av returpack:

Borde man spela tidigare spel i serien först (med tanke på att recensionen nämner en cliffhanger)?
Jag bokade detta på GoG, men har ej de andra spelen.

GoG är din vän, där finns de andra titlarna. Jag skulle definitivt råda dig att spela de andra. Men du kan med gott samvete börja från Under a Killing Moon (tredje delen). Det var då Tex blev Tex med FMV och hela kittet. Historien i Tesla Effect är fristående, men allt omkring upplevs bäst med de tre senaste delarna i sitt spelbagage.

Jag lirade om Under a Killing Moon förra veckan och kör Pandora just nu – de håller väldigt bra!

GOG är allas bästa vän.

Medlem

Kanske missade detta i texten, men behöver man ha spelat tidigare spel i serien för att förstå handlingen etc?

Medlem
Skrivet av WardonE:

Kanske missade detta i texten, men behöver man ha spelat tidigare spel i serien för att förstå handlingen etc?

Jag frågade samma sak några poster längre upp. Du ser Fredriks svar strax efter.

Medlem

Testade demon och blev såld direkt! Fy jösses så roliga Tex Murphy spelen var och det här ser ut att bara ge mer av den varan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Köpte detta direkt. Mysigt spel... men det var ju f*n vad de drösslat med lågupplösta texturer.... lite bättre grafik kunde vi väl ändå fått år 2014. Ser ju ut som något från 1998. Nåväl, skit i det. Grymt spel i övrigt!

1
Skriv svar