Tim Schafer återvänder till Day of the Tentacle

Robot
Tim Schafer återvänder till Day of the Tentacle

Se Schafer spela sin ikoniska titel för första gången på över tio år.

#day-of-the-tentacle, #full-throttle, #broken-age-2


Medlem
Tim Schafer återvänder till Day of the Tentacle

Nostalgi!
Det här måste man ju ta och spela igenom igen.

Kul att höra Tim snacka om hur spelet blev till.
Det känns verkligen som att det är skillnad på spelskapande då och nu.

Medlem

Dott är det bästa?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

Bara att hoppas på en två, för övrigt verkar Tim Schafer vara en härlig gubbe


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tydligen var det en remake under utveckling när Lucasarts la ner

I remaken av Monkey Island finns även en hint, i scenen framför aphuvudet är en av statyerna Sam and Max i originalet, medans remaken är en Tentacle:
http://imgur.com/iqpjpB3.jpg
http://imgur.com/fZhIfMt.jpg

Medlem

Mitt hjärta slog några dubbelslag innan jag insåg att det inte var en nyutgåva eller nytt spel i serien på gång.

Medlem

Hade 2 versioner av spelet. När det kom en version på CD med röster var jag bara tvungen att ha den med! Bästa klicka och peka spelet någonsin enligt mig!

Medlem

Mellanstadiet livades upp tack vare dott. So Great

Medlem

Ge oss samtliga klassiska peka-klicka spel i nyutgåvor.

Medlem

awww vilka minnen av min barndom när jag satt lira detta spel, kommer ihåg att man fick använda ett slags papers ark som man fick använda för lista ut koden man var tvungen att ha för komma vidare när man ställde sig i tids maskinen. Det var tider de ^^

Medlem

Elak rubrik.... Trodde verkligen en dröm skulle kunna gå i uppfyllelse... remake av DoTT.... :'(

Medlem
Skrivet av MEG:

Bara att hoppas på en två, för övrigt verkar Tim Schafer vara en härlig gubbe

Nu är ju förvisso Day of the tentacle det andra spelet i Maniac Mansion serien.

KoP
Medlem

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Medlem

Faen! Jag växte ju up med Äventyrsgenren 80-90 tal, men jag spelade aldrig Day of the Tentacle..Undrar om orginalet finns på GoG!

Medlem

Crap, nu blev jag jättenostalgisk och sugen på att spela tentacle igen:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

MEG
Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av MEG:

Bara att hoppas på en två, för övrigt verkar Tim Schafer vara en härlig gubbe

Nu är ju förvisso Day of the tentacle det andra spelet i Maniac Mansion serien.

Haaa ok, minnet sviker mig, börjar bli gammal


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Tim använder sig av Scummvm som även finns till Android.

KoP
Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av KoP:

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Tim använder sig av Scummvm som även finns till Android.

Jag har det men jag tycker det suger. Vill ha versioner av dessa spel med bättre anpassade kontroller än vad scumm till android erbjuder.

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av KoP:

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Tim använder sig av Scummvm som även finns till Android.

Jag har det men jag tycker det suger. Vill ha versioner av dessa spel med bättre anpassade kontroller än vad scumm till android erbjuder.

Jag tycker det fungerar bra så länge man ändrar så att man inte behöver dra pekaren utan bara behöver "tappa". Finns nån liten inställning för det nånstans.

Medlem

Varför återvänder han och gör reklam för detta nu? Han tänker nog mjöda gamla nostalgiker på pengar för en kickstart på 2an.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Faen! Jag växte ju up med Äventyrsgenren 80-90 tal, men jag spelade aldrig Day of the Tentacle..Undrar om orginalet finns på GoG!

Inga av Lucasarts spel finns på GoG afaik, men du kan roa dig med Gobliiins eller Simon the Sorcerer istället:
http://www.gog.com/game/gobliiins_pack
http://www.gog.com/game/simon_the_sorcerer

Medlem
Skrivet av KoP:

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Gaaah!
Jag för tårar i ögonen...
Älskade spelen du räknade upp........

KoP
Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av KoP:

Ge oss Dott till Android så vi kan avnjuta det på våra plattor!

Finns en bunt gamla peka klicka spel man drömmer våta drömmar om att få se till Android.. Rise of the dragon, Willy Beamish, Heart of China, Cruise for a corpse, Monkey Island 1 & 2, PQ, SQ, KQ, LSL, Goldrush, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Lure of the temptress, Maniac mansion, Zak McKracken, Operation Stealth, Future wars, Universe, Dreamweb.

*phu*

Gaaah!
Jag för tårar i ögonen...
Älskade spelen du räknade upp........

Många av dessa kan man ju spela via emulatorer som Omega 500 (Amiga) på plattan. Men som i Willy Beamish fall så blir det ett helvete med diskswappandet (lika jävligt på modern teknik som på gammal, om man inte hade hd på Amigan vill säga). Dessutom känns laddtiderna lika sega nu som då.

Så därför skulle man vilja ha moderna releaser av dessa spel med fastload och inget swappande. Remastrad grafik, nej tack. Den gamla känslan ska finnas kvar.

1
Skriv svar